تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832881844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آزمون وفاداری مردان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: وبلاگ > عصرآزاد، سحر  - سحر عصرآزاد "برخورد خیلی نزدیک" نخستین تجربه فیلمسازی اسماعیل میهن‌دوست با رویکردی مدرن به یک دغدغه ازلی و ابدی است؛ تقابل زنان و مردان.فیلم داستان دو دوست دوران نوجوانی به نام ناهید (لادن مستوفی) و نرگس (آنا نعمتی) است که در بزرگسالی به هم می‌رسند. در حالیکه یکی شکست‌خورده و دیگری خوشبین به عشق و مردان است. این تفاوت دیدگاه آنها را وادار به یک شرط‌بندی می‌کند: آزمون وفاداری مرد. طبعاً رسیدن به چنین شرط حیاتی آنهم ابتدای فیلم به گونه‌ای که موتور قصه با این قرار روشن شود، نیاز به زمینه‌چینی دارد که گذشته این دو دوست آن را تأمین می‌کند. به این مفهوم که نرگس و ناهید در دوران نوجوانی هم اهل شرط‌بندی برای اثبات ادعاهایشان بوده‌اند و فلاش‌بکی که پریدن آنها را به داخل آب نشان می‌دهد، چنین کارکردی دارد.در کنار پرداخت رابطه ناهید و نرگس که به واسطه گذشته آنها واجد شناسنامه‌ای خاص شده، حضور دو کاراکتر مرد زمینه را برای حرکت به سمت و سوی تم اصلی یعنی تقابل زنان و مردان فراهم می‌کند. مسعود (حمیدرضا پگاه) شوهر نرگس و کاوه (سروش صحت) دوست و همکارش قرار است نماینده شخصیت‌های مرد باشند. مسعود که مردی متأهل و عاشق همسرش است در مقابل کاوه که مجرد و زنباره است.این پرداخت و چینش ابتدایی شخصیت‌ها می‌تواند یک به قصه سرراست و مستقیم از رابطه‌های تودرتوی این دو زوج بینجامد که پیچ و خم‌های خاص خود را در ادامه پیدا می‌کند. اما ویژگی مهم فیلم و فیلمنامه طراحی یک ساختار روایی متقاطع و حرکت در زمان و مکان است که می‌تواند علاوه بر سویه مدرن فرم، مخاطب را هم وارد کنش و واکنش‌های شخصیت‌ها کند. در واقع امتیاز انتخاب این فرم روایی جایی است که قضاوت مخاطب به واسطه روایت یک اتفاق واحد از نقطه دید چهار شخصیت به چالش کشیده می‌شود و رسیدن به یک قطعیت از ورای نقاط دید مختلف به نظر غیر ممکن می‌آید. این همان نکته‌ای است که می‌تواند انتخاب ساختار روایی متقاطع را برای این قصه و فیلم حیاتی کرده و به گفته بهتر برخاسته از نیاز داستانی و تم فیلمنامه باشد نه صرفاً مدرن‌نمایی. همانطور که با نگاهی واقعگرا بحث و جدل ازلی و ابدی در خصوص حقانیت زنان و مردان پایانی ندارد، فیلم "برخورد خیلی نزدیک" هم تصمیم ندارد حکمی صریح و مستقیم درباره شخصیت‌های قصه صادر کند. چه درباره نرگس که تاب بازی را که خود شروع کرده نمی‌آورد و قوانین بازی را می‌شکند، چه ناهید که خود گرفتار بازی شده و قربانی عشق می‌شود، چه مسعود که به تصور خود اداره‌کننده بازی زن‌ها بوده در حالیکه پایش لغزیده و نهایتاً کاوه که همچون ناهید قربانی عشقی می‌شود که برای اولین بار تجربه کرده است. در واقع می‌توان فیلم "برخورد خیلی نزدیک" را تداخل بازی‌های مختلف دانست، بازی‌هایی که ندانسته جدی می‌شوند و گریبان طرفین را می‌گیرند، بازی‌هایی که قرار است جدی باشند اما لغزش طرفین را به همراه دارند و ... بازی‌هایی که در طول روزمره خواسته و ناخواسته به آنها تن می‌دهیم بدون آنکه از سرانجامش خبر داشته باشیم. نهایتاً زندگی که می‌تواند جدی‌ترین بازی تمام عمر تلقی شود.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 515]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن