تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821077993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت ١٢ فروردين و روز جمهوري اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: به مناسبت ١٢ فروردين و روز جمهوري اسلامي
دوازده فروردين، روز جمهوري اسلامي، و سرآغاز حكومت الله در دوران معاصر و در عصر جاهليت ثاني بشريت است. جمهوري اسلامي انفجار نور و آغاز حركت آخرالزماني بشر به سوي آماده شدن براي نجات و رهايي نهايي از قيد وبندهايي شيطاني است كه قرنها بر دست و پاي جوامع سنگيني كرده است. جمهوري اسلامي كه حاصل قيام امت مسلمان ايران به رهبري امام خميني رحمت الله عليه است، بروز ذخيره الهي در حضيض انحطاط بشري، و آغاز حركت به سمت نور و اميد است.

اكنون كه بيش از سه دهه از آغاز اين حركت مبارك مي‌گذرد، جمهوري اسلامي نه تنها كند و تضعيف نشده است، بلكه طوفنده و پرتوان به حركت خويش در جهت فتح قله‌هاي جهان حركت مي‌كند و روح خودباوري و اعتماد به نفسي كه روح خدا در اين مردم دميد اكنون اثر خويش را در جاي جاي منطقه و جهان نيز بروز داده است. در چهارمين دهه انقلاب اسلامي، شاهد انقلاب‌هاي منطقه و بيداري اسلامي در بسياري از كشورهاي اسلامي هستيم كه خود نشاني از موفقيت و پيروزي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف است. در چنين احوالي دشمنان نظام اسلامي تلاش خويش را بر دو هدف متمركز كرده‌اند كه اين دو هدف دشمن عبارتند از: 1. خسته كردن مردم و 2. سست كردن اراده مسوولان. در چنين فضايي مسؤوليت اصلي همه علاقه‌مندان نظام جمهوري اسلامي آن است كه در برابر اين برنامه‌هاي دشمن ايستادگي كنند و بكوشند تا دشمن را در اين برنامه نيز نااميد سازند.

«صبحگاه 12 فروردين كه روز نخستين حكومت ا... است از بزرگترين اعياد ملي و مذهبي ماست و ملت ما بايد اين روز بزرگ را عيد بگيرند و زنده نگه دارند. روزي كه كنگره هاي قصر 2500 ساله حكومت طاغوتي فرود ريخت و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حكومت مستضعفين جانشين آن گرديد .» بخشي از پيام امام خميني 12/1/58

دوازده فروردين، روز جمهوري اسلامي، و سرآغاز حكومت الله در دوران معاصر و در عصر جاهليت ثاني بشريت است. جمهوري اسلامي انفجار نور و آغاز حركت آخرالزماني بشر به سوي آماده شدن براي نجات و رهايي نهايي از قيد وبندهايي شيطاني است كه قرنها بر دست و پاي جوامع سنگيني كرده است. جمهوري اسلامي كه حاصل قيام امت مسلمان ايران به رهبري امام خميني رحمت الله عليه است، بروز ذخيره الهي در حضيض انحطاط بشري، و آغاز حركت به سمت نور و اميد است.

در دهم و يازدهم فروردين سال ١٣٥٨ ملت ايران پس از انقلاب بزرگ اسلامي خود در بهمن ٥٧ به پاي صندوق‌هاي رأي رفتند و به نظام جمهوري اسلامي آري گفتند. اين آري ملت، پشتوانه‌اي براي ايجاد نهالي بود كه رهبر انقلاب ايران حضرت آيت الله العظمي خميني بيش از ١٥ سال براي ايجاد آن مبارزه كرده و به حصر و زندان و تبعيد رفته بودند و بسياري از ياران ايشان نيز عمر و جان خويش را بر سر اين راه فدا كرده بودند. آري ملت ايران كه در ١٢ فروردين نتايج شكوهمند آن اعلام گرديد، مهر تاييد و سند حمايت ملت ايران از نظامي بود كه با خون هزاران نفر از بهترين‌هاي ملت به دست آمده بود. نظام جمهوري اسلامي ايران حاصل آن مبارزات و نتيجه اين آري بزرگ و محكم ملت بود. اكنون كه بيش از سه دهه از آغاز اين حركت مبارك مي‌گذرد، جمهوري اسلامي نه تنها كند و تضعيف نشده است، بلكه طوفنده و پرتوان به حركت خويش در جهت فتح قله‌هاي جهان حركت مي‌كند.

ملت ايران كه در فروردين ٥٨ به جمهوري اسلامي ايران آري گفت، براي حمايت از اين رأي خويش سالهاي سال ايستادگي كرد. اين ايستادگي براي ملت ايران كم هزينه و ساده نبوده است، اما از ملتي كه چنان قيامي تاريخي را ايجاد كرد و نظام ٢٥٠٠ ساله شاهنشاهي را سرنگون كرده و به حكومت الله، آري گفته بود، جز اين انتظار نمي‌رفت كه در برابر همه ناملايمات و سختي‌ها بايستند و با ايستادگي خود به الگويي براي همه آزادي‌خواهان عالم تبديل شود.

خودباوري و اعتماد به نفس، هديه جمهوري اسلامي

از آن سو جمهوري اسلامي كه همان حكومت بر مبناي ارزش‌هاي الهي و با پشتوانه مردمي است، با خود مزايا و مواهب فراواني به همراه داشته است. مبارزه و تلاش ملت ايران در طول ساليان گذشته كم فايده و كم بهره نبوده است. از مهمترين دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران براي ملت ايران روح خودباوري و اعتماد به نفسي است كه روح خدا، خميني كبير و ذخيره آخرالزماني اسلام، در اين مردم دميد. معجزه زنده روح خدا در ملت ايران هنوز آشكار و بارز است. امام راحل عظيم الشان ملت ايران چنان با نفس عيسوي خود در اين مردم دميد كه اكنون اثر بيداري و زنده شدن را در جاي جاي منطقه و جهان مشاهده مي‌كنيم.

يكي از مهمترين درس‌هاي روح خدا براي ملت ايران، شعار ما مي‌توانيم بود. اين شعار بود كه ملت ايران هويت داد و احساس پوچي و ذلتي را كه خودكامگان و طواغيت وابسته به غرب در ملت ايران ايجاد كرده بودند از ميان برد. انقلاب اسلامي به ملت ايران هويت داد. ملت را در عزم و اراده خويش پولادين كرد. عزت نفس و خودباوري را جايگزين ذلت و وادادگي نمود. رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيان همين نكته و ذكر هويت و احساس اعتماد به نفسي كه انقلاب اسلامي به ملت ايران داده است چندي پيش، در جمع دانشمندان هسته‌اي كشور بيان داشتند: «من فقط يك جمله عرض بكنم. البته كار شماها خيلى ابعاد مختلفى دارد؛ يك بعدش اين است كه احساس عزت ملى را به اين ملت و به اين كشور داد؛ اين چيزِ خيلى مهمى است. ملتها آن وقتى گرفتار ميشوند كه عزت نفس خودشان را از دست بدهند؛ آن وقتى به‌رايگان نوكرى ديگران را قبول ميكنند كه ارزش خودشان را فراموش كنند. عزت نفس اين است. يك ملت مظلوم آن وقتى به پا ميخيزد - مثل همين ملتهاى شمال آفريقا و بعضى كشورهاى ديگر - كه احساس كند عزتى دارد كه در طول زمان پايمال شده؛ آن وقت ديگر برميخيزد و هيچ نيروئى نميتواند او را بنشاند؛ كه داريد مشاهده ميكنيد؛ اين اتفاق افتاده. عزت نفس اين است. انقلاب به ملت ما، به كشور ما عزت نفس داد. بارها و بارها سعى كردند توى سر فكر و روحيه‌ى اين ملت بزنند، بگويند شماها نميتوانيد؛ بله، انقلاب كرديد، اما نميتوانيد خودتان را اداره كنيد؛ نميتوانيد پيش برويد؛ نميتوانيد پا به پاى دنيا حركت كنيد. هر پيشرفت علمى‌اى، يك حركت بزرگ و يك بشارت بزرگ به اين ملت است كه ميتواند؛ و اين كار شماها - مسئله‌ى هسته‌اى - توانست به اين ملت عزت نفس بدهد. اين يكى از ابعاد اهميت كار شماست.»

آري اگر تنها دستاورد جمهوري اسلامي ايران‌، كه روز ١٢ فروردين روز جشن آن است، براي ملت ايران همين عزت نفس بود، مي‌شد ادعا كرد كه انقلاب اسلامي خدمت بزرگي كرده است كه به همه مجاهدت‌ها و سختي‌هايي كه براي آن متحمل شده‌ايم مي‌ارزد. تا چه رسد به اين كه جمهوري اسلامي هزاران خدمت و دستاورد ديگر نيز داشته است كه گاه اين دستاورد بزرگ در ميان آنها ناديده گرفته مي‌شود و به آن كم توجهي مي‌شود. در بيان همين نكته مهم است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنان اخير خود در جمع مردم آذربايجان بيان داشتند: ««عزيزان من! ما ملت ايران در دوران رژيم پادشاهى تحقيرشده بوديم، ذليل‌شده بوديم. ما را تحقير ميكردند، حق ما را ميخوردند، نفت ما را ميبردند، استعداد ما را در جوانهاى ما خفه ميكردند، در علم عقب مانديم، در فناورى عقب مانديم، در سياست‌ورزى بين‌المللى عقب مانديم، در تأثيرگذارى بر روى ملتهاى جهان عقب مانديم؛ ملت ايران را در بند و زنجير كردند. ملت حركت كرد، راه را عوض كرد. آنچه را كه امروز ملت ايران داعيه دارد، عبارت است از مبارزه‌ى با ظلم جهانى، مبارزه‌ى با استكبار جهانى؛ البته اين براى خود ملت بركات دارد. وقتى كه يك ملت مى‌ايستد، از شبكه‌ى پرهيمنه‌ى پرهياهوى دشمن واهمه نميكند، علمش هم پيش ميرود، اقتصادش هم پيش ميرود، مسائل اجتماعى‌اش هم پيش ميرود، جوانش هم آگاه ميشود؛ بر روى ملتهاى ديگر هم اثر ميگذارد؛ فكرش، دينش، شعارش، دنيا را فرا ميگيرد. شعارهائى كه ما يك روز مظلومانه در اينجا سر ميداديم، ملت ايران تنها بود، امروز شعارهاى تقريباً همه‌جائى در دنياى اسلام شده. يك ملت ميتواند اثرگذار باشد و ميتواند خودش را مستحكم كند. اين استحكام ادامه پيدا خواهد كرد. ما ان‌شاءاللَّه در علم پيشرفت ميكنيم، در اقتصاد پيشرفت ميكنيم، در سازندگى پيشرفت ميكنيم. اين ملت، اين جوانان، اين همتها، اين استقامتها، كشور را مثل دسته‌ى گل خواهد ساخت و ان‌شاءاللَّه الگوئى خواهد شد براى دنياى اسلام. آنچه كه ما لازم است دنبال بكنيم همين است كه خط صحيح، صراط مستقيم، صراط اللَّه، راه خدا، راه اسلام، راه ديانت، راه شريعت را دنبال كنيم؛ هوشيار باشيم، بيدار باشيم، به وظائفمان عمل كنيم.»

آري نظام جمهوري اسلامي نظامي عادي و معمولي نبوده است. متفكران و صاحب نظران بارها و بارها متذكر شده‌اند كه «اين حكومت ديني كه اكنون چهارمين دهه از دوران طلايي و پر ابهت خويش را مي‌گذراند، نظامي مانند ساير حكومت‌هاي عالم كه در گوشه‌اي از دنيا به كار خود مشغول باشد و حداكثر رابطه‌اي معمولي و گاه تاثيرگذار با ديگر كشورهاي عالم داشته باشد، نيست. نظام جمهوري اسلامي نظامي است كه از آغاز به وجود آمدن خود اعجاز گونه بوده است. از همان ابتداي شكل‌گيري اين نظام بر اثر يك انقلاب اعجاز گونه كه به دست روح خدا صورت گرفت ايجاد شد و در برابر نظام سلطه بين‌المللي شكل گرفت و مراحل مختلف را پشت سر گذاشت.

نظام جمهوري اسلامي در طول اين دروان طولاني بيش از سه دهه هرگز در زمان و شرايط عادي و معمولي عالم قرار نداشته است. همواره نظامي بوده است كه تحت شديدترين هجمه‌ها و دشمني‌ها قرار داشته است و همواره دشمنان به ظاهر قدرتمند اين نظام كه همه مظاهر قدرت مادي اين عالم را در خود جمع كرده‌اند با تمام توان و تلاش در پي شكستن اين نظام و به زانو درآوردن آن بوده‌اند. اين حقيقتي است كه گاه در پيچ و خم زندگي روزمره فراموش مي‌شود و برخي از ديدن اين معجزه حي و زنده ناتوان مي‌مانند.» به راستي بقاي نظام اسلامي پس از اين همه دشمني و برنامه ريزي و تلاش دشمنان يك امر اعجاز گونه است.

نظام اسلامي در طول سي و سه سال گذشته حتي يك روز هم بدون دشمني گسترده بين‌المللي و چندجانبه دشمن نگذرانده است. اما در برابر همه اين دشمني‌ها و مخالفت‌ها،‌ نظام جمهوري اسلامي توانسته است راه خود را باز كند،‌اثر خود را بگذارد و خود را به عرصه نظام سلطه و عرصه سلطه گران بين‌المللي تحميل نمايد و در برابر دندان‌هاي از غيض به هم فشرده شده آنها و در برابر توطئه‌هاي متراكم آنها بايستد و از راه خود منحرف نشود و به مسير خويش ادامه دهد. اين كه اكنون در چهارمين دهه انقلاب اسلامي، شاهد انقلاب‌هاي منطقه و بيداري اسلامي در بسياري از كشورهاي اسلامي هستيم، خود نشاني از موفقيت و پيروزي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف است.

بيداري اسلامي

چنان كه ذكر شد بيداري اسلامي كه اكنون بيش از يك سال است كه جهان اسلام را دستخوش تغييراتي سهمگين ولي مبارك گردانيده است از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي و حاصل مقاومت و ايستادگي ملت ايران است. ايستادگي ملت ايران در برابرتوطئه‌هاي دشمنان و صبر و استقامت اين ملت در چالش‌ها و سختي‌ها و دست برنداشتن اين ملت از اهداف و آرمانهايش، اكنون در منطقه و جهان ظهور و بروز يافته است. انقلاب‌هاي منطقه و موج بيداري اسلامي حاصل از آن اكنون چنان ريشه دوانيده است كه حتي مردم دنياي غرب از شيوه‌ها والگوهاي اعتراضي مختص بيداري اسلامي براي اعتراضات خويش استفاده مي‌كنند و در اروپا و آمريكا شيوه مبارزاتي مردم مسلمان منطقه به عنوان الگو مورد توجه قرار مي‌گيرد. آنچه در اين ميان بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه جمهوري اسلامي ايران كه منشاء اصلي و الگوي اصلي موج بيداري اسلامي است و در آن بيش از سه دهه پيش چنين موجي به ساحل نجات رسيده است هم اكنون نيز الهام بخش و اميدآفرين براي اين كشورهاست.

همه تلاش دشمن

دشمنان نظام اسلامي در طول بيش از سه دهه گذشته انواعي از دشمني را در پيش گرفته و تلاش كردند تا ملت ايران را به زانو در آورند. جنگ تحميلي و كودتاهاي مختلف و فتنه‌انگيزي‌هاي مكرر و ... تنها مواردي از اين تلاش‌هاي دشمن بوده است. اما در شرايط كنوني دشمن تلاش خويش را بر دو هدف متمركز كرده‌ كه اين دو هدف دشمن عبارتند از: 1. خسته كردن مردم ايران و 2. سست كردن اراده مسوولان. رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيان اين اهداف دشمن خاطر نشان ساخته‌اند: «امروز جبهه‌ى مقابل ما - كه سردمدار آن جبهه هم آمريكا و صهيونيستهايند - به تمام طرقى كه ميتوانسته است متوسل و متشبث بشود، متشبث شده؛ از تمام راه‌ها كه ميتوانسته براى مقابله‌ى با ملت ايران بهره‌گيرى كند، بهره‌گيرى كرده است، براى اينكه بتواند اين دو عامل، يعنى عامل تقويت كننده‌ى نظام، و عامل ايستادگى مردم در صحنه را تضعيف كند و از بين ببرد. خودشان هم همين را تصريح ميكنند؛ ميگويند اين تحريمهائى كه ما بر عليه ايران تصويب و اجرا ميكنيم - و با عناد كامل دنبال ميكنند - براى اين است كه مردم را خسته كنيم، مردم از صحنه خارج شوند، مردم به نظام اسلامى پشت كنند. يا اين كار صورت بگيرد، يا در اراده‌ى مسئولين رخنه به وجود بيايد؛ مسئولين در محاسباتِ خودشان تجديدنظر كنند. تعبير آنها اين است: ميگويند ميخواهيم مسئولين جمهورى اسلامى احساس كنند كه هزينه‌ى تصميم‌گيرى‌هاى آنها بالاست. اين يعنى رخنه ايجاد كردن در اراده‌ى مسئولين كشور. با همه‌ى توانشان، با همه‌ى ترفندهائى كه بلدند، دارند اين دو كار را دنبال ميكنند. يا در مردم ايجاد ترديد كنند و مردم را از نظام جدا كنند، يا در مسئولين ايجاد ترديد كنند و مسئولين را وادار كنند كه در تصميمهاى خودشان تجديدنظر كنند. اشتباه كردند؛ هيچكدام را نميتوانند انجام دهند.» در چنين فضايي مسؤوليت اصلي همه علاقه‌مندان نظام جمهوري اسلامي آن است كه در برابر اين برنامه‌هاي دشمن ايستادگي كنند و بكوشند تا دشمن را در اين برنامه نيز نااميد سازند.

فارس

شنبه|ا|12|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 507]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن