تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيپك براي آمريكا تعيين تكليف مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: "آيپك" براي آمريكا تعيين تكليف مي‌كند
لابي صهيونيستي آمريكا (آيپك) ديروز كنفرانس سالانه خود را با حضور 13 هزار نفر از قانون گذاران، مقامات دولتي و ارتشي، سفراي خارجي، تحليلگران آمريكايي و اسرائيلي آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، لابي قدرتمند حامي اسرائيل در آمريكا موسوم به "آيپك" ديروز كنفرانس سالانه خود را با حضور هزاران نماينده‌اي كه مشتاق شنيدن تكرار نگراني‌ها درباره اهداف برنامه هسته‌اي ايران از زبان "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا هستند، آغاز كرد. آيپك به عنوان يكي از پرنفوذترين لابي‌هاي سياست خارجي آمريكا ميزبان "شيمون پرز" رئيس رژيم صهيونيستي نيز بود؛ پرز كه مانند "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير اسرائيل قرار است در اين كنفرانس سخنراني داشته باشد؛ با اوباما در كاخ سفيد ديدار كرد.
لابي صهيونيستي آيپك در راستاي منافع اسرائيل امسال نيز در قالب بيانيه‌اي با اشاره به اينكه كنفرانس امسال در شرايطي برگزار مي‌شود كه تهديد جهاني برنامه هسته‌اي ايران در بالاترين حد خود قرار گرفته است و اعلام اينكه هم اوباما و هم نتانياهو در سخنراني‌هاي خود در اين كنفرانس به مقابله با اين تهديد خواهند پرداخت، مدعي شده است: ايران در حال نزديك شدن به قابليت‌هاي توليد تسليحات هسته اي، به خطر انداختن امنيت ملي و تهديد دوستان ما در خليج فارس و منافع گسترده‌تر ما در خاورميانه است؛ رهبران ايران همزمان كه در تعقيب تسليحات هسته‌اي مي‌باشند، خواستار حذف اسرائيل از روي نقشه هستند و اين امر تهديدي غيرقابل تحمل براي يهوديان محسوب مي‌شود.
نگراني‌هاي اسرائيل درباره برنامه هسته‌اي ايران در شرايطي بهانه اين رژيم جهات لفاظي‌هاي پوچ و توخالي اقدام نظامي عليه تهران شده است كه خود تل آويو حدود 200 تا 400 كلاهك هسته‌اي در اختيار دارد و در شرايطي كه پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي را نيز امضا نكرده است با اتخاذ سياستي مبهم و دو پهلو وجود زرادخانه‌هاي هسته‌اي خود را نه تكذيب و نه رد كرده است و به بازرسان آژانس نيز اجازه دسترسي به تاسيسات هسته‌اي خود را نمي‌دهد.
همزمان با برگزاري اين كنفرانس صهيونيستي سايت ‌آنتي ‌وار، در مقاله‌اي آورده است: كميته روابط عمومي آمريكا و اسرائيل موسوم به "آيپك" از قدرتمندترين سازمانهاي لابي در آمريكاست و كنفرانس سالانه "آيپك" در حالي از امروز در واشنگتن برگزار مي‌شود كه سخنرانان اين كنفرانس "بنيامين نتانياهو"، "باراك اوباما"، " لئون پانتا "، "نيوت گينگيريج" و شمار ديگري از سياستمداران قدرتمند تشكيل مي‌دهند.
نويسنده اين مقاله با برشمردن 10 دليل " آيپك " را براي آمريكا بسيار خطرناك مي‌داند.
1 - " آيپك " با اعمال نفوذ در كنگره به دنبال رويارويي نظامي آمريكا با ايران است
" آيپك" مانند اسرائيل خواستار حمله آمريكا به ايران براي توقف برنامه هسته‌اي اين كشور است. اين در حالي است اسرائيل مجهز به صدها تسليحات اتمي است و واشنگتن اعلام كرده است ايران به دنبال ساخت تسليحات اتمي نيست " آيپك" با موفقيت اقدام به اعمال نفوذ بر دولت آمريكا براي اعمال تحريم عليه نفت ايران كرده است و منجر به افزايش قيمت نفت شده كه تهديدي براي اقتصاد آمريكا به شمار مي‌آيد.
2 -ترويج سياست‌هاي اسرائيل از سوي " آيپك " در تضاد كامل با قوانين بين‌المللي
گسترش " شهرك‌سازي" يهودي در اراضي اشغالي كرانه باختري و مصادره زمينهاي فلسطينيان كه از سياستهاي " آيپك " است دستيابي به فرايند صلح در خاورميانه را غيرممكن مي‌سازد.
3- درخواست " آيپك" از واشنگتن براي حمايت بي‌قيد و شرط از اسرائيل تهديدي براي امنيت ملي آمريكا
حمايت كامل آمريكا از اسرائيل منجر به افزايش روزافزون احساسات ضد امريكايي در سراسر خاورميانه شده است و با به خطر انداختن جان نظاميان آمريكايي امكان حملات تروريستي به خاك آمريكا را افزايش مي‌دهد.ژنرال " ديويد پترائوس" در 16 مارس 2010 اذعان كرد كه حمايت واشنگتن از اسرائيل در مناقشات ميان اسرائيل وفلسطين احساسات ضد آمريكايي را افزايش داده است و خشم اعراب از مسئله فلسطين تقويت روابط با دولتمردان منطقه را محدود كرده و مشروعيت حكومتهاي ميانه‌رو را در جهان عرب تضعيف كرده است و القاعده وديگر گروههاي تروريستي از اين شرايط براي گسترش نفوذ حود استفاده مي‌كنند.
4- " آيپك" مانع حمايت آمريكا از جنبشهاي دموكراسي‌خواه در جهان عرب
" آيپك" در جهان عرب به دنبال منافع اسرائيل است نه حامي آرمانهاي دموكراسي‌خواه مردم عرب و از اينرو از دولتهاي فاسد و مستبد مانند رژزيم مبارك كه داراي روابط دوستانه با اسرائيل هستند حمايت كرده است.به دنبال بهار عربي در منطقه آمريكا بايد بدون پيروي از سياستهاي آيپك از حكومتهاي دموكرات در منطقه حمايت كند.
5- انزجار از امريكا در سازمان ملل به واسطه سياست‌هاي آيپك
لابي " آيپك" سازمان ملل را نهاد مخالف با اسرائيل مي‌داند و واشنگتن را وادار به مخالفت با قطعنامه‌هاي ضد اسرائيل مي‌كند.از سال 1972 (1351ش) واشنگتن 44 قطعنامه شوراي امنيت را كه در محكوميت جنايات اسرائيل عليه فلسطينيان صادر شده است را وتو نموده.اوباما نيز با ادامه اين سياستها قطعنامه شوراي امنيت در محكوميت حمله سال 2009 اسرائيل به نوار غزه كه منجر به كشته شدن 1400 فلسطيني شد را وتو كرد.قطعنامه 2011 نيز خواستار توقف شهرك‌سازي غير قانوني در اراضي كرانه باختري شد و قطعنامه ديگرسازمان ملل كه خواستار توقف شهرك‌سازي يهودي در بيت‌المقدس شرقي و بلنديهاي جولان شده بود در محكوميت اسرائيل صادر شد.
6- حمله آيپك به سياستمداراني كه حمايت بي‌قيد و شرط از اسرائيل را زير سوال مي‌برند
" آيپك" با حمايت مالي از نمايندگان كنگره لايحه و قوانين مورد نظر خود را در كنگره به تصويب مي‌رسانند و نمايندگاني كه از "آيپك" در كنگره حمايت نمي‌كنند از راهيابي دوباره به كنگره باز مي‌مانند. اعمال نفوذ "‌آيپك " در كنگره سيستم دموكراسي آمريكا را مختل كرده است.
7- آيپك منتقدان اسرائيل را متهم به "ضد يهودي" بودن مي‌كند
روزنامه‌نگاران،انديشكده‌ها، دانشجويان و استادان دانشگاه كه از رژيم اسرائيل انتقاد مي‌كنند از سوي آيپك متهم به "ضد يهودي" بودن مي‌‌شوند. اين اقدام آيپك بحثها و مناظرات انتقادي در راستاي سياستگذاريهاي دموكراتيك را سركوب مي‌كند. حمله اخير آيپك به كاركنان " مركز توسعه آمريكا " نمونه بارز سياستهاي اين لابي صهيونيستي براي خاموش كردن انتقادات از اسرائيل است.
8-القاي ديدگاه انحرافي از منافشه اسرائيل- فلسطين به دولت آمريكا از سوي " آيپك"
" آيپك " در اقدام غيرقانوني وبا هدف اعمال نفوذ در كنگره نمايندگان و خانواده آنان را به سفرهاي تفريحي به اسرائيل در قالب تورهاي آموزشي دروغين دعوت مي‌كند. در سال 2011 (1390 ش) هر يك نماينده از ميان 5 نماينده كنگره با دعوت آيپك به اسرائيل سفر كردند.
9- ميلياردها دلار از پول‌هاي ماليات‌دهندگان آمريكايي به واسطه آيپك به اسرائيل اختصاص مي‌يابد.
در حالي كه آمريكا دچار ركود اقتصادي است واز بحران مالي رنج مي‌برد و بودجه‌هاي عمومي اقشار مختلف مردم آمريكا كاهش يافته است آيپك مانع از كاهش بودجه نظامي اسرائيل مي‌شود و به واسطه آيپك سالانه 3 ميليارد دلار به اسرائيل اختصاص مي‌يابد.
10- پول‌هاي اختصاص يافته به كشورهاي فقير به واسطه آيپك به اسرائيل سرازير مي‌شود.
اسرائيل 24 امين اقتصاد بزرگ دنياست و بيشترين دلارهاي مالياتي را از آمريكا دريافت مي‌كند و بخش عمده كمكهاي مالي كه آمريكا بايد در راستاي كمكهاي بشردوستانه به كشورهاي فقير اختصاص دهد به اسرائيل تعلق مي‌گيرد.
لابي صهيونيستي " آيپك" نفوذ چشمگيري بر سياستهاي آمريكا دارد كه مي‌تواند به همه از جمله يهوديهاي اسرائيل وآمريكا آسيب وارد كند. قدرت فوق‌العاده "آيپك" براي سياست خارجه و دموكراسي آمريكا خطرناك است و براي جلوگيري از جنگ فاجعه‌آميز با ايران و حل مناقشات اسرائيل و فلسطين بايد به سيطره " آيپك" بر سياستهاي آمريكا پايان داد.

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن