تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821086631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران:موج نهضت قرآني از حوزه‌هاي خواهران به جهان گسترش پيدا كندخبرگزاري فارس: مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران گفت: بايد موج نهضت قرآني از حوزه‌هاي خواهران به كل جهان اسلام گسترش پيدا كند و در خانه طلاب اهل خانه با قرآن مانوس باشند و به درستي قرآن را بياموزند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران:موج نهضت قرآني از حوزه‌هاي خواهران به جهان گسترش پيدا كندخبرگزاري فارس: مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران گفت: بايد موج نهضت قرآني از حوزه‌هاي خواهران به كل جهان اسلام گسترش پيدا كند و در خانه طلاب اهل خانه با قرآن مانوس باشند و به درستي قرآن را بياموزند.
خبرگزاري فارس: مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران گفت: بايد موج نهضت قرآني از حوزه‌هاي خواهران به كل جهان اسلام گسترش پيدا كند و در خانه طلاب اهل خانه با قرآن مانوس باشند و به درستي قرآن را بياموزند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشيدي پيش از ظهر امروز در ششمين جشنواره سراسري قرآن كريم حوزه‌هاي علميه خواهران كه در سالن شهيد آويني برگزار شد، با اشاره به حديث «اني تارك فيكم ثقلين كتاب الله و عترتي» اظهار كرد: دعوت به توحيد و يكتاپرستي اساس حركت همه انبياي الهي بوده و دين يكتاپرستي در پيشگاه خداوند اسلام است.

وي خاطرنشان كرد: خداوند براي عموم بشريت كه نمي‌خواهند مسيري جز از مسير فطرت الهي برگزينند، پيامبر و كتاب قرآن را فرستاد.

مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران عنوان داشت: قرآن كتابي متمايز از همه كتاب‌هاي انبيا بوده و مخاطب آن پيامبر اكرم، معصومان و شيعيان اميرمومنان بوده و هر آنچه بشر از ابتدا تا انتهاي عالم به آن نياز دارد در اين كتاب قرار داده است.

وي يادآور شد: قرآن را فردي مي‌شناسد كه مخاطب اصلي قرآن يعني پيامبراكرم(ص) و اوصياي خلف آن را بشناسد.

جمشيدي تصريح كرد: پس از ارتحال پيامبر اكرم(ص) تا مدت‌ها نقل و كتابت حديث از رسول خدا(ص) ممنوع بود و اگر اين امر صورت مي‌گرفت افراد مجازات مي‌شدند.

وي با بيان اينكه كتاب و عترت دو گوهر گرانبها است كه براي نجات بشريت لازم است، ادامه داد: قرآن بايد در كنار اهل بيت و پيامبراكرم باشد و اگر اين امر تحقق پيدا نكند مي‌تواند متمسك براي كساني باشد كه اهل تفسير به راي و تعميم برداشت‌هاي خود به قرآن هستند زيرا اين افراد به دنبال درك پيام قرآن نيستند بلكه منافع خود را پيگيري مي‌كنند.

مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران خاطرنشان كرد: برخي پيام‌هاي پيامبران به دليل آنكه مردم شايستگي و ظرفيت را از خود نشان ندادند از بين مردم برداشته و مخفي و پنهان شد، ولي قرآن اين افتخار را براي امت پيامبر قرار داده كه تا قيامت باقي است.

وي يادآور شد: اگر بخواهيم قرآن باقي بماند بايد بر اساس وصيت پيامبر اكرم(ص)، اولياي دين و علما عمل كرده و بين قرآن و تعاليم معصومان فاصله نيندازيم.

جمشيدي با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره‌هاي قرآني گفت: اين جشنواره‌ها مقدمه حركت شماست و نخستين اثر ظرفيت‌شناسي قرآني را براي شما دارد تا بتوانيد از اين ظرفيت در مسير ترويج فرهنگ قرآن، اسلام ناب و تعاليم اهل بيت(ع) استفاده كنيد.

وي خاطرنشان كرد: جشنواره‌هاي قرآني در حقيقت ميدان‌هايي است كه مقصد را به كساني كه در اين ميدان وارد شده‌اند، نشان مي‌دهد.

مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران تاكيد كرد: بايد فرصت انس دائمي با قرآن ايجاد شود و هر يك از طلاب زماني را براي انس و الفت با قرآن قرار دهند.

وي عنوان داشت: اكنون كتاب الهي و امانت پيامبر اكرم(ص) در اختيار ما قرار گرفته بدون آنكه حرف و سطري از آن كم يا زياد شود.

جمشيدي تاكيد كرد: بايد به اين نكته توجه داشت كه براي يك طلبه عيب است كه با قرآن آشنا نباشد و ترجمه و تفسير قرآن را نداند و اين امر مقدم به همه تعاليم در حوزه‌هاي علميه است.

وي تصريح كرد: بين آنچه شما هستيد و آنچه مردم نياز دارند و بايد باشند فاصله فراواني وجود دارد و بايد به اين نتيجه برسيم كه محفوظات قرآني ارزش بيشتري نسبت به بسياري از مسائل دارد.

مدير مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران بيان داشت: مخاطب قرآن فطرت خواجويي بوده كه خداوند تبيين كرده و در گام نخست بايد خود را با قرآن مانوس كنيم و به طهارت معنوي برسيم.

وي با اشاره به ديگر مزاياي برگزاري جشنواره‌هاي قرآني گفت: اين جشنواره مقدمه شناسايي ظرفيت‌هاي قرآني است تا به اين ظرفيت عظيم ناشناخته دست پيدا كنيم بنابراين بايد قدر اين فرصت را بدانيم و اين فرصت را دست مايه حركت عظيم قرار دهيم.

جمشيدي تاكيد كرد: بايد موج نهضت قرآني از حوزه‌هاي خواهران به كل جهان اسلام گسترش پيدا كند و در خانه طلاب اهل خانه با قرآن مانوس بوده و به درستي قرآن را بياموزند.

وي يادآور شد: امروز ابزار و امكانات نوين در اختيار ما قرار دارد كه اين ابزار و امكانات از طرفي تهديد بوده و از طرفي ديگر فرصت تلقي مي‌شود و بايد از اين فرصت نهايت بهره‌برداري را داشته باشيم.

انتهاي پيام/و۱۰

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن