تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815076409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي وعده داد:مشكل كارگران ايران خودرو تبريز بزودي حل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي وعده داد:مشكل كارگران ايران خودرو تبريز بزودي حل مي‌شود
خبرگزاري فارس: در حالي كه مالكان زمين كارخانه ايران خودرو تبريز خواستار عودت زمين خود شده اند، رئيس اداره بازرگاني آذربايجان‌شرقي وعده داد: تا يك هفته ديگر مشكل مجموعه كارخانه ايران خودرو تبريز حل شده و كارگران آن دوباره بر سر كار خود دعوت مي‌شوند.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمد عليرضابيگي استاندار آذربايجان‌شرقي پنجم آذر 1390 در مراسم آغاز به كار آزمايشي توليد پژو 206 گفت: كه يكي ديگر از مصوبات سفر رياست جمهوري به استان به تحقق رسيد و شاهد توليد آزمايشي خودروي پژو در استان هستيم.

عليرضابيگي تحقق اين طرح را از جهات مختلف در توسعه استان تاثيرگذار دانست و افزود: اكنون زيرساخت‌هاي موجود در استان امكان تبديل شدن به ثروت را پيدا كرده و بهره‌برداري از اين طرح، هم از جهت تحول در صنعت قطعه‌سازي و هم از نظر حجم سرمايه‌هايي كه از اين رهگذر به جريان مي‌افتد تاثير بسزايي در بخش‌هاي مختلف خواهد داشت.

وي با تاكيد بر بومي‌سازي توليد قطعات محصولات كارخانه ايران خودروي آذربايجان اظهار كرد: قدمت صنعت قطعه‌سازي در آذربايجان شرقي و سرآمدي اين استان در توليد قطعات خودرو ايجاب مي‌كند كه حلقه‌هاي مختلف خودروسازي در آذربايجان شرقي در خود منطقه تكميل شود.

عليرضابيگي خاطرنشان كرد: آغاز توليد اين كارخانه با تلاش همه‌جانبه دستگاه‌هاي اجرايي، بانك‌ها، سرمايه‌گذار طرح و نمايندگان مجلس محقق شد و با تلاش كساني كه در امر آموزش كاركنان تلاش زيادي انجام دادند در فاز اول قريب به 600 نفر آموزش‌هاي لازم را طي كرده‌اند.

وي تاكيد كرد: تلاش بر اين است كه با ارتقاي شاخصه‌هاي فني و كيفي توليدات، زمينه مهمي براي حضور مقتدرانه آذربايجان شرقي در صنعت ملي خودرو فراهم شود.

عليرضابيگي با تاكيد بر ضرورت تداوم بر تسريع و اجراي پروژه‌هاي كلان صنعتي و توليدي استان يادآور شد: تحقق پروژه هاي بزرگي مانند خودروسازي آذربايجان بايد مقدمه اي بر ايجاد صنايع مادرتخصصي در حوزه توليد و اشتغال استان باشد.

استاندار آذربايجان شرقي در اين مراسم با سوار شدن بر نخستين خودروي توليدي پژو 206 صندوقدار اين مجموعه ضمن تجربه رانندگي با آن، رسما از محصولات ساخت ايران خودروي آذربايجان رونمايي كرد.

پس از گذشت 5 ماه از مراسم توليد آزمايشي كارخانه تعطيل شد

پس از گذشت 5 ماه از آغاز توليد آزمايشي اين مجموعه نه تنها افتتاح رسمي آن صورت نگرفت و تنها 5 دستگاه و شايد هم كمتر از اين تعداد محصول در اين مجموعه عظيم توليد شد بلكه از سه ماه قبل كل مجموعه تعطيل شده و كاركنان آن ديگر بر سر كار خود نيستند.

به گفته تعدادي از كارگران اين كارخانه گويا تعطيلاتشان همچنان هم ادامه دار خواهد بود و به اين زودي‌ها برسر كار نخواهند رفت.

اين كارگران اظهار مي‌دارند كه بعد از طي چهارماه دوره آموزشي در كارخانه ايران خودرو در تهران كه شامل آموزش تمام مراحل مونتاژ و توليد خودروي 206 بوده و سه ماه كار در خود كارخانه ايران خودروي آذربايجان از بهمن سال 90 به بهانه تكميل سالن توليد از آنان خواسته شده تا خانه‌نشيني را هم بعد از هفت ماه كار و بدون دريافت حقوقي تجربه كنند تا دوباره دعوت به كار شوند.

بر اساس صحبت‌هاي اين كارگران به تعطيلات رفته (زمستاني يا بهاري!) هفت ماه فعاليت بدون قرارداد و بيمه بوده و تنها در طي دوره آموزشي، آن هم صرفا بيمۀ حوادث و تنها در محل كارخانه ايران خودروي تهران بيمه شده‌اند.

كارگران در مقابل اين سئوال كه آيا به كارخانه براي پيگيري مراجعه كرده‌ايد، اظهار كرد: بعد از چندين بار مراجعه آخرين موضوعي كه به ما گفته شد اين بود كه شما نيرو و يا كاركن اين مجموعه نيستيد براي چه به اين جا مي‌آييد.

اين افراد دليل عدم پافشاري خود براي بستن قرارداد با كارفرما را بيكاري طولاني مدت و شوق و ذوق انديشيدن براي داشتن كار و مستمر درآمد ابراز كردند و گفتند: بعد از مدت‌ها موفق شده بوديم تا كاري را به دست آوريم و از خانه‌نشيني و دست دراز كردن جلوي پدر و مادر رها شويم ولي باوجود كار كردن همين كار هم ادامه داشته و دارد.

تلاش خبرنگار ما براي دريافت دلايل اين تعطيلي از مديرعامل اين مجموعه ‌نتيجه‌اي نداشت.

در آخرين لحظات تهيه اين گزارش موفق به برقراي ارتباط با رئيس سازمان تازه تاسيس صنعت، معدن و تجارت در استان شديم كه خبرهاي رضايت بخشي از اين مجموعه داشت.

چرخ توليد تا يك هفته ديگر به چرخش در مي‌آيد

صادق نجفي در اين گفت‌وگو اظهار كرد: تا يك هفته ديگر مشكل مجموعه حل شده و كارگران آن دوباره برسر كار خود دعوت مي‌شوند.

وي با رد تمام شايعات موجود در حواشي اين مجموعه گفت: با پيگيري استاندار و برگزاري جلسات با سرمايه‌گذاران بخش خصوصي اين طرح مقرر شد كه طي يك هفته آينده تمام مجموعه به يكي از سرمايه‌گذاران واگذار شود تا روند اجراي و توليد در اين كارخانه شتاب گيرد.

نجفي در عين حال در پاسخ به شبهات موجود در مورد نحوه به كارگيري كاركنان در اين مجموعه اضافه كرد: كه با توجه به تشكيل تنها چند ماهه سازمان تحت مديريتش در استان سعي مي‌شود تا اين مشكلات در اين مجموعه نيز مورد بررسي و رفع قرار گيرد.

شركت ايران خودروي آذربايجان در مهرماه 89 كلنگ‌زني شد و قرار بود در فاز نخست اين كارخانه خودروي سواري 206 و 207 با ظرفيت اسمي 200 هزار دستگاه در سال توليد و روانه بازارهاي مصرفي كند كه تنها خودروي توليدي 206 مدل صندوقدار اين مجموعه نيز همزمان با افتتاح آزمايش آن به موزه اين كارخانه رفت كه با توجه به شرايط موجود به نظر مي‌رسد تنها توليد اين مجموعه توليدي نيز لقب خواهد گرفت.

يادآور مي شود تلاش 2 هفته‌اي خبرنگار ما تا آخرين دقايق ارسال اين خبر براي كسب اطلاعات بيشتر و دلايل تعطيلي اين مجموعه از مديرعامل آن به سرانجام نرسيد ولي خبرگزاري فارس آمادگي خود را براي انعكاس موانع و مشكلات موجود براي از سرگيري توليد در كارخانه ايران خودروي آذربايجان اعلام مي‌دارد.

شنيده شده مالكان زمين كارخانه خواستار عودت آن شده اند.

انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|3|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن