تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815413978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قهرمان‌های پشت کلمات


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - تصویری که این فیلم از خبرنگاران نشان داد خیلی زود به شمایلی الگووار از خبرنگاران اسطوره‌ای تبدیل شد. نزهت بادی: هفته پیش به فیلم «شهر خدا» ساخته فرناندو میرلس پرداختیم که یکی از دوستان به صحنه افتتاحیه آن اشاره کرده بود که کاملا بجا بود و می‌توان آن را کلید ورود به دنیای فیلم دانست.فیلم مورد نظر این هفته یکی از بهترین فیلم‌ها درباره افشاگری است که یکی از جنجالی‌ترین رسوایی‌های سیاسی تاریخ را مطرح می‌کند، اما فیلم بیش از آنکه درباره سیاست باشد، راجع به دنیای ژورنالیسم است. درواقع، اگر کسی بخواهد مشهورترین فیلم تاریخ سینما با موضوع روزنامه‌نگاری را نام ببرد، بی‌تردید از این فیلم اسم می‌برد. فکر نمی‌کنم هیچ فیلم دیگری در ستایش از دنیای ژورنالیسم و تقدیس رسالت روزنامه‌نگاری به پای این فیلم برسد. تصویری که این اثر از خبرنگارها نشان داد، خیلی زود به شمایلی الگووار از خبرنگاران اسطوره‌ای تبدیل شد، آدم‌های تک‌افتاده و تسلیم‌ناپذیر که یک تنه در برابر سیستم فاسد دولتی می‌ایستند و در کشف حقایق از هیچ چیزی نمی‌هراسند. فیلم بر اساس یک رویداد واقعی ساخته شده و با آنکه ظاهر مستندگونه دارد، اما ساختار مرموز و کاراگاهی‌اش از آن یک تریلر جذاب و دیدنی می‌سازد. این فیلمی است که تعلیق و کشش خود را از دل حروفی خلق می‌کند که بر صفحه سفید تایپ می‌شود. صحنه موردنظرمان جایی است که رابرت ردفورد به منزل داستین هافمن می‌آید، ولی چنان تحت فشار تهدیدهای دنیای بیرون هستند که نمی‌توانند با هم حرف بزنند. پس از ترس شنود مکالماتشان توسط دیگران به سراغ تنها سلاحی می‌روند که در اختیار دارند و از طریق تایپ کردن حرف‌هایشان با هم گفت‌وگو می‌کنند. وجه رویایی و پری‌وار فیلم از این می‌آید که قهرمان‌های فیلم که ردفورد و هافمن به شکل فوق‌العاده‌ای نقششان را بازی می‌کنند، از یک دستگاه تایپ ساده بزرگترین اسلحه جهان را برای برملا کردن فساد موجود در دستگاه قدرت و سیاست می‌سازند و با هر حرفی که تایپ می‌کنند، ضربه‌ای به پیکره بیمار جریان سیاسی کشورشان می‌زنند. شاید شنیده باشید که سازندگان فیلم صدای ضربه‌های دستگاه تایپ بر کاغذ سفید در نمای افتتاحیه فیلم را از ترکیب صدای شلیک گلوله و ضربه شلاق ساخته‌اند. در صحنه پایانی فیلم که خبر پیروزی شخصیت‌ها را می‌شنویم، آنها را همچنان پشت میزهایشان در حال تایپ کردن می‌بینیم. انگار نه انگار که همه دنیا آن دو را به عنوان قهرمان‌های آزادیبخش و حقیقت جو می‌شناسند و درباره کار بزرگی که آنها کرده‌اند، حرف می‌زنند. آن دو ترجیح می‌دهند به کار موردعلاقه‌شان بپردازند و داستان تازه‌ای برای ماجراجویی بیابند. متوجه شدید درباره چه فیلمی حرف می‌زنیم؟ منتظر نظراتتان هستم. 5858




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن