تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815202231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مكارم در گفتگو با مهر:صنعت توريسم قم تقويت شود/ ضريب 68 درصدي اشغال هتل‌هاي قم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مكارم در گفتگو با مهر:صنعت توريسم قم تقويت شود/ ضريب 68 درصدي اشغال هتل‌هاي قم
صنعت توريسم قم تقويت شود/ ضريب 68 درصدي اشغال هتل‌هاي قم
قم - خبرگزاري مهر: رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در استان قم با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري مذهبي در قم، بر تقويت صنعت توريسم اين شهر تاكيد كرد.

حميد مكارم شيرازي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حجم بالاي مسافران خارجي در ايام سال به شهر قم، تصريح كرد: ما در شهر قم علاوه بر اين كه كثرت سفر به خارج از كشور به خصوص كشورهاي زيارتي را داريم، در مقابل شاهد حجم بالايي از مسافران خارجي به داخل شهر قم هستيم.

وي با بيان اين كه از نوروز تا اواسط تابستان اوج زمان اين سفرهاي زيارتي و توريستي به قم است، يادآور شد: در اين سفرها مسافران خارجي نيز با مشكلاتي رو به رو هستند و انتظاراتي دارند كه بايد سعي كرد در حد توان پاسخ داده شود تا آنها با خاطره خوبي از كشور خارج شوند.

قم قطب ديپلماسي ديني، فرهنگي و حتي سياسي است

مكارم، قم را قطب ديپلماسي ديني، فرهنگي و حتي سياسي خواند و گفت: اين تاثيرگذاري قم در عرصه تحولات بين المللي روز به روز نيز در حال افزايش است.

وي با اشاره به اين كه فتواي مراجع از قم در كل جهان به خصوص كشورهاي اسلامي منعكس مي شود، افزود: همچنين حضور طلابي از 120 مليت در قم و وجود حداقل 300 موسسه فرهنگي و پژوهشي در اين شهر باعث شده تا هفته اي يك تا چهار هيئت عالي رتبه و رسمي، سياسي، پارلماني، ديني و فرهنگي و حتي دو تا سه هيئت ديلماتيك براي سركشي و اطلاع از اوضاع اين طلاب و يا توسعه روابط علمي، پژوهشي و دانشگاهي وارد قم شوند.

رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در استان قم يادآور شد: همه اين ها ايجاب مي كند كه قم به لحاظ سخت افزاري و نرم افزاري تقويت شود.

سرمايه گذاري روي صنعت توريسم در قم بيشترين بهره را دارد

وي با اشاره به اين كه توسعه اصلي قم به توسعه بحث زيارتي و جهان گردي آن است، تاكيد كرد: سرمايه گذاري روي صنعت توريسم در قم بيشترين بهره را دارد و بايد تقويت شود.

ضريب اشغال هتل هاي قم 68 درصد و بالاتر از استان هاي ديگر است

مكارم با انتقاد از سهم ناچيز يك درصدي كشور از صنعت توريسم در جهان، بيان داشت: يكي از مباحثي كه در اين خصوص حائز اهميت است، بحث هتل هاست كه لازم است هم كيفيت آنها ارتقا يابد، هم هتل داران تحت پوشش آموزش هاي خاص قرار گيرند كه با توجه به بالا بودن ضريب اشغال هتل هاي قم در مقايسه با ديگر استان ها كه برابر 68 درصد است، اين نكته بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

وي ادامه داد: البته اتحاديه هاي صنفي از جمله تاكسيرانان از جمله ديگر گروه هاي هدفي هستند كه بايد آموزش هاي لازم در اين خصوص را فراگيرند.

مديران استاني بايد ضرورت آموزش در زمينه جذب توريسم را درك كنند

رئيس نمايندگي وزارت امور خارجه در استان قم با تاكيد بر اين كه براي افزايش تعداد زوار خارجي و طولاني شدن مدت اقامت آنان در قم بايد فرهنگ سازي شود، يادآور شد: نقش رسانه ها در اين خصوص بسيار مهم و اثرگذار است و البته مديران استان نيز بايد ضرورت آموزش در زمينه جذب توريسم را درك كنند و براي به حداقل رساندن آسيب ها و به حداكثر رساندن فوايد توسعه صنعت توريسم قم برنامه ريزي و تلاش كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن