تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821270032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر هيات پارلماني مصر به غزه براي گفت‌وگو درباره بحران سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سفر هيات پارلماني مصر به غزه براي گفت‌وگو درباره بحران سوخت
جهان > خاورميانه - همشهري آنلاين:
يك هيات پارلماني از مصر به منظور مذاكره با جنبش مقاومت فلسطين، حماس، درباره بحران سوخت در نوار غزه به اين منطقه سفر كرده است.

به گزارش پرس تي وي، اين هيات كه از ۲۸ قانون‌گذار مصري تشكيل شده است روز چهارشنبه (۹ فروردين، ۲۸ مارس) از گذرگاه رفح به نوار غزه وارد شد.

محمد ادريس رئيس كميته امور عربي در پارلمان مصر در اين زمينه گفت:به اين‌جا آمديم تا ارتباط تاريخي بين مصر و فلسطين را نشان دهيم. موضع مصر در قبال فلسطين ثابت است و مصر هيچ‌گاه دوست رژيم صهيونيستي (اسرائيل) نخواهد بود.

وي با اشاره به اين‌كه اسرائيل دشمن راهبردي مصر است از مصر و چند كشور عربي ديگر خواست روابط خود با اين رژيم را به طور كامل قطع كنند.

احمد بحر معاون رئيس پارلمان مصر نيز گفت، اين، يك ديدار"تاريخي است و پيامدهاي بسياري در مبارزه با محاصره (اين منطقه از سوي) اسرائيل به همراه دارد.

وي افزود،اين بازديد در حالي صورت مي‌گيرد كه نوار غزه با بحران جدي در زمينه سوخت و كمبود انرژي دست و پنجه نرم مي‌كند، زماني‌كه مرگ تدريجي زندگي بيماران و كودكان را در اين منطقه تهديد مي‌كند؛ شماري از اين افراد نيز در هفته جاري به دليل اين بحران جان خود را از دست دادند.

نوار غزه از اواسط فوريه و همزمان با اقدام مصر در توقف ارسال سوخت ديزل به اين منطقه، دائما با كمبود سوخت مواجه بوده است.

اين اقدام قاهره باعث از كار افتادن تنها نيروگاه برق غزه شد و هم اكنون ساكنان غزه روزانه با بيش از ۱۸ ساعت قطعي برق مواجه هستند.

بسيم نعيم وزير بهداشت حماس هفته گذشته از به خطر افتادن زندگي مردم اين منطقه به علت كمبود سوخت خبر داد.

يك نوزاد و يك دختر ۴ ساله نيز اخيرا در نوار غزه به دليل قطع برق بيمارستان جان خود را از دست دادند.

غزه از سال ۲۰۰۷ در محاصره رژيم اسرائيل به سر مي‌برد، محاصره‌اي كه كاهش استاندارد زندگي، سطوح غيرقابل پيش بيني از بيكاري و فقر در اين منطقه را موجب شده است.

محاصره كامل هوايي، دريايي و زميني نوار غزه از سوي رژيم تل آويو اين منطقه را به بزرگ‌ترين زندان روباز جهان تبديل كرده است.

پنجشنبه|ا|10|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن