تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833375404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دراماتیک ترین داستان شاهنامه


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: کیومرث قنبری آذر، نیما محبی، سروناز نانکلی و ساناز بیان نقش خوان های نمایشنامه سودابه بودند. سودابه روایت داستانی از شاهنامه فردوسی بود که در آن سودابه برای انتقام خون پدرش از پسر پادشاه دست به توطئه می زند. طبق روال هرهفته در پایان اجرای دوم نمایشنامه خوانی جلسه نقد و بررسی با حضور چیستا یثربی (نویسنده و منتقد تئاتر)، داود بنی اردلان (کارشناس تئاتر)، کیومرث قنبری آذر(نویسنده اثر)، نیما محبی(کارگردان نمایش) ،عوامل اجرا و جمعی از علاقمندان برگزار شد. در این جلسه نخست چیستا یثربی (نویسنده و منتقد تئاتر) پس از بیان اینکه این نمایشنامه خوانی روایت متفاوتی بود از داستان سودابه و سیاوش شاهنامه گفت: این روخوانی براساس داستانی از شاهنامه فردوسی است که یک گروه آن را با دیدگاه های شخصی خود دراماتیزه کرده و روی شخصیت سودابه زوم می کند و داستان از دید یک زن (سودابه) به نمایش گذاشته می شود. وی افزود: وقتی ما در یک داستان تاریخی دست می بریم و برداشت شخصی خودمان را از قصه بیان می کنیم سه نکته برای مخاطب و تماشاگر حائز اهمیت است ۱-آیا پیش فرض جدید نشانه های لازم را برای ارتباط به مخاطب می دهد؟ ۲- باید یادمان باشد که تماشاگر آخر ماجرا را می داند و در این بازنویسی چینش اطلاعات عوض شده و مخاطب باید درک بهتری از داستان، جهان و عشق پیدا کند. ۳- این دخل و تصرف در یک داستان تاریخی تا چه حد مجاز است و ما تا چه حدی می توانیم در یک اثر دست ببریم و این تا جایی است که تماشاگر باورمان کند. ما می توانیم در برخی عناصر دست برده و آن ها را تغییر دهیم به شرط آنکه پیش زمینه ها و پیش فرض ها را درست بچینیم. یثربی اضافه کرد: این نمایش یک نمایش عاشقانه بود که یک زن در آن از مظلومیت به عشق و پالایش می رسد به نظر من نمایش شروع و پایان خوبی داشت ولی در عقده گشایی و دگردیسی که لازم بود تا مراحل داستان را پیش ببرد کمی عجله شده بود در این نمایشنامه خوانی شخصیت ها خیلی سریع و با چند دیالوگ ساده متحول می شوند. وی تصریح کرد : در سینما با یک نگاه کلوزآپ احساس ردو بدل می شود ولی در نمایشنامه خوانی دیالوگ است که احساس ها را منتقل می کند و باید نگاه جدید، شورش ، عشق و خلاصه، داستان شاهنامه را بیان کند. در ادامه جلسه نیما محبی کارگردان نمایشنامه خوانی سودابه گفت: این جلسه نمایشنامه خوانی یک اتودی بود برای اجرای صحنه ای و ما باید برای اجرا در این نمایش تغییرات اساسی بدهیم. این نمایشنامه خوانی زمینه ای بود برای محک زدن گروه تا آمادگی لازم را برای اجرای صحنه ای پیدا کنیم. کیومرث قنبری آذر نویسنده نمایشنامه سودابه در مورد نحوه بازنویسی اثر اضافه کرد: نمایشنامه خوانی سودابه یک کار دانشجویی بسیار سخت بود و من رفتم سراغ دراماتیک ترین داستان شاهنامه و بارها و بارها بازنویسی کردم ولی این اثر چند بار دیگر هم نیاز به بازنویسی دارد. یثربی در پایان اضافه کرد: این کار از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بود ولی برای اجرای صحنه ای نیاز به تمرین و کار زیاد دارد. شایان ذکر است شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ دی ماه ساعت ۳۰/۱۹ نمایشنامه آرش به کارگردانی آتوسا جانثاری در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روخوانی شد. خبرگزارى ايلنا




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن