تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806989908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير حوزه‌هاي علميه خواهران: انس با قرآن كريم بر ساير تعاليم حوزوي مقدم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير حوزه‌هاي علميه خواهران: انس با قرآن كريم بر ساير تعاليم حوزوي مقدم است
خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: دين و معارف اسلامي

مدير حوزه‌هاي علميه خواهران كشور « انس با قرآن » را بر تمام تعاليم ديگر حوزوي مقدم دانست و يادآور شد: البته در تعاليم حوزوي، بر تفسير و تعليم قرآن توجه ويژه‌اي كرده‌ايم اما اين امر با آنچه بايد باشد،‌ تفاوت بسياري دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي در مراسم اختتاميه جشنواره قرآني حوزه‌هاي علميه خواهران كه يكشنبه، 7 اسفندماه، برگزار شد، با اشاره به حديث ثقلين اساس حركت تمام انبياء را دعوت به توحيد و يكتاپرستي عنوان كرد.

وي اظهار كرد: اگر چه مشركين و اهل كتاب دست از اعتقادات خود برنداشتند اما خداوند براي عموم بشريت كتابي فرستاد كه مطابق با فطرت بشر است.

وي افزود: هرچه بشر تا انتهاي عالم به آن احتياج دارد در اين كتاب قرار داده شده است.

مدير حوزه‌هاي علميه خواهران كشور گفت: كسي قرآن را مي‌شناسد كه مخاطب اصلي آن باشد بنابراين از چند روز پس از رحلت رسول اكرم(ص)، تا مدت‌ها، نقل حديث از پيامبر اكرم(ص) ممنوع بود و هرچه حديث از ايشان به جاي مانده بود به آتش كشيده شد.

مدير حوزه‌هاي علميه كشور با بيان اينكه قرآني كه پيامبر(ص) در كنار آن نباشد فهميده نمي‌شود، ادامه داد: اين قرآن مستمسكي مي‌شود براي كساني كه تاويل و تفسير به راي داشته باشند و برداشت‌هاي خود را به قرآن تحميل كنند.

وي با بيان اينكه چنين كساني به دنبال تامين منافع خود هستند، ادامه داد: بنابراين پيامبر اسلام(ص) مردم را به توجه به قرآن و شارحان اصلي قرآن توصيه كردند.

جمشيدي با بيان اينكه در برخي ادوار تاريخي برخي پيام‌هاي پيامبران به دليل عدم شايستگي امت‌ها مخفي شد، ادامه داد: اما قرآن تا قيامت باقي است و اين از افتخارات ما است كه پيرو قرآن تحريف نشده هستيم.

مدير حوزه‌هاي علميه خواهران كشور، برگزاري جشنواره‌هايي مانند جشنواره قرآني حوزه‌هاي علميه خواهران را مقدمه‌اي براي حركت و ظرفيت‌شناسي برشمرد و گفت: بايد پس از شناسايي ظرفيت، از آن براي ترويج فرهنگ قرآن و اسلام ناب و تعاليم اهل بيت(ع) بهره بگيريم.

وي از جشنواره‌هاي قرآني به عنوان ميدان‌هايي ياد كرد كه مقصد را به كساني كه وارد اين عرصه مي‌شوند مي‌آموزند و افزود: لازم است كه طلاب پيش از همه با قرآن كريم مانوس شوند.

جمشيدي عنوان كرد: هر خواهر طلبه بايد حداقل قرآن و ترجمه آن را آموخته باشد و بتواند تا حدودي شان نزول آيات را نيز بيان كند.

وي تلاش حوزه‌هاي علميه را در راه ترويج اسلام ناب دانست و افزود: برخي مسيحيان و يهوديان افتخارشان اين است كه با قرآن مانوس هستند و اين براي يك بانوني طلبه عيب است كه با قرآن مانوس نباشد.

مدير حوزه‌هاي علميه خواهران كشور انس با قرآن را بر تمام تعاليم ديگر حوزوي مقدم دانست و يادآور شد: البته در تعاليم حوزوي، بر تفسير و تعليم قرآن توجه ويژه‌اي كرده‌ايم اما اين امر با آنچه بايد باشد،‌ تفاوت بسياري دارد.

وي با اشاره به اينكه در پاره‌اي مسائل، اطلاعات عمومي نسبت به قضايايي كه بود و نبودشان تفاوتي ندارد، بيش از محفوظات قرآني است، عنوان كرد: قرآن كتاب فطرت است و بهترين چيزي است كه مي‌توان به وسيله آن با مردم ارتباط برقرار كرد.

جمشيدي برگزاري جشنواره قرآن كريم را مقدمه‌اي براي ايجاد پيوند بيشتر با مردم دانست و اظهار كرد: شايد بتوان براي هر كلاسي شبهه ايجاد كرد اما كلاس قرآن شبهه ندارد.

وي با بيان اينكه هويت جمعي راه را براي كساني كه با مسير قرآن آشنا نيستند، باز مي‌كند، گفت: بايد اين فرصت‌ها را دستمايه حركتي عظيم‌تر قرار دهيم و موجب شويم تا اين حركت از حوزه‌هاي علميه خواهران به تمام جهان اسلام سرايت كند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن