تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804927224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوجگيري اعتراضات مردمي در افغانستان عليه هتك‌حرمت قرآن كريم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اوجگيري اعتراضات مردمي در افغانستان عليه هتك‌حرمت قرآن كريم
سرويس خارجي: تظاهرات عليه نظاميان آمريكايي در افغانستان در اعتراض به بي‌حرمتي و سوزاندن قرآن كريم در پايگاه هوايي بگرام وارد چهارمين روز متوالي خود شد.خبرها از داخل افغانستان، حاكي از برگزاري تظاهرات گسترده مردم در استان‌هاي پروان، كابل، جلال‌آباد، لغمان، ميدان وردك، فارياب، بغلان و لوگر اين كشور است.تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي عليه نظاميان خارجي مستقر در افغانستان، خواستار خروج هرچه سريعتر اشغالگران از اين كشور شدند.

در همين حال رسانه‌هاي افغانستان از خشونت در چند مورد از اين تظاهرات‌ها و كشته شدن 15 تن و زخمي شدن 59 نفر ديگر خبر دادند.پليس افغانستان نيز از كشته شدن دو نفر در جريان تظاهرات ضدآمريكايي نزديك كنسولگري ايالات‌متحده در كابل خبر داد. معترضان ساختمان كنسولگري آمريكا در كابل را محاصره كرده بودند.اين در حالي است كه آتش برافروخته شده در افغانستان دامن نظاميان آمريكا را گرفت و يك سرباز افغان در يك پايگاه نظامي، دو سرباز آمريكايي را به قتل رساند.در ادامه اعتراضات و تظاهرات مردم افغانستان يك نظامي افغان در پايگاه نظاميان آمريكايي در ولايت «ننگرهار» دو تن از اين نظاميان را هدف قرار داد و از پاي درآورد.

طرح حمله تروريستي

همچنين سخنگوي اداره امنيت ملي افغانستان اعلام كرد كه اعضاي يك گروه تروريستي كه قصد حمله به كاخ رياست‌جمهوري اين كشور، سفارت آمريكا و مقر «سيا» در كابل را داشتند، دستگير شدند.

«لطف‌الله مشعل» اعلام كرد؛ اعضاي اين گروه تروريستي، «محمد ذكريا»، «زبير» و «روح‌الله» نام دارند كه دو نفر از آن‌ها دانشجو و سومي استاد تربيت‌معلم در استان لوگر افغانستان بودند.مشعل افزود: اين افراد وابسته به شبكه «حقاني» هستند كه از پاكستان وارد افغانستان شده و زماني كه مي‌خواستند در منطقه «وزير اكبر خان» جا به جا شوند، توسط مأموران امنيت ملي بازداشت شدند.

در چنين شرايطي به دنبال تشديد اعتراضات مردمي در شهرهاي مختلف افغانستان در اعتراض به توهين نظاميان خارجي به مقدسات و آتش زدن قرآن، نظاميان آلماني پادگان خود را در شهر تالقان در ولايت «تخار»، تخليه كردند. به دنبال اعتراض گسترده مردم خشمگين اين شهر مقابل پادگان نظاميان آلماني، فرمانده پادگان تالقان به نيروهاي خود دستور داد پيش از موعد مقرر اين محل را ترك و در مقر نيروهاي نظامي اين كشور در شهر «قندوز» مستقر شوند.

واكنش گروه طالبان

از سويي، گروه طالبان از ملت افغانستان خواست تا به تمامي پايگاه‌هاي نظامي متجاوزان خارجي حمله‌ور شوند و آن‌ها را مورد هدف قرار دهند.«ذبيح‌الله مجاهد» سخنگوي طالبان در بيانيه‌اي تأكيد كرد كه غربي‌ها به دنبال سوزاندن نسخه قرآن، با اقدامي تلافي‌جويانه در پايگاه‌هاي مهم ناتو در افغانستان مواجه خواهند شد.

موضع حزب‌الله

در اين حال، حزب‌الله لبنان، كشتار تظاهركنندگان افغان معترض به آتش زدن قرآن كريم توسط نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان را به شدت محكوم كرد.

حزب‌الله لبنان در بيانيه‌اي اعلام كرد؛ نيروهاي اشغالگر آمريكايي نه تنها به اهانت به مسلمانان افغان و هتك حرمت قرآن كريم اكتفا نكردند، بلكه با قتل و كشتار مسلمانان افغان كه در اعتراض به آتش زدن قرآن كريم به تظاهرات پرداخته بودند، جنايت ديگري را در حق مردم مظلوم افغانستان روا داشتند.

حزب‌الله در اين اطلاعيه خاطرنشان كرد؛ اين جنايت تروريستي، بار ديگر ادعاي دروغين آمريكا را در حمايت از آزادي در افغانستان، ثابت مي‌كند.

عذرخواهي اوباما

در همين ارتباط، دفتر حامد كرزي، رئيس جمهوري افغانستان اعلام كرد؛ باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا طي نامه‌اي، از ملت و دولت اين كشور در زمينه حادثه قرآن‌سوزي در پايگاه نظامي كشورش در افغانستان عذرخواهي كرد.اوباما در اين نامه، حادثه قرآن‌سوزي را غيرعمدي دانست و بر تحقيق و تفحص براي بررسي علل آن تأكيد كرد.مقامات ناتو نيز به هيأت اعزامي دولت افغانستان كه براي بررسي آتش زدن قرآن توسط نيروهاي خارجي به محل استقرار نيروهاي آمريكايي در پايگاه هوايي بگرام اعزام شده بودند وعده دادند كه عاملان اين اقدام، محاكمه خواهند شد.در تحول ديگر فرمانده پليس ولايت «پكتيكا» از كشته شدن يك خبرنگار محلي به دست افراد ناشناس خبر داد.«دولت خان زدران» گفت: «صمد خان باركزي» خبرنگار محلي افغان در شهرستان «ارگون» پكتيكا به دست افراد ناشناس سر بريده شد.

يك فرد ناشناس به «صمد خان» تلفن كرد و او نيز از منزل خود خارج شد، اما يك ساعت بعد جسد سر بريده اين خبرنگار افغان پيدا شد.





شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن