تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803613832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهنمای گام به گام تمیز کردن کی‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: راهنماي گام به گام تميز کردن کي‌بردکي‌برد يکي از اساسي ترين ابزارهاي کامپيوتر ماست که با آن سر وکار داريم، و شايد در روز ساعت‌ها و ساعت‌ها دست‌هاي ما با آن در تماس باشند. بر اساسي تحقيقاتي که اخيرا صورت گرفته است باکتري‌هاي مضري که بر روي يک کي‌برد اجتماع مي‌کنند بسيار بيشتر و مضرتر از جميع باکتري‌هاي مضري هستند که بر روي سنگ توالت جمع مي‌شوند! خوب الان چه احساسي داريد؟ قصد داريد کيبوردتان را ضد عفوني کنيد؟ در اسيد بياندازيد؟ يا....!؟براي همين لازم است هر از گاهي کي‌برد‌هايمان را عين بچه آدم تر و تميز کنيم، اينکار شايد چندان دشوار نباشد و شايد براي خيلي ها مثل آب خوردن ولي افرادي هم هستند که تا به حال حتي يکبار هم به آن فکر نکرده اند و ممکن است براي انجامش هيچ ايده خاصي نداشته باشند، لذا اميدوارم اين راهنما برايشان مفيد باشد.

قبل از اينکه وارد بحث اصلي شويم توصيه مي کنيم با دوربين تان يا گوشي موبايل خود يک عکس از کي‌برد بگيريد و يا تصوير واضح کي‌بردتان را از اينترنت پيدا کرده و پرينت بگيريد، چون بعد از بر‌داشتن کليدها از جايشان براي جا زدن مجددشان در صورت نداشتن تصوير بايستي يک حافظه تصويري منحصر به فرد فرا انساني داشته باشيد.روش حرفه‌اي اين است که پيچ‌هاي کي‌برد را باز کنيد و بورد اصلي و لايه نازک تماس دهنده را با دقت کامل بيرون بياورد و ساير تجهيزات قابل شستشو را تمييز کنيد. اما بدليل اينکه احتمال آسيب ديدن قسمت‌هاي حساس وجود دارد، از باز کردن کي‌برد صرفنظر مي‌کنيم.وسايلي که براي تميز کردن  نياز داريم در خانه همگي‌مان وجود دارد و نيازي نيست هزينه اضافي کنيد، کلا ابزارهاي تميز کننده يي مثل اسپري‌هاي فشرده هوا و... براي تميز کردن کي‌برد چندان کارايي ندارند و اصلا بهتر است به آنها فکر نکنيد و هزينه کردن در اين زمينه اشتباه است.  اما مواد لازم:- کمي دستمال کاغذي و يا دستمالهاي مشابه که بتوانيم با آن گردگيري کنيم - يک ليوان آب و مايع يا پودر شوينده- جارو برقي - خلال دندان - پيچ گوشتي - و اين راهنما ابتدا کي‌برد را در حالت صاف و مسطح قرار دهيد، سپس يک سري مناسب به جارو برقي خود متصل نمائيد، مکش جارو را در پائين ترين حد ممکن قرار دهيد و به آرامي شروع به تميز کردن لابه لاي کليدهاي کي‌برد خود کنيد تا هر چيزي که بين آنها مانده است را جارو بيرون بکشد. بهترين سر جارو برقي براي انجام اينکار سري است که در انتهايش کمي مو هاي نازک دارد و معمولا براي تميز کردن مبلمان مورد استفاده قرار مي گيرد، البته باز هم انتخاب نهايي با شماست.
تمييز کردن کي‌برد
جارو برقي را خاموش کنيد و سپس دستمال کاغذي يا دستمال گرد گيري خود را بر داريد و سعي کنيد روي کليدها و  لايشان را کمي گرد گيري کنيد، در اين مرحله کليدها زياد تميز نخواهند شد ولي مقداري از گرد و غباري که چند سال يا ماه است روي آنها نشسته کاسته مي‌شود.خوب حالا به بخش جالب داستان مي رسيم، پيچ گوشتي را بر داريد از يک گوشه کي‌برد مثل تصوير زير شروع به در آوردن کليدها از جايشان کنيد، اينکار پيچيده‌گي خاصي ندارد مي توانيد آن را بدون پيچ گوشتي و با دست هم انجام دهيد ولي در هر دو حالت بايد با حوصله انجامش دهيد.
جدا کردن کليدها بايد به آرامي صورت گيرد
نکات فني و کنکوري در اين باب: ترجيحا در آوردن کليدهاي کي‌برد را از يک گوشه ي آن شروع نمائيد، مثلا در تصوير بالا اينکار از گوشه سمت چپ پائين و از کليد کنترل شروع شده است، ضمن اينکه تا مادامي که به در آوردن و جا زدن کليدها خوب مسلط نيستيد سعي کنيد کليدهاي بزرگ مثل شيفت، اسپيس، بک اسپيس، Enter را در نياوريد چون کمي جا زدن و در آوردنشان با باقي کليدها فرق مي‌کند و ممکن است آسيب ببينند. خوب اگر اولين بار باشد که صفحه کليدتان را تميز مي کنيد بعد از پياده سازي کليدها احتمالا يکي از ترسناک ترين مناظر ممکن را مي بينيد، زير کليدهاي شما مخلوطي از گرد و خاک، مو و... وجود دارد و حسابي کثيف است.
ذرات گوناگون به مرور زمان در زير صفحه کي‌برد جمع مي‌شوند
هر چند ما يکبار با جارو برقي لابه لاي کليدها را تميز کرديم ولي حالا لازم است يکبار ديگر به همان شکل سطح کي‌برد را هم تميز کنيم.
تمييز کردن کي‌برد
بعد از اينکه با جارو برقي تميز کاري را انجام داديد ممکن است هنوز در برخي جا ها روي سطح کي‌برد ذراتي چسبيده باشند اينجاست که خلال دندان به کار مي آيد تا شما را از شر اين ذرات ريز هم خلاص نمايد. بعد هم مي‌توانيد جاي کليدها را با يک دستمال مرطوب کمي تميز تر کنيد و سپس با يک دستمال خشک کاملا خشکش نمائيد.
پاک کردن مواد سفت با خلال دندان
خوب الان يک کي‌برد کاملا پاستوريزه داريم!! هنوز کليدها را جا نزده‌ايم، اگر دقت کرده باشيد روي کليدها خصوصا آنهايي که بيشتر از بقيه کاربرد دارند همواره مقداري چربي سر انگشتها مي‌نشيند، براي اينکه از شر اين چربي هم خلاص شويم مي‌توانيم کليدها را در يک ليوان آب با کمي کمي  پودر لباشويي يا مايع ظرفشويي بياندازيم وبعد از مدتي آنها را آب کشيده و خوب خشک کنيم و  جا بزنيم. فقط حتما کليدها را کاملا خشک کنيد و سپس جا بزنيد، رطوبت مي‌تواند به کي‌برد شما آسيب وارد کند.کليدها را جا مي زنيم و دفعه بعدي که از کي‌برد استفاده مي‌کنيم احساس پاکيزگي مضاعفي خواهيم داشت! منبع: آپديت بلاگمطالب مرتبط: تصحيح محل حروف فارسي درکي‌برد ترفند: استفاده حرفه‌اي تر از کي‌برد روش تايپ 10 انگشتي با صفحه كليد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن