تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812674944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت آرزوهاي محقق نشده‌ي سينماگران


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ثبت آرزوهاي محقق نشده‌ي سينماگران
سالن سينما
افتتاح سالن 2 ، نمايشگاه پوستر و غرفه‌ي مديران سينمايي محمد حسن پزشك از افتتاح سالن سينما شماره 2 موزه و برپايي نمايشگاه 75 سال پوسترهاي سينمايي و همچنين اختصاص غرفه‌اي به مديران سينمايي در موزه سينما طي روزها و ماههاي آينده خبر داد. مديرعامل موزه سينما با حضور در ايسنا برنامه‌هاي سال 87 موزه‌ي سينما را تشريح كرد و گفت: آرزوي كلان‌ ما اين است كه موزه سينما بتواند چه براي كساني‌كه مي‌خواهند در سينما كار كنند و چه كساني كه در داخل و يا خارج مي‌خواهند سينماي ايران را ببينند يك پژوهشگاه جدي و علمي باشد. وي ادامه داد: براي اينكه اين اتفاق بي‌افتد اميدوارم بتوانيم گذشته، حال و روند حركت سينماي ايران را در موزه به هر سينماگر، محقق و پژوهشگري ارايه كنيم و بتوانيم موزه را نه لزوما به‌عنوان محل گردآوري يك‌سري اشيا يا آثار بلكه به‌عنوان يك پژوهشكده سينمايي ببينيم. او با بيان اينكه از زمانيكه موزه جان و حيات داشته باشد، آن پژوهشگاه محقق شده اظهار داشت: راه‌اندازي كتابخانه تخصصي قدم اول تولد پژوهشگاه خواهد بود و اميدوارم از امسال كتابخانه تخصصي موزه، افرادي را كه كار پژوهشي انجام مي‌دهند را بپذيرد و به آن‌ها سرويس بدهد.
موزه سينما
سپردن جوايز سينماگران به موزه او با اشاره به حركت سينماگران در سپردن جوايزشان به موزه سينما گفت: بعد از تأسيس موزه سينما در سال 73، جدا از حمايت‌هايي كه آن موقع از سوي نهادهاي مختلف مخصوصا شهرداري انجام گرفت، حضور عباس كيارستمي و عزت‌الله انتظامي باعث شد بسياري از عزيزان جوايز و يادگاري‌ها و گنجينه‌هاي خودشان را بياورند و به موزه‌اي كه هنوز اساسنامه نداشت و تأسيس نشده بود بسپارند و بعد از آن دوره ابتدايي موزه به حدي رسيد كه بتواند افتتاح شود و موجوديت خود را اعلام بكند. او با اشاره به دوره‌ي حضورش به عنوان مدير در موزه سينما به ايسنا گفت: طبيعي بود با توجه به گذشته‌اي كه بود و محبتي كه در سينما به من داشتند اعتمادها بيشتر جلب و تلاش شد كه به اهالي سينما اين پيام كه موزه مال هيچ‌كس نيست و مال خودتان است القا شود و به آنها اعلام شود؛ اين مكان، محل امني براي يادگاري‌ها و گنجينه‌هاي شما وامانت‌دار شماست كه در اين راستا محبت دوستان باعث شده رونق و حركت جديدي براي امانت‌گذاري و سپردن يادگاري‌ها و گنجينه‌ها به موزه شروع شود.
محمد حسن پزشك
مديرعامل موزه سينما گفت: در تلاش هستيم در اين دوره بنايي را استوار كنيم كه لازم نباشد مردم به زحمت از تاريخ سينما باخبر شوند تا با اين اقدام به‌ جايي برسيم كه موزه سينما يك پژوهشگاه شود كه همه حوزه‌ها و تاريخ سينما درونش حضور داشته باشند. او با بيان اينكه ضابطه‌اي براي چينش اين يادگاري‌ها در موزه سينما وجود دارد، اظهار داشت: معروفيت هنرمند، ميزان و اعتبار جوايز از معيارهاي مهم است كه برحسب اين سوابق يك نفر مي‌تواند غرفه داشته باشد و يا چند نفر يك غرفه داشته باشند.
محمد حسن پزشك
پزشك گفت: ما فضاي خيلي محدودي داشتيم و ناچار شديم فضاي اداري را كلا تعطيل كنيم و بخش‌هايي را تغيير و تحولاتي دهيم كه به تالارهاي نمايش اضافه كنيم و آرزو داريم با محبت و حمايتي كه معاونت سينمايي از موزه مي‌كند بتوانيم فضاهاي بيشتري را خارج از باغ فردوس به موزه اختصاص دهيم. وي موزه سينما را برخلاف ساير موزه‌ها دانست و اظهار داشت: موزه‌هاي ديگر در تاريخ گذشته اتفاقي افتاده و الآن ممكن است در كاوش‌ها چيزهايي پيدا و اضافه شود اما ما هر روز گنجينه‌اي را براي موزه سينما توليد مي‌كنيم و اين روند و شرايط براي موزه استثنايي است كه با اين منطق شكل گرفته است.
موزه سينما
مهمترين دستاوردهاي سال گذشته پزشك با اشاره به مهم‌ترين دستاوردهاي موزه سينما در سال گذشته گفت: ما توانستيم مساعدت رسانه‌ها را جلب كنيم كه موجوديت موزه را به رسميت بشناسند. همچنين توجه شهرداري تهران، شوراي شهر به ويژه توجه شهرداري منطقه‌ يك را كه در اين راستا خدماتي كه در اين دوره توانستيم جذب كنيم بي‌نظير بوده است. مديرعامل موزه سينما ادامه داد: شهرداري در فضاسازي، محوطه‌سازي، فضاي سبز كمك زيادي كرده و سازمان زيباسازي هم كمك زيادي در معرفي موزه انجام داده وهمين‌كه توانستيم رضايت اين‌ها را جلب كنيم كار مهمي كرديم. وي همچنين جلب حمايت و توجه معاونت سينمايي و افزايش تعداد بازديدكنندگان در مقايسه با سال‌هاي قبل به ويژه مدارس و دانشجويان را از ديگر اتفاقات مهم براي موزه سينما در سال گذشته برشمرد.
محمد حسن پزشك
ثبت تاريخچه شفاهي سينماي ايران پزشك در ادامه با اشاره به پروژه ثبت تاريخچه شفاهي سينماي ايران توضيح داد: اين طرح يكي از خدماتي است كه موزه در اين دوره انجام داده است و با بيش از 100 هنرمند مصاحبه كرديم كه اين روند ادامه دارد و گنجينه بسيارغني در اين زمينه فراهم شده است و در ادامه گفت‌وگو با مسووليني كه در رونق و تحقق سينماي نوين نقش داشتند هم به اين مجموعه اضافه شده است. وي ادامه داد: از همه عزيزان سوال مي شود آرزوهايتان چه بوده وبراي ما بسيار مهم است كساني كه عمري را وقف سينماي ايران كردند، بدانيم آرزوهاي محقق‌نشده‌شان چه بوده و اين را ثبت كنيم و اصرار داريم از سوپراستارها گرفته تا همه كساني كه در سينماي ايران وجود داشتند و نقشي را ايفا كردند اين ثبت تاريخي را داشته باشيم. پزشك با بيان اينكه پروژه ثبت تاريخ شفاهي سينماي ايران به شدت ادامه دارد اظهار داشت: به نظر من مواد خام يك كار پژوهشي در حال فراهم شدن است و بسياري از مسايل براي اولين‌بار گفته مي‌شود و در نظر داريم يك شوراي نگارش ترتيب دهيم تا اين‌ها را گوش كنند و براساس موضوع و تاريخ رتبه‌بندي كنند تا در نهايت استخراج‌ شده‌ي آنها به چاپ برسد. افتتاح سالن سينمايي شماره 2 موزه وي از افتتاح سالن شماره 2 موزه در 10 ارديبهشت خبر داد وگفت: تمركز در ساخت سينما آزادي، ساخت سالن شماره 2 ما را كمي عقب انداخت و شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري قول داده تا در موعد مقرر اين سالن را در ضلع جنوب‌غربي موزه با 250 صندلي و تجهيزات كامل سينمايي آماده بهره‌برداري كند. پزشك تاكيد كرد: اين سالن اگربه صورت حرفه‌اي اداره شود مي تواند بخشي از هزينه‌هاي موزه را تأمين كند و سالن يك را نيز به نمايش‌هاي ويژه اختصاص خواهيم داد.
موزه سينما
طرح باغ ايراني مديرعامل موزه سينما با اشاره به طرح باغ ايراني گفت: شهرداري تهران ساختمان بسيار مناسبي را براي كتابخانه مقابل موزه در همان نزديكي فراهم كرده تا به آن‌جا منتقل شود تا طرح باغ ايراني اجرا شود و ورودي موزه سينما به خيابان وليعصر برود كه اميدوارم با جابه‌جايي كتابخانه اين طرح عملي شود تا همزمان با افتتاح سالن شماره 2 ،باغ ايراني هم افتتاح شود. نمايشگاه پوسترهاي سينمايي پزشك خبر از برپايي نمايشگاه پوستر سينماي ايران را در ارديبهشت ماه داد و گفت: اين نمايشگاه شامل پوسترهاي قبل و بعد از انقلاب با عنوان 75 سال پوستر سينماي ايران براي اولين‌بار با همكاري گالري صبا و در محل آن به اين وسعت برگزار مي‌شود. ضمن آنكه به دنبال اسپانسر هستيم تا كتابي هم از اين پوسترها منتشر شود. وي همچنين با اشاره به تشكيل كانون فيلم‌هاي كوتاه و مستند توسط انجمن دوستداران موزه از برپايي هفته فيلم‌هاي كوتاه و مستند داستاني در ارديبهشت ماه امسال خبر داد.
موزه سينما
اتاق مديران سينمايي پزشك همچنين از اختصاص بخشي از موزه به مديران سينمايي خبر داد و خاطرنشان كرد :عكس معاونت‌هاي سينمايي و مديران عامل موزه سينما در تالار موزه بود كه برداشتيم تا جدا از سينماگران در اتاق ويژه‌اي كه موزه مديريت كلان سينما باشد قرار دهيم تا يادي از همه مديراني كه جان، آبرو و وقتشان را براي سينما گذاشته‌اند و كمتر شناخته شده هستند در موزه داشته باشيم. وي افزود: وزيران ارشاد، مديران عامل موسسات تابعه سينمايي و مديران كل معاونت سينمايي عكس و تاريخ كارشان را در يك اتاق ويژه به نمايش خواهيم گذاشت تا اداي تكليفي به اين‌ افراد كرده باشيم. در واقع اگر اين‌ افراد در پشت صحنه نبودند نمي‌توانستيم بگوييم سينماي امروز اين جايگاه را پيدا مي‌كرد.
موزه سينما
پزشك با تاكيد بر اينكه هركس كه به نحوي در سينما نقش داشته بايد جايي درموزه سينما داشته باشد تصريح كرد: همه از سياهي لشكرها گرفته تا سوپراستارها بايد عكس و يادگاريهايشان در موزه سينما باشد و آنجا را خانه خودشان بدانند. سينما در سال 86 وي در ارزيابي وضعيت سينماي ايران در سال 86 اظهار داشت: به‌عنوان كسي كه مديريت در سينما را از مديريت برنامه‌ريزي در بنياد سينمايي فارابي شروع كرد و قدم به قدم جلو رفتم و مديرعاملي سينماي فارابي و بعد مسوول سينماي كشور شدم؛ صادقانه مي‌گويم سينماي جديد ايران رو به پيشرفت و تعالي است. سال گذشته نسبت به سال 85 در شرايط بهتري قرار داشتيم. البته اين موضوع بدين معنا نيست كه بخواهم بگوييم شاگرد اول شده است نمره پايين‌تر هم داشته اما نسبت به قبل بهتر بوده است.
موزه سينما
وي كه در مقطعي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را برعهده داشته است تصريح كرد:از اين‌كه سينما را روبه تعالي مي‌بينم لذت مي‌برم و با فشار و زحمتي كه نفر اول سينما دارد تازه مي‌فهمم كه من چه روزهايي را گذراندم و چه كشيدم. به اين دليل كه من هم در يك دوره بحراني خاصي آمدم و مريض شدم و كنار رفتم و تازه دارم مي‌فهمم آن موقع چه شرايطي داشتم.  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن