تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804762768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقداد پشت پرده تحولات سوريه را افشا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مقداد پشت پرده تحولات سوريه را افشا كرد
معاون وزير امور خارجه و مهاجرين سوريه در گفتگويي پشت پرده تحولات سوريه را در ماه هاي اخير افشا كرد.
"فيصل مقداد" معاون وزير خارجه و مهاجرين سوريه تاكيد كرد: تركيه در ماه هاي اخير مواضع خصمانه اي را عليه سوريه در پيش گرفته است.

وي روز شنبه در ديدار با هيات رسانه اي ايراني كه براي اطلاع ميداني از اوضاع سوريه به اين كشورسفر كرده است؛ تصريح كرد: بايد اين مواضع تركيه تغيير كند و اين پذيرفته شده نيست كه يك كشور همسايه به يك كشور همسايه ديگر آزار برساند.

اين مقام سوري همچنين تصريح كرد: تركيه اكنون پذيراي فرماندهان ارتش آزاد سوريه است و شوراي ملي اين كشور نيز اكنون از اين ارتش از طريق مالي و تسليحاتي حمايت مي كند و با توجه به اين كه اين اقدامات رسما از سوي آنها اعلام شده است؛ اين امور بايد براي تركيه هشداري باشد.

مقداد تاكيد كرد: چنين اقدامي از سوي دولت تركيه به منزله كمك به تروريست ها است و خطر براي تركيه و سوريه است و بايد متوقف شود اگر آنكارا بخواهد در كنار كشورهايي كه ضد تروريست هستند؛ قرار بگيرد فرصت هنوز براي دست كشيدن از حمايت تروريست ها وجود دارد.

وي در ارتباط با سوالي مبني بر استفاده سوريه از برخي برگه هاي موجود در دست خود براي عقب نشاندن برخي كشورهاي از مواضع مانند دستگيري برخي نيروهاي نظامي خارجي نيز گفت: جنگ عليه سوريه نوع جديدي است و بدترين نوع در طول تاريخ سوريه مي باشد من اعتراف مي كنم در زمان درست از بعضي برگه ها استفاده نكرديم و ما هنوز از برخي ورق ها استفاده نكرده ايم ولي الان نيز دير نشده است و فرصت وجود دارد. ما از كشورهاي همسايه مانند "تركيه و لبنان" نيز انتظار داريم تا ورود اسلحه به سوريه را منع كنند و از لبنان نيز كه سال ها شاهد جنگ داخلي بوده است؛ مي خواهيم تا افرادي كه به صورت غيرقانوني دو خبرنگار خارجي را از سوريه خارج كردند تحت تعقيب قرار دهند.

اوضاع در سوريه گذرا است

اين مقام وزارت خارجه سوريه گفت: اوضاع در سوريه گذرا است و بزودي پايان مي يابد و در گذشته نيز اين كشور شاهد چنين مشكلاتي بوده و در نهايت نيز از آنها پيروز خارج شده است برخي از كشورهاي مغرب عربي الان به دست احزاب ديني افتاده است و پيروزي اين احزاب سلفي نيز با پول كشورهاي عربي منطقه مانند عربستان و قطر صورت گرفته است و سوريه غير ممكن است كه به چنين احزابي اجازه دهد تا حكومت كنند كه بيشتر مورد توجه امريكا هستند اگر اين تندروها در سوريه حاكميت نداشته باشند در ديگر كشورها نيز موفقيت نخواهند داشت وآنها به خوبي مي دانند كه اگر سوريه آسيب ببيند مي توانند به جنوب و جنوب شرق آسيا نيز سيطره يابند و در اين ارتباط آنها به بازي دومينو اعتقاد دارند در سوريه با وجود 24 ميليون جمعيت در بزرگ ترين تظاهرات مخالفان براي يكبار 135 هزار نفر حضور يافته است و در بقيه تظاهرات ها نيزهزاران نفر حضور داشته اند و همه اينها در حالي است كه شبكه الجزيره و العربيه اعلام مي كنند كه صدها هزار نفردر اين تظاهرات ها شركت داشته اند.

تظاهرات در سوريه در حال فروكش كردن است

مقداد تاكيد كرد: به دو دليل تظاهرات در حال حاضر در سوريه در حال فروكش كردن است يكي ادامه روند اصلاحات در سوريه است كه شش روز پس از آغاز ناآرامي در شهر درعا آغاز شد وهنوز هم ادامه دارد و ديگر اين كه اكنون دست اندركاران برگزاري تظاهرات پي برده اند كه چنين اقداماتي با وجود افزايش پول پرداختي به حاضران در تظاهرات كارساز نيست و در ادامه نيز گزينه نظامي را انتخاب كردند كه اين نيز جزيي از تاكتيك دشمنان سوريه مانند "اسراييل و امريكا" بود سلاح هايي كه ما در مناطق مختلف مانند ضد هوايي و ضد تانك يافته ايم در واقع تازه وارد سوريه نشده است بلكه اينها ماه ها پيش به اين كشور فرستاده شده است و اين سلاح ها از نوع پيشرفته است ومخالفان هر ماه اعلام مي كنند كه اين ماه ماه پيروزي است و وعده ورود به دمشق رامي دهند ولي در نهايت شكست مي خورند.

وي اظهار داشت: ما اكنون در سوريه با گروه هاي مختلف از جمله "القاعده؛ اخوان المسلمين و افراد آزاد شده از زندان ها و جنايتكاران" مواجه هستيم كه هر چندحجم اقدامات آن محدود است ولي عمليات خطرناك و پليدي را انجام مي دهد و به گردن دولت سوريه مي اندازد و ما امروز مانند ايران با ترور دانشمندان و افراد نخبه نيز مواجه هستيم.

معاون وزير خارجه سوريه همچنين افزود: يكي ديگر از گروه هايي كه بزرگ تر از القاعده است؛ اخوان المسلمين است كه اينها از تركيه؛ عربستان و قطر پول دريافت مي كنند.و بخش سوم نيز كه مهم ترين بخش است به گروه هاي تجاوزكار و زندانيان مواد مخدر و قاچاقچيان اسلحه باز مي گردد كه يك مجموعه عليه سوريه تشكيل داده اند.

انتخابات مجلس سوريه سه ماه آينده برگزار مي شود

اين مقام سوري گفت: انتخابات پارلماني در سوريه به عنوان يك گام ديگر از اصلاحات تا سه ماه آينده و در ماه ژوئيه برگزار مي شود و اكنون مقدمات برگزاري آن فراهم مي شود در ماه ژوئيه همچنين كنگره حزب بعث سوريه نيز برگزار مي شود و انتخابات نيز منجر به ايجاد يك دولت چند حزبي خواهد شد و شماري از احزاب نيز به تازگي وارد عرصه سياسي در سوريه شده اند.

وي با اشاره به اين كه همه اين تصميم ها موجب نمي شود تا فشارها گروه هاي مسلح عليه سوريه كم شود؛ افزود: آنان به دنبال اصلاحات نيستند و اصلا اعتقادي به اين موضوع ندارند بلكه به دنبال برنامه هاي خود مي باشند و اينها هرگز بر خلاف تصور برخي وارد مشاركت سياسي و فعاليت هاي مرتبط با آن نشده و نمي خواهند همكاري كنند در مقطع كنوني يكي از مشكلات ما نبود اپوزسيون واقعي است؛ ما شخصيت هاي معارض داريم ولي اينها داراي پايگاه هاي مردمي نيستند و ديدگاه هاي مشترك نيز ندارند و هر يك ديدگاه خاصي دارد و ما اعتقاد داريم كه تنها راه جلوگيري از ناارامي گفتمان ملي است و يكي از نگراني هاي ما اين است كه اين گروه ها در منطقه گسترش پيدا كرده و تمدن شرق و غرب را نابود كنند.

تاثير آزادي يكي از مناطق سوريه در اوضاع اين كشور

مقداد فيصل اطهار داشت: آزادي اخير يكي از مناطق در سوريه مي تواند تاثير مثبتي در اين كشور داشته باشد و ممكن است اين امر بر وضعيت منطقه نيز تاثيرگذار باشد و مي تواند بر روند پشتيباني برخي ازكشورهاي عربي از اين گروه هاي تروريستي نيز تاثير گذارد.

وي گفت: منطقه باباعمرو در شهر حمص روز پنجشنبه از دست افراد مسلح خارج شد.

معاون وزير خارجه سوريه تاكيد كرد: كمك كردن به اين گروه ها از طرف كشورهاي عربي قطعا ثابت خواهد كرد كه اين كشورها آسيب خواهند ديد چرا كه سوريه از اين وضع خارج خواهد شد و اين كشورهاي حامي گروه هاي تروريستي زيان خواهند ديد.

فيصل گفت: ما در قلب كشورهاي عربي قرار داريم و اميدواريم اين كشورهاي عربي كمك هاي خود را به گروه هاي تروريستي قطع كنند ما اميدواريم كشورهاي عربي به راه راست وارد شوند و درب هاي خود را به روي سفارتخانه هاي اسراييل باز نكنند و سفارت سوريه را در كشورهاي خود تعطيل نكنند و دروغ پردازي خود را عليه سوريه كاهش دهند و از روياهاي خود براي تخريب روابط دمشق ر تهران دست بكشند.

وي همچنين افزود: تصميات عليه سوريه در امريكا و اسراييل اتخاذ مي شود و محور اصلي در ارتباط با اين امر نيز چيرگي بر مواضع اصولي و شرافتمدانه ايران و سوريه است برخي كشورهاي بايد بدانند كه سوريه هرگز قبول نمي كند تا در مسايل داخلي كسي دخالت كند و به كسي نيز اجازه دخالت و تعيين چارچوب براي سوريه را نمي دهد و همه اين تلاش ها محكوم به شكست است.

معاون وزير خارجه سوريه گفت: ما دوستان زيادي در بين ملت هاي كشورهاي عربي داريم و نمونه آن نيز حضور مردم تونس در زمان برگزاري نشست دشمنان سوريه بود كه تا نزديك محل برگزاري اين اجلاس نيز پيش رفتند و در جريان تصويب قطعنامه در مجمع عمومي سازمان ملل نيز اين موضوع روشن شد.

وي افزود: دمشق اميدوار است تا ملت بحرين نيز بتواند تغييرات اساسي در كشور خود ايجاد كند و ما با وجود دخالت آنها در كشور خود در امور آنان دخالت نمي كنيم و اين سياست سوريه بوده و خواهد بود و بايد دولت بحرين نيز به مطالبات مردم توجه كند.

اتحاديه عرب بار سنگيني بر دوش ملت هاي عرب است

مقداد فيصل گفت: اتحاديه عرب متاسفانه بار سنگيني بر دوش ملت هاي عرب شده است و فشاري كه برخي كشورهاي عربي به دبيركل و دبيرخانه وارد كردند؛ نقش اين اتحاديه را كاهش داد و اكنون نيز اين اتحاديه با تهديد برخي كشورهاي عربي مواجه است تا از اين طريق نقش آن كمرنگ شود پاسخ دادن اين اتحاديه به اين فشارها موجب دور شدن آن از منشور مي شود و اين امر باعث مي شود تا اتحاديه عرب از چشم ملت ها افتاده و تصميم گيري هاي اين اتحاديه خريد و فروش شود.

معاون وزير امور خارجه و مهاجرين سوريه گفت: اين اتحاديه در حالي كه كشتار مردم فلسطين را فراموش كرده است عليه سوريه قطعنامه صادر مي كند و مانند ماشين چاپ عمل كرده و كشورهاي داراي تاثير بر آن در مقابل اسراييل تسليم مي شوند و اقدامي نمي كنند و بايد در نظر داشت مهم ترين اصلي كه لازم است تا اتحاديه انجام دهد؛كشف دوباره مصداقيت خود است.

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 598]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن