تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815169566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شريف زاده:تأثير هنر شيعي بر تمدن اسلامي بررسي مي شود/ تجليل از فعالان هنر شيعي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شريف زاده:تأثير هنر شيعي بر تمدن اسلامي بررسي مي شود/ تجليل از فعالان هنر شيعي
تأثير هنر شيعي بر تمدن اسلامي بررسي مي شود/ تجليل از فعالان هنر شيعي
دبير علمي همايش ملي «هنر و تمدن شيعي» از سخنراني 20 پژوهشگر و استاد دانشگاه و همچنين تجليل از هنرمندان و پژوهشگران فرهنگ و هنر شيعي در همايش ملي هنر و تمدن شيعي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، سيد عبدالمجيد شريف زاده دبير علمي همايش ملي «هنر و تمدن شيعي» با بيان اينكه تاكنون دو پيش همايش براي تبيين بهتر موضوع هنر و تمدن شيعي برگزار شده است؛ افزود: همايش اصلي «هنر و تمدن شيعي» 10 و 11 ارديبهشت در نوبت صبح و عصر برگزار مي شود و در هر نشست تخصصي 3 صاحب نظر و استاد دانشگاه سخنراني مي كنند كه تا پايان همايش حدود 20 سخنراني خواهيم داشت.

تجليل از خانواده مرحوم محمد مددپور

دبير علمي همايش ملي هنر و تمدن شيعي درباره آئين افتتاحيه اين همايش گفت: در آئين افتتاحيه همايش «هنر و تمدن شيعي» كه صبح روز يكشنبه 10 ارديبهشت برپا مي شود،رياست حوزه هنري ومسوولان اين همايش سخنراني مي كنند وازپژوهشگران و هنرمندان حوزه هنر و تمدن شيعي تقدير خواهد شد.

وي ادامه داد: دراين مراسم تقدير، از استادان«اصغر شعرباف» پيشكسوت معماري سنتي، مجيد شاه حسيني پژوهشگر عرصه سينما، دكتر هادي نديمي معمار و پژوهشگر هنر شيعي و همچنين از خانواده مرحوم دكتر محمد مددپور تجليل خواهد شد.

برگزاري همايش هنر و تمدن شيعي به صورت بين المللي

عبدالمجيد شريف زاده با تاكيد بر اينكه درحال حاضر اين همايش كاملا پژوهشي است، افزود: اين آغاز راه ماست و قصد داريم اين همايش در عرصه خلق آثار هنري هم فعاليت كند و همچنين تلاش خواهيم كرد همايش «هنر و تمدن شيعي» را به صورت بين المللي برگزار كنيم.

اين پژوهشگر هنرهاي سنتي و اسلامي از ارسال حدود 75 مقاله به دبيرخانه همايش «هنر و تمدن شيعي» خبر داد و گفت: از ميان اين تعداد حدود 50 مقاله براي انتشار، برگزيده شده است و اگر در حوزه نشر با ما همكاري شود اميدواريم در نيمه اول امسال كتاب همايش را منتشر كنيم.

شريف زاده با بيان اينكه حوزه هنر و تمدن شيعي مظلوم واقع شده است، تصريح كرد: تاكنون به موضوع هنر و تمدن اسلامي زياد پرداخته ايم اما به هنر و تمدن شيعي توجهي نشده و اين درحالي است كه عمده كارهايي كه درعرصه فرهنگ وهنراسلامي انجام گرفته از سوي شيعيان و در پيوند با تفكر و فرهنگ شيعي بوده است.

وي تمدن و تفكر شيعي ايرانيان را در عالم اسلام جريان ساز و تاثيرگذار خواند و گفت: از ابتداي تفكرات و اعتقادات اسلامي در جهان اسلام، ايرانيان با تفكر شيعي، سردمدار تمدن و فرهنگ در عالم اسلام بوده اند.

شريف زاده يادآور شد: تمدن شيعي ايرانيان بر تمدن اسلامي و هنر شيعي آنها بر جريان كلي هنر اسلامي تاثير گذار بوده است و يكي از اهداف ما در اين همايش اين است كه عمق اين تاثيرگذاري و جريان سازي هنر و تمدن شيعي را مورد بررسي و پژوهش قرار دهيم.

همايش ملي «هنر و تمدن شيعي» يكشنبه و دوشنبه، 10 و 11 ارديبهشت ما به همت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در تالار سوره مهر حوزه هنري واقع در خيابان حافظ، نرسيده به خيابان سميه برگزار خواهد شد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|31|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن