تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد خبر دادافزايش تعاوني دهياران كهگيلويه و بويراحمد به 15 تعاوني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد خبر دادافزايش تعاوني دهياران كهگيلويه و بويراحمد به 15 تعاوني
خبرگزاري فارس: مديركل امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به تشكيل چهار تعاوني دهياري جديد در اين استان گفت: با آغاز بكار اين تعاوني‌ها تعداد تعاوني دهياران كهگيلويه و بويراحمد به 15 تعاوني افزايش مي‌يابد.


ابراهيم جعفري صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار كرد: دهياران به ‌عنوان بازوان اجرايي دولت متولي تحقق توسعه پايدار روستايي هستند.

* لزوم تشكيل تعاوني دهياران در هر بخش

مديركل دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: شناسايي مسائل، مشكلات و امكان‌سنجي در توسعه روستاها بسيار مهم بوده و دهياران كهگيلويه و بويراحمد براي عمران هرچه بيشتر روستاهاي خود بايد بيش از پيش تلاش كنند.

جعفري تصريح كرد: رشد و توسعه روستايي در سال‌هاي اخير با شتاب بيشتري دنبال مي‌شود.

وي افزود: در كهگيلويه و بويراحمد 290 دهياري وجود دارد در در زمينه خدمات‌رساني در بخش‌هاي عمراني، فرهنگي و ديگر زمينه‌ها فعاليت مطلوبي به مردم روستاي خود ارائه داده‌اند.

جعفري با اشاره به فعاليت 11 تعاوني دهياران در كهگيلويه و بويراحمد عنوان داشت: چهار تعاوني دهياري نيز در آستانه تشكيل و فعاليت قرار دارند.

وي يادآور شد: تعاوني دهياران براي تقويت بنيه مالي و اقتصادي دهياري‌ها به تفكيك در هر بخش تشكيل شده است.

اين مسئول در استانداري كهگيلويه و بويراحمد ادامه داد: بخشي از فعاليت‌ها و اقدام‌هاي مورد نياز روستاها در قالب تعاوني‌ها قابل پيگيري و اجرا است.

جعفري با بيان اينكه چهار تعاوني دهياران در كهگيلويه و بويراحمد در حال تشكيل است، بيان داشت: شرط اصلي و لازم براي تشكيل تعاوني دهياران عضويت حداقل هفت تعاوني است و براي محدوديتي براي عضوگيري بيشتر نيست.

وي گفت: تا پايان سال 91 هر كدام از بخش‌هاي كهگيلويه و بويراحمد بايد داراي يك تعاوني دهياري باشند كه با توجه به اينكه برخي بخش‌ها كمتر از هفت دهياري دارند اين امر در آن بخش‌ها امكان‌پذير نيست.

* درآمدزايي مبناي اصلي تعاوني دهياران است

مديركل دفتر امور روستايي استانداري كهگيلويه و بويراحمد تشكيل تعاوني دهياران را سبب خدمات‌رساني بيشتر در بخش‌هاي عمراني و اباداني روستاها دانست و بيان داشت: بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بخش تعاون از ديگر مزاياي تشكيل تعاوني دهياران است.

جعفري تصريح كرد: تشكيل تعاوني دهياران نقش مهم و مؤثري در ايجاد اشتغال روستائيان، توسعه همه جانبه روستاها و جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها دارد.

وي با بيان اينكه مبناي اصلي تشكيل تعاوني دهياران درآمدزايي پايدار براي دهياري‌ها است، خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت‌ها و امكانات دهياري‌هاي در انجام كارهاي عمراني و خدماتي روستايي از ديگر اهداف تشكيل تعاوني دهياران است.

جعفري خاطرنشان كرد: دهياران عضو تعاوني دهياران با انجام پروژه‌هاي عمراني روستاها سود حاصله را به نسبت سهام تقسيم كرده و در راستايي عمران روستايي هزينه مي كنند.

اين مقام مسئول در كهگيلويه و بويراحمد تأكيد كرد: از اين پس مبناي تقسيم و اختصاص ماشين‌آلات به دهياري‌ها تعاوني دهياران است.

جعفري تشكيل، تقويت و حمايت از تعاوني دهياران را از مهم‌ترين و اصلي‌ترين برنامه‌هاي دفتر امور روستايي كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد و از دهياران خواست تا عضويت در اين تعاوني‌ها را در دستور كار خود قرار دهند.

انتهاي پيام/صا10

يکشنبه|ا|17|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن