تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821115687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تصويري - تشريحي/طبيعت چهارمحال و بختياري منتظر مسافران است/ زيبايي لاله هاي واژگون


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تصويري - تشريحي/طبيعت چهارمحال و بختياري منتظر مسافران است/ زيبايي لاله هاي واژگون
طبيعت چهارمحال و بختياري منتظر مسافران است/ زيبايي لاله هاي واژگون
شهركرد - خبرگزاري مهر: چهارمحال و بختياري با وجود وسعت كم خود، مناطق اكوتوريسمي و جاذبه هاي كميابي را در خود جاي داده و هم اكنون اين همه زيبايي انتظار مسافران نوروزي را به اين استان مي كشند.

به گزارش خبرنگار مهر، جاذبه هاي اكوتوريسي هر منطقه بهانه‌اي براي مهمان شدن گردشگران به اين مناطق جذاب است.

در اين ميان استان چهارمحال و بختياري در عين وسعت كم خود، مناطق بكر و دست نخورده‌اي دارد كه گردشگران را با مهرباني ميزبان است.

در آستانه عيد نوروز اين استان هر لحظه زيباتر مي شود، رويش گياهان بهاري در كنار آب شدن برفها يكي از زيبايي هاي خارق العاده اي است كه در حال حاضر در اين استان در حال به وجود آمدن است.

نگاهي گذرا به برخي از جاذبه هاي گردشگري چهار محال و بختياري داريم كه هر كدام ويژگيهاي خاصي و زيبايي خاصي براي مسافران نوروزي خواهد داشت.

تالاب بين المللي چغاخور

تالاب بين‌المللي و زيباي چغاخور با مساحتي حدود دو هزار و 300 هكتار در دامنه ارتفاعات "برآفتاب" و "كلار" (با سه هزار و 830 متر ارتفاع) در نزديكي شهر "بلداجي" واقع شده است.

فضاي وسيع و هواي لطيف و چشم‌اندازهاي بديع همراه با آواز و پرواز پرندگان مهاجر و بومي، اين تالاب را در رديف يكي از كانونهاي مهم جذب گردشگري در استان قرار داده است.

ويژگي منحصر به فرد تالاب را مي توان منكعس كردن طبيعت زيباي اطراف در آينه تالاب دانست و هر كسي كه به اين منطقه مسافرت كند از مشاهده اين منطقه لذت مي برد و اين تالاب يكي از زيباترين تالابهاي جهان است.

چشمه ديمه

چشمه ديمه، سرچشمه اصلي زاينده رود و يكي از بزرگترين چشمه هاي هاي كشور است و در مجاورت روستاي ديمه واقع شده است.

آب اين چشمه از گواراترين آبهاي جهان است و خواص درماني نيز دارد.

مناظر زيبا و چشمگير و فضاسازي‌هاي اطراف چشمه، اين مكان را در رديف زيباترين گردشگاه‌هاي شهرستان كوهرنگ قرار داده است.

اكنون جوشش آب دراين چشمه با حجم زياد و زلالي آب از زيبايي هاي خير كننده اين چشمه است.

وجود جلبكهاي سبز در اين چشمه يكي از زيبايي هاي منحصر به فردي است كه اين چشمه را ديدني تر كرده است.

معدني بودن و معروفيت آب اين چشمه موجب شده كه مسافراني كه به ديدن روستا و چشمه ديمه مي آيند با خود آب اين چشمه را به سوغات ببرند.

دشت لاله‌هاي واژگون

اين دشت در 12 كيلومتري "چلگرد" و در نزديكي روستاي "بنواستكي" از توابع شهرستان كوهرنگ واقع شده است.

وسعت زياد پوشش گياهي بسيار زيبا و ارزشمند، لاله‌هاي واژگون در دو نوع قرمز و زرد و نيز نزديكي به ديگر جاذبه‌هاي قطب سياحتي كوهرنگ از اين منطقه تفرجگاه بسيار مناسبي ساخته است.

دشت لاله هاي واژگون در بسياري از نقاط كشور رويش دارد اما رويش در سطحي محدود است اما دشت لاله هاي وژگون اين استان كه سرآمد تمام دشت لاله هاي واژگون كشور و جهان است و وسعت زياد اين منطقه( سه هزار و 400 هكتار) با هيچ جاي كشور قابل مقايسه نيست.

منطقه حفاظت شده تنگ صياد فرخشهر

اين منطقه 21هزار و 600 هكتار مساحت دارد و پارك ملي "تنگ صياد" را با وسعتي معادل پنج هزار و 400 هكتار در دل خود جاي داده است.

تنگ صياد به واسطه دارا بودن تپه ماهور هاي متعدد زيستگاه مناسبي جهت گونه قوچ و ميش است.

كوهستانهاي جنوبي منطقه صخره‌هاي صعب‌العبور دارد كه جمعيت قابل توجهي از پلنگ، كل و بز در آن زندگي مي‌كنند.

از ديگر جانوران منطقه مي توان گرگ، روباه، شغال، كفتار و پرندگاني همچون كبك دري، كبك چيل، تيهور و عقاب را نام برد.

كمربند سبز حاشيه زاينده رود

تمامي مسير حاشيه زاينده رود در استان چهار محال و بختياري داراي مناظر زيبا و چشم نواز است كه از تركيب رودخانه، باغ‌هاي سرسبز دوطرف جاده و هواي پاك بوجود آمده است.

اين مسير بدليل وجود مجموعه‌هاي تفريحي در محل پل "زمانخان" شرايط اقليمي مساعد در حدود 9ماه از سال و دسترسي نزديك به مركز استان و شهرهاي استان اصفهان هميشه مورد توجه گردشگران بوده است.

در انتهاي اين مسير سد و درياچه زاينده رود وجود دارد كه به نوبه خود زيباست. در اين مسير زاينده رود هنوز از مناطق صنعتي عبور نكرده و رنگ آبي و تميز آب همراه با هواي مطبوع و باغ‌هاي سرسبز اطراف آن بسيار دلپذير است.

حاشيه رود كارون

سرشاخه‌هاي متعدد رود كارون در قلمروهاي غربي و جنوب غربي استان شامل لردگان، خانميرزا، فلارد، جنوب بازفت و جنوب شهرستان اردل جريان دارند.

اين منطقه عناصر ارزشمند گردشگري‌اي همچون آب و هواي مناسب و دلپذير در اكثر فصول سال، نزديكي و دسترسي مناسب به خوزستان از طريق جاده‌هاي آسفالته و وجود جنگل‌هاي متراكم بلوط در حواشي مسيرهاي اصلي دارد.

اين رودخانه از دره‌هاي شگفت‌انگيزي عبور مي‌كند و در تركيب جريان رود، جنگل‌هاي بلوط و كوه مناظر بديعي را عرضه مي‌كند.

از جمله بهترين اين مناظر را در مسير جاده شهركرد- خوزستان در روستاي دوپلان مي توان مشاهده كرد.

آبشار تونل كوهرنگ

اين آبشار از سرازير شدن آب تونل اول كوهرنگ به ‌وجود آمده است.

اين تونل براي انتقال آب چشمه كوهرنگ و ديگر چشمه‌هاي اطراف به زاينده رود در سال 1332 در منطقه كوهرنگ، جايي كه اكنون شهر توريستي چلگرد مركز شهرستان كوهرنگ قرار دارد، ايجاد شده است.

آبشار اين تونل و فضاهاي بسيار زيباي اطراف آن مناظر بسيار زيبايي را براي هر ببننده‌اي ايجاد كرده است.

منطقه گردشگري زمانخان

منطقه گردشگري زمانخان در كنار شهر سامان واقع شده است و اين محل به واسطه داشتن پل تاريخي زمانخان و درختان بلند و قديمي در حاشيه زاينده رود به عنوان شلوغترين منطفه توريستي استان چهار محال و بختياري شهرت دارد.

پل زمانخان سامان چهار محال و بختياري يكي از بناهاي تاريخي و مشهور اين استان و كشور است.

اين پل يكي از بناهاي با ارزش و قديمي، استان چهار محال و بختياري است كه داراي دو دهانه و 30متر طول است و بر روي سه پايه سنگي طبيعي بنا شده و در 29 كيلومتري شمال شهركرد قرار دارد.

در ادوار گذشته ايلات و عشاير بختياري از روي پل تردد مي كردند، اين پل به دست يكي از روساي عشاير به نام زمانخان احداث شده است.

ارزش تاريخي اين پل بسيار بالاست كه موجب شده اين منطقه شلوغترين منطقه توريستي چهار محال و بختياري باشد و سالانه هزاران مسافر براي بازديد ازاين پل به استان چهارمحال و بختياري مي آيند.

آبشار شيخ عيخان

آبشار شيخ عيخان يكي از مناطق بكر و ديدني شهرستان كوهرنگ است در فصلهاي مختلف سال داراي زيباييهاي خاص خود است.

اين آبشار در كنار روستاي شيخ عليخان قرار دارد.

آبشار شيخ علي خان واقع در 88 كيلومتري شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد كه اين آبشار و دشت و تپه هاي اطراف آن يكي از مكان هاي زيبا و ديدني اين استان به شمار مي آيد.

آبشار شيخ عليخان يكي از جاذبه هاي زيباي شهرستان كوهرنگ محسوب مي شود كه به علت ضعف در معرفي اين پتانسيل گردشگري براي بسياري از مردم ناشناخته مانده است.

آبشار شيخ عليخان در فصل بهار و تابستان زيبايي خاص خود را دارد و هم اكنون در فصل زمستان و در آستانه فصل بهار در حال تبديل شدن به يك جاذبه زيباي طبيعي است.

اين زيبايي ها لحظه به لحظه با نزديك شدن به بهار و گرمي هوا و رويش گياهان بيشتر مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 535]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن