تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شريف زاده:تأثير هنر شيعي بر تمدن اسلامي بررسي مي شود/ تجليل از فعالان هنر شيعي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شريف زاده:تأثير هنر شيعي بر تمدن اسلامي بررسي مي شود/ تجليل از فعالان هنر شيعي
تأثير هنر شيعي بر تمدن اسلامي بررسي مي شود/ تجليل از فعالان هنر شيعي
دبير علمي همايش ملي «هنر و تمدن شيعي» از سخنراني 20 پژوهشگر و استاد دانشگاه و همچنين تجليل از هنرمندان و پژوهشگران فرهنگ و هنر شيعي در همايش ملي هنر و تمدن شيعي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، سيد عبدالمجيد شريف زاده دبير علمي همايش ملي «هنر و تمدن شيعي» با بيان اينكه تاكنون دو پيش همايش براي تبيين بهتر موضوع هنر و تمدن شيعي برگزار شده است؛ افزود: همايش اصلي «هنر و تمدن شيعي» 10 و 11 ارديبهشت در نوبت صبح و عصر برگزار مي شود و در هر نشست تخصصي 3 صاحب نظر و استاد دانشگاه سخنراني مي كنند كه تا پايان همايش حدود 20 سخنراني خواهيم داشت.

تجليل از خانواده مرحوم محمد مددپور

دبير علمي همايش ملي هنر و تمدن شيعي درباره آئين افتتاحيه اين همايش گفت: در آئين افتتاحيه همايش «هنر و تمدن شيعي» كه صبح روز يكشنبه 10 ارديبهشت برپا مي شود،رياست حوزه هنري ومسوولان اين همايش سخنراني مي كنند وازپژوهشگران و هنرمندان حوزه هنر و تمدن شيعي تقدير خواهد شد.

وي ادامه داد: دراين مراسم تقدير، از استادان«اصغر شعرباف» پيشكسوت معماري سنتي، مجيد شاه حسيني پژوهشگر عرصه سينما، دكتر هادي نديمي معمار و پژوهشگر هنر شيعي و همچنين از خانواده مرحوم دكتر محمد مددپور تجليل خواهد شد.

برگزاري همايش هنر و تمدن شيعي به صورت بين المللي

عبدالمجيد شريف زاده با تاكيد بر اينكه درحال حاضر اين همايش كاملا پژوهشي است، افزود: اين آغاز راه ماست و قصد داريم اين همايش در عرصه خلق آثار هنري هم فعاليت كند و همچنين تلاش خواهيم كرد همايش «هنر و تمدن شيعي» را به صورت بين المللي برگزار كنيم.

اين پژوهشگر هنرهاي سنتي و اسلامي از ارسال حدود 75 مقاله به دبيرخانه همايش «هنر و تمدن شيعي» خبر داد و گفت: از ميان اين تعداد حدود 50 مقاله براي انتشار، برگزيده شده است و اگر در حوزه نشر با ما همكاري شود اميدواريم در نيمه اول امسال كتاب همايش را منتشر كنيم.

شريف زاده با بيان اينكه حوزه هنر و تمدن شيعي مظلوم واقع شده است، تصريح كرد: تاكنون به موضوع هنر و تمدن اسلامي زياد پرداخته ايم اما به هنر و تمدن شيعي توجهي نشده و اين درحالي است كه عمده كارهايي كه درعرصه فرهنگ وهنراسلامي انجام گرفته از سوي شيعيان و در پيوند با تفكر و فرهنگ شيعي بوده است.

وي تمدن و تفكر شيعي ايرانيان را در عالم اسلام جريان ساز و تاثيرگذار خواند و گفت: از ابتداي تفكرات و اعتقادات اسلامي در جهان اسلام، ايرانيان با تفكر شيعي، سردمدار تمدن و فرهنگ در عالم اسلام بوده اند.

شريف زاده يادآور شد: تمدن شيعي ايرانيان بر تمدن اسلامي و هنر شيعي آنها بر جريان كلي هنر اسلامي تاثير گذار بوده است و يكي از اهداف ما در اين همايش اين است كه عمق اين تاثيرگذاري و جريان سازي هنر و تمدن شيعي را مورد بررسي و پژوهش قرار دهيم.

همايش ملي «هنر و تمدن شيعي» يكشنبه و دوشنبه، 10 و 11 ارديبهشت ما به همت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در تالار سوره مهر حوزه هنري واقع در خيابان حافظ، نرسيده به خيابان سميه برگزار خواهد شد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|31|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن