محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829383452
گوشهاى از اخلاق عظیم پیامبر اکرم
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر اکرم
روزهايى بس شيرين و به يادماندنى و تاريخ ساز پيامبر را نمىتوان با الفاظ و سخنان ناقص انسانهاى ناقص توصيف و تعريف کرد.او هرگز در اين واژهها نمىگنجد و فراتر از آن است. انسان کاملى که تمام افلاک و موجودات را خدا به خاطر او آفريد و اگر او نبود، هيچ چيز نبود. «لولاک لما خلقت الافلاک» و الا انسانى که تا قاب قوسين او ادنى بالا رفت و به جايى رسيد که جبرئيل آن ملک مقرب و واسطه وحى الهى به آنجا هرگز نرسد و با صراحت به او عرض کرد: اگر يک مو بالاتر روم به نور تجلى بسوزد پرم. ولى رسول الله رفت و به جايى رفت که نه در خرد آيد و نه بر ورق نگاشته شود و نه حتى در وهم و خيال! اوست کسى که خدايش دربارهاش فرمود: «و انک لعلى خلق عظيم» پس ما به جاى اين که حرفى بزنيم که نه آغازش و نه انجامش ما را به جايى مىرساند چرا که جز آفريدهاش و برادرش کسى او را نخواهد شناخت «يا على ما عرف الله الا انا و انت و ما عرفنى الا الله و انت و ما عرفک الا الله و انا» پس روا است که لب فرو بنديم و سخن کمتر گوئيم.بيائيم در اين سخن ربانى که پيامبر را داراى منشى سترگ و اخلاقى عظيم معرفى مىکند بيانديشيم و از زبان روايت نمى از اين اقيانوس پرفيض برگيريم، شايد برخى عزيزان به کار بندند و از رسول الله الگوى زندگى بگيرند که قرآن فرمود: «و لکم فى رسولالله اسوه حسنه.»يکى ديگر از موارد تواضع و فروتنى حضرت اين بود که هر وقت وارد مجلس مىشد، هر جا که جاى خالى بود مىنشست، مانند ما خودخواهان يا نادانان نبود که دنبال صدر مجلس هستيم، و خيال مىکنيم که بايد بالا و بالاتر نشست. اصلا آن جا که انسان والا مىنشيند والا است نه آن که انسان والا بايد در جاى والا نشيند.جملههايى کوتاه در منش و روش زندگى حضرت بيان مىشود که هم برکت است و پر مايه برکتى است و هم برنامه به زيستى وخداپسندانه:1- آن قدر حضرت متواضع و فروتن بود که متن روايت او را «خاضع الطرف» مىنامد يعنى به زمين نگاه مىکرد و سر را کمتر بالا مىبرد، اين چنين با وقار و متين ... با ادب و فروتن . چنان در برابر خالقش خاضع و خاشع بود که بيشتر سر فرود مىآورد و کمتر سر را بلند مىکرد چه پيوسته خدا را حاضر و ناظر مىديد و لحظهاى بلکه کمتر از لحظهاى هم از ياد و ذکر خدا غافل نبود.2- يکى ديگر از نشانههاى بارز تواضع و خوى نيکويش اين بود که به هر که مىرسيد، پيشقدم در سلام کردن بر او بود، سلام که خود تحيت اسلامى است و پيامبر آن را به ما ياد داده، خود نيز بيش از همه و پيش از همه به آن عمل مىکرد و قبل از آن که ديگرى بر او سلام کند، او خود سلام مىکرد. هرگز پيامبر ملاحظه نمىکرد که آن فرد بزرگ است يا کوچک، دانشمند است يا بىسواد، ثروتمند است يا فقير. آرى حضرت آنقدر عظمت داشت که بر همه افراد بدون ملاحظههاى ايسمى، شغلى، خطى، مسئوليتى، مالى و ... سلام مىکرد و او با اين که بزرگترين از هر نظر بود بر کوچکترين انسانها از هر نظر سلام مىکرد و بيشتر براى اين که ما را به اين سنت حسنه تشويق کند مىفرمود: سلام را نود و نه حسنه است و جوابش يک حسنه. راوى مىگويد: قبل از آن که حضرت به مسجد وارد شود، ما خبردار مىشديم زيرا بوى عطرش از مسافتى به مشاممان مىخورد و متوجه ورود حضرت مىشديم. 3- پيامبر هرگز بدون جهت سخن نمىگفت، و اگر سخنى مىگفت بيشتر جنبه موعظه و پند داشت، يا مطلبى را مىآموخت و يا به معروف و خيرى امر مىکرد و يا از شر و منکرى مردم را باز مىداشت، تمام سخنانش سودمند و يک کلمه، نه بلکه يک حرف، پوچ و بىارزش نبود، زيرا خوب مىدانست که: «و ما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد» وانگهى پيامبر اسوه است و الگو و اوست انسان کامل. پيامبر کسى است که نخستين آفريده پروردگار، نور مبارکش است: «اول ما خلقالله نورى» پس، از اين نور کامل چيزى تراوش نمىکند جز نور، و هر چه مىگويد گفته خدا است «و ما ينطق عن الهوى ان هو الا وحى يوحى.» يکى ديگر از نشانههاى بارز تواضع و خوى نيکويش اين بود که به هر که مىرسيد، پيشقدم در سلام کردن بر او بود، سلام که خود تحيت اسلامى است و پيامبر آن را به ما ياد داده، خود نيز بيش از همه و پيش از همه به آن عمل مىکرد و قبل از آن که ديگرى بر او سلام کند، او خود سلام مىکرد. هرگز پيامبر ملاحظه نمىکرد که آن فرد بزرگ است يا کوچک، دانشمند است يا بىسواد، ثروتمند است يا فقير. آرى حضرت آنقدر عظمت داشت که بر همه افراد بدون ملاحظههاى ايسمى، شغلى، خطى، مسئوليتى، مالى و ... سلام مىکرد.4- و پيامبر هرگز از ذکر خدا غافل نمىشد. در روايت است: «ولا يجلس و لايقوم الا على ذکر» او نمىنشست و برنمىخاست جز با ذکر و ياد خدا. پيامبر در هر آن قرين و همنشين ذکر خدا بود چه بر زبان آورد و چه در دل گويد. او خود ذکر خدا را کفاره مجلس مىدانست و اعلام مىداشت که اگر در مجلسى ياد خدا نباشد يا ذکرى از اهل بيت که آن نيز ياد خدا است، پس آن مجلس بر اهلش وزر و وبال است و نحس است و شوم. و اگر حضرت مىخنديد از تبسم تجاوز نمىکرد «جل ضحکه التبسم» زيرا قهقهه و خنده با صدا با شئون انسان مودب منافات دارد چه رسد به انسان کامل و چه رسد به اشرف مخلوقات. 5- يکى ديگر از موارد تواضع و فروتنى حضرت اين بود که هر وقت وارد مجلس مىشد، هر جا که جاى خالى بود مىنشست، مانند ما خودخواهان يا نادانان نبود که دنبال صدر مجلس هستيم، و خيال مىکنيم که بايد بالا و بالاتر نشست. اصلا آن جا که انسان والا مىنشيند والا است نه آن که انسان والا بايد در جاى والا نشيند.عزيزانم! قطعا اين از تواضع است که انسان در جايى که خالى است بنشيند و هرگز منتظر نباشد که ديگران در برابرش قد علم کنند و برخيزند تا آن جناب را در صدر مجلس بنشانند. اين حالت بدون ترديد برخاسته از هواى نفس است و تکبر که بايد زدوده شود و گاهى بلکه بيشتر به خاطر عقدههاى درونى و محروميتهاى ديرينه است که شخص مىخواهد از اين راه خودى را نشان دهد!!
6- پيامبر آرام و آهسته سخن مىگفت و هيچ گاه فرياد نمىزد و صدا را بلند نمىکرد. و مجلس آن حضرت نيز از چنان آرامشى برخوردار بود که عين ادب و تواضع است و کسى در مجلس پيامبر بلند سخن نمىگفت «واغضض من صوتک» و دستور هم همين بود که کسى صدايش را بالاتر از صداى رسول الله نکند «لاترفعوا اصواتکم فوق صوت النبى» و چون خود حضرت آهسته و آرام سخن مىگفت لذا مجلسش بسيار آرام و باوقار بود که حتى صداى به هم زدن بال پرنده به گوش مىرسيد.پيامبر نه تنها با مالداران و دارايان مجالست مىکرد بلکه با فقرا و مستمندان نيز همنشين بود. بلکه قطعا حضرت از نشستن با فقرا بيشتر لذت مىبرد و اگر با ثروتمندان مىنشست به خاطر هدايت کردن آنان بود نه چيز ديگر. 7- «لايقطع على احد کلامه» هرگز سخن کسى را قطع نمىکرد و تا شخصى مشغول سخن گفتن بود، به او خوب گوش مىداد و پس از تمام شدن سخنش آرام پاسخش را مىگفت. و چنان اصحابش را تربيت کرده بود که هرگاه لب مبارکش به سخن وا مىشد، تمام حاضران ساکت مىشده و سراپا گوش مىشدند «کان على رووسهم الطير» و هرگاه سخن حضرت تمام مىشد بدون آن که سخنانشان با هم تزاحم کند، با هر يک به نوبت حرف مىزد. 8- نکته ديگرى که بسيار جالب و ارزنده است و بايد مدنظر قرار گيرد اين است که حضرت در هنگام سخن گفتن، به افراد يکسان نگاه مىکرد «و کان يساوى فى النظر والاستماع للناس» و بايد سخنگويان محترم اين مطلب را دقت کنند که يکسان و مساوى در حال حرف زدن به اين طرف و آن طرف نگاه کنند زيرا اين نکته ظريف اخلاقى است که در نگريستن به افراد(هنگام صحبت کردن) انسان فرق بين اين و آن نگذارد و همه را به يک ديد بنگرد که اميدواريم در موارد ديگر نيز اين تساوى و يکساننگرى حفظ شود. راستى چه زيبا است تربيت رسول الله! بنابراين، هر که بخواهد بيشتر به پيامبر نزديک گردد، بايد رفتار و اخلاقش را با آن حضرت نزديکتر کند. 9- «و کان يجالس الفقراء و يواکل المساکين» پيامبر نه تنها با مالداران و دارايان مجالست مىکرد بلکه با فقرا و مستمندان نيز همنشين بود. بلکه قطعا حضرت از نشستن با فقرا بيشتر لذت مىبرد و اگر با ثروتمندان مىنشست به خاطر هدايت کردن آنان بود نه چيز ديگر. پيامبر آرام و آهسته سخن مىگفت و هيچ گاه فرياد نمىزد و صدا را بلند نمىکرد. و مجلس آن حضرت نيز از چنان آرامشى برخوردار بود که عين ادب و تواضع است و کسى در مجلس پيامبر بلند سخن نمىگفت «واغضض من صوتک» و دستور هم همين بود که کسى صدايش را بالاتر از صداى رسول الله نکند .10- هر گاه پيامبر مىخواست به مجلس وارد شود و با مردم برخورد کند، خود را طبق موازين اسلامى آرايش مىداد يعنى در آينه مىنگريست و موهاى خود را شانه مىزد و چنين در روايت آمده است «و کان ينظر فى المرآه و يتمشط» و نه تنها حضرت لباس تميز و مرتب مىپوشيد و محاسن مبارک را شانه مىزد بلکه پيوسته بوى خوش عطر از حضرت از مسافتى دور استشمام مىشد. بگذريم که خود حضرت خوشبو بود و بوى خوشش دوست و دشمن را جذب مىکرد، که همواره از عطر نيز استفاده مىنمود. راوى مىگويد: قبل از آن که حضرت به مسجد وارد شود، ما خبردار مىشديم زيرا بوى عطرش از مسافتى به مشاممان مىخورد و متوجه ورود حضرت مىشديم. خود حضرت نيز مىفرمايد: «ان الله يحب من عبده اذا خرج الى اخوانهان يتهيا لهم و يتجمل»؛ خداوند دوست دارد که بندهاش هرگاه مىخواهد با برادرانش ملاقات کند، خود را آماده کند و براى آنها آرايش نمايد.اسلام دستور آراستن داده است نه مانند برخى سادهلوحان که با موهاى ژوليده و لباس نامرتب مىآيند و خيال مىکنند اين از زهد است. نه! اين از زهد اسلامى کاملا به دور است. زهد اين است که به دنيا و ملذاتش دل نبنديم نه اين که صوفى منشانه زندگى کنيم و ژوليده سيما در ميان مردم حاضر شويم! 11- پيامبر اگر سواره بود هرگز نمىپذيرفت که شخصى همراه و همگام او پياده راه رود. از او مىخواست که بر مرکبش در کنارش سوار شود و اگر قبول نمىکرد يا امکان نداشت، به او مىفرمود:از من جلوتر برو تا من در پس تو آيم و به تو برسم. اين چه عظمت و بزرگوارى است که انسانها را سرگردان مىکند و به حيرت وامىدارد. 12- اگر سه روز مىگذشت و دوستش يا برادر دينىاش را نمىديد از او سؤال مىکرد، پس اگر به مسافرت رفته بود برايش دعا مىکرد و اگر در شهر بود حتما از احوالش تفقد مىنمود و به زيارتش مىرفت و اگر بيمار بود به عيادتش مىشتافت. 13- پيامبر آنقدر مهمان نواز بود و مهمانش را احترام و تقدير مىکرد که هرگاه کسى بر او وارد مىشد، حضرت متکا و مسند خود را به او مىداد و اگر نمىپذيرفت آنقدر اصرار مىکرد تا قبول کند. حضرت در هنگام سخن گفتن، به افراد يکسان نگاه مىکرد «و کان يساوى فى النظر والاستماع للناس» و بايد سخنگويان محترم اين مطلب را دقت کنند که يکسان و مساوى در حال حرف زدن به اين طرف و آن طرف نگاه کنند زيرا اين نکته ظريف اخلاقى است که در نگريستن به افراد(هنگام صحبت کردن) انسان فرق بين اين و آن نگذارد و همه را به يک ديد بنگرد.14- حضرت ضمن اين که بسيار هيبت داشت، براى اين که حاضرين از ديدارش هراس نکنند و ديدارش آنان را نرنجاند، گاهى شوخى مىکرد و لطيفهاى در حد ميزان شرعى مىگفت که هيبتش حاضران را به وحشت نياندازد و جرات سخن گفتن را از آنان سلب نکند. به ويژه اگر مىيافت که يکى از يارانش ناراحت و غمگين است با او شوخى مىکرد تا غمش را بزدايد. و اصلا پيامبر آن گونه با افراد سخن مىگفت که مناسب با وضعيت علمى و حالت روانى آنان بود. در روايت آمده است: «و کان يخاطب جلساءه بما يناسب» و به اندازه عقل و درکشان با آنان سخن مىگفت و مىفرمود: «ما پيامبران ماموريت داريم که با مردم به اندازه عقولشان سخن بگوئيم.» 15- مىفرمود: «اکرم اخلاق النبيين و الصديقين البشاشه اذا تراووا و المصافحه اذا تلاقوا»؛ برترين اخلاق پيامبران و رادمردان خوشروئى است هنگامى که به هم مىرسند و مصافحه و دست دادن به يکديگر است هنگامى که با هم ملاقات مىکنند و لذا هر وقت پيامبر مسلمانى را مىديد فورا با او مصافحه مىکرد و به او دست مىداد و بر اين امر بسيار تاکيد مىنمود. در روايت است که هرگاه دو مؤمن به هم مىرسند و مصافحه کنند گناهانشان مىريزد مانند برگ درختان(در فصل خزان). اين بود چند جمله کوتاه ولى پرفايده از سيره و منش پيامبر که براى استفاده عموم عرض شد تا شايد در اين هفته وحدت به کار گيريم و با هم پيوند صلح و صفا بنديم و دلها را از رشک و حسد و زيغ پاک کنيم و گذشتهها را به خاطر خدا ناديده بگيريم و از لغزشهاى برادرانمان بگذريم(که خود نيز بسيار لغزش داريم) و وحدت را نه در سخن و گفتار که در عمل و کردار اجرا کنيم و قلبها را از کينه و عداوت دور سازيم و با هم چنانکه خدا و رسولش خواهد برادروار زندگى کنيم و اگر از ديگرى انتقاد داريم تلاش کنيم که انتقادمان سازنده و برادرانه باشد نه کينهتوزانه و انتقامگرانه. باشد که روح رسول الله و روح فرزندش روحالله از ما خشنود گردد و کشورمان رنگ صفا و محبت به خود گيرد و راه نفوذ دشمنان قطع شود و دوستان، دشمنى را کنار گذارند و ولى حميم گردند و عهد اخوت و برادرى را دوباره تجديد کنيم والسلام. منبع:ماهنامه پاسدار اسلام، شماره 222، محمد جواد مهرى
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 433]
صفحات پیشنهادی
گوشهاى از اخلاق عظیم پیامبر اکرم
گوشهاى از اخلاق عظیم پیامبر اکرم-گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر اکرمروزهايى بس شيرين و به يادماندنى و تاريخ ساز پيامبر را نمىتوان با الفاظ و سخنان ناقص ...
گوشهاى از اخلاق عظیم پیامبر اکرم-گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر اکرمروزهايى بس شيرين و به يادماندنى و تاريخ ساز پيامبر را نمىتوان با الفاظ و سخنان ناقص ...
گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر گرامى اسلام (صلى الله و عليه و آله)
گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر گرامى اسلام (صلى الله و عليه و آله)-گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر گرامى اسلام (صلى الله و عليه و آله) نويسنده : محمد جواد مهرى روزهايى بس ...
گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر گرامى اسلام (صلى الله و عليه و آله)-گوشهاى از اخلاق عظيم پيامبر گرامى اسلام (صلى الله و عليه و آله) نويسنده : محمد جواد مهرى روزهايى بس ...
حلم نبوی
در تاریخ روایت شده که عبد الله بن سلام از یهودیان عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه ... آله و سلم) را دیدم که درسایه درختى نشسته و هر کدام از یارانش در گوشه اى نشسته اند. ... کند،وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ و همانا تو اخلاق عظیم و برجسته اى دارى اما محمد (صلی الله ...
در تاریخ روایت شده که عبد الله بن سلام از یهودیان عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه ... آله و سلم) را دیدم که درسایه درختى نشسته و هر کدام از یارانش در گوشه اى نشسته اند. ... کند،وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ و همانا تو اخلاق عظیم و برجسته اى دارى اما محمد (صلی الله ...
گفتمان امنیتی پیامبر اعظم (ص) (3)
در این جا ابتدا به گوشهاى از صفات و اخلاق شخصى ایشان مىپردازیم، سپس منش ... پیامبر اکرم با داشتن چنین اخلاقى چنان مجذوب پیروانش شده بود که آنها هیچ گاه ... به خدا و پیامبرش ایجاد مىکرد و این قدرت عظیم، اطاعت کامل مردم از ایشان را به دنبال داشت.
در این جا ابتدا به گوشهاى از صفات و اخلاق شخصى ایشان مىپردازیم، سپس منش ... پیامبر اکرم با داشتن چنین اخلاقى چنان مجذوب پیروانش شده بود که آنها هیچ گاه ... به خدا و پیامبرش ایجاد مىکرد و این قدرت عظیم، اطاعت کامل مردم از ایشان را به دنبال داشت.
رفتار شناسی پیامبر اکرم
در این مجال گوشه ای از سیره رفتاری پیامبر اکرم را برای شما عزیزان نقل خواهیم کرد . ... و آنرا مىمكید و مثل پارهاى از مردم نمىبلعید، و دست راستش اختصاص داشت براى خوردن و ... که خداوند او را چنین مى ستاید: «وَ إِنَّکَ لَعَلى خُلُق عَظیم»5 ؛ و تو راست خلقی عظیم . موصوف بودن به این اخلاق، از او یک فرمانده موفّق ساخته بود که مى توانست او را به ...
در این مجال گوشه ای از سیره رفتاری پیامبر اکرم را برای شما عزیزان نقل خواهیم کرد . ... و آنرا مىمكید و مثل پارهاى از مردم نمىبلعید، و دست راستش اختصاص داشت براى خوردن و ... که خداوند او را چنین مى ستاید: «وَ إِنَّکَ لَعَلى خُلُق عَظیم»5 ؛ و تو راست خلقی عظیم . موصوف بودن به این اخلاق، از او یک فرمانده موفّق ساخته بود که مى توانست او را به ...
سیماى پیامبر اکرم(ص) در آئینه نهجالبلاغه
سیماى پیامبر اکرم(ص) در آئینه نهجالبلاغه-سیماى پیامبر اکرم(ص) در آئینه ... با توجه به ضرورت شناخت اوصاف آن حضرت و الگوپذیرى از آن، به گوشههایى از اوصاف و ... عظیم؛ و یقیناً تو داراى اخلاق عظیم و برجست هاى هستى» و اساساً خود آن حضرت بر این ...
سیماى پیامبر اکرم(ص) در آئینه نهجالبلاغه-سیماى پیامبر اکرم(ص) در آئینه ... با توجه به ضرورت شناخت اوصاف آن حضرت و الگوپذیرى از آن، به گوشههایى از اوصاف و ... عظیم؛ و یقیناً تو داراى اخلاق عظیم و برجست هاى هستى» و اساساً خود آن حضرت بر این ...
پیامبر اكرم (ص) از نگاه امام صادق علیه السلام
پیامبر اكرم (ص) از نگاه امام صادق علیه السلام-پیامبر اكرم (ص) از نگاه امام صادق علیه ... در این نوشتار برآنیم تا گوشه هایى از زندگى و شخصیت پیامبر اكرم (ص) را از ... سپس آن حضرت براى هر اسمى آیهاى تلاوت فرمود و فرمودند:«ذكر» یكى از نامهاى .... چون تربیت او را تكمیل نمود، فرمود:« انك لعلی خلق عظیم » ، تو بر اخلاق عظیمى استوارى.
پیامبر اكرم (ص) از نگاه امام صادق علیه السلام-پیامبر اكرم (ص) از نگاه امام صادق علیه ... در این نوشتار برآنیم تا گوشه هایى از زندگى و شخصیت پیامبر اكرم (ص) را از ... سپس آن حضرت براى هر اسمى آیهاى تلاوت فرمود و فرمودند:«ذكر» یكى از نامهاى .... چون تربیت او را تكمیل نمود، فرمود:« انك لعلی خلق عظیم » ، تو بر اخلاق عظیمى استوارى.
گزيده سرمقاله روزنامههاي امروز
پيامبر اکرم (ص) در دوازدهم يا هفدهم ربيع الاول به دنيا آمد وامام ششم در هفدهم اين ماه. ... تاريخ مکتوب توسط دانشمندان و انديشمندان از موافق و مخالف گوشه اي از اين عرصه وسيع .... در تفسير آيه شريفه « وانك لعلي خلق عظيم » مفسران اخلاق را مجموعه اي از صفات ...
پيامبر اکرم (ص) در دوازدهم يا هفدهم ربيع الاول به دنيا آمد وامام ششم در هفدهم اين ماه. ... تاريخ مکتوب توسط دانشمندان و انديشمندان از موافق و مخالف گوشه اي از اين عرصه وسيع .... در تفسير آيه شريفه « وانك لعلي خلق عظيم » مفسران اخلاق را مجموعه اي از صفات ...
گوشه هایی از خلق عظیم نبوی
گوشه هایی از خلق عظیم نبوی-گوشه هایی از خلق عظیم نبویروزهایى بس شیرین و ... روزهایى بس شیرین و بهیادماندنى و تاریخ ساز پیامبر را نمىتوان با الفاظ و سخنان ناقص ... خدا را حاضر و ناظر مىدید و لحظهاىبلكه كمتر از لحظهاى هم از یاد و ذكر خدا غافل نبود. .... 15 مىفرمود: «اكرم اخلاق النبیین و الصدیقین البشاشه اذاتراووا و المصافحه اذا ...
گوشه هایی از خلق عظیم نبوی-گوشه هایی از خلق عظیم نبویروزهایى بس شیرین و ... روزهایى بس شیرین و بهیادماندنى و تاریخ ساز پیامبر را نمىتوان با الفاظ و سخنان ناقص ... خدا را حاضر و ناظر مىدید و لحظهاىبلكه كمتر از لحظهاى هم از یاد و ذكر خدا غافل نبود. .... 15 مىفرمود: «اكرم اخلاق النبیین و الصدیقین البشاشه اذاتراووا و المصافحه اذا ...
پيامبر اكرم (ص) از نگاه امام صادق عليه السلام
تو بر اخلاقى عظيم استوار هستى. ... در اين نوشتار بر آنيم تا گوشه هايى از زندگى و شخصيت پيامبر اكرم (ص) را از نگاه امام صادق عليه السلام به تماشا بنشينيم. ... سپس آن حضرت براى هر اسمى آيهاى تلاوت فرمود و فرمودند: «ذكر» يكى از نامهاى محمد (ص) است .... حيا صفت او بود و سخاوت طبيعتش ، به متانتها و اخلاق نبوت سرشته شده بود.
تو بر اخلاقى عظيم استوار هستى. ... در اين نوشتار بر آنيم تا گوشه هايى از زندگى و شخصيت پيامبر اكرم (ص) را از نگاه امام صادق عليه السلام به تماشا بنشينيم. ... سپس آن حضرت براى هر اسمى آيهاى تلاوت فرمود و فرمودند: «ذكر» يكى از نامهاى محمد (ص) است .... حيا صفت او بود و سخاوت طبيعتش ، به متانتها و اخلاق نبوت سرشته شده بود.
-
گوناگون
پربازدیدترینها