تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816607177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش كامل/نصرالله: صهيونيست‌ها اعتقاد دارند تحولات شرق سرانجام آنان را نابود مي‌كندخبرگزاري فارس: دبير كل حزب‌الله لبنان با بيان اينكه در آشوبهاي منطقه بايد دستهاي اسرائيلي را جست‌وجو كرد، درباره فتنه مذهبي كه دشمنان قصد ايجاد آن را دارند هشدار داد و با بيان اينكه دشمنان نمي‌توانند مثلث ملت، ارتش و مقاومت لبنان را ناديده بگيرند، تاكيد كرد كه صهيونيست‌ها عقيده دارند كه سرانجام به دليل تحولات شرق مانند عراق يا ايران نابود مي‌شوند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /گزارش كامل/نصرالله: صهيونيست‌ها اعتقاد دارند تحولات شرق سرانجام آنان را نابود مي‌كندخبرگزاري فارس: دبير كل حزب‌الله لبنان با بيان اينكه در آشوبهاي منطقه بايد دستهاي اسرائيلي را جست‌وجو كرد، درباره فتنه مذهبي كه دشمنان قصد ايجاد آن را دارند هشدار داد و با بيان اينكه دشمنان نمي‌توانند مثلث ملت، ارتش و مقاومت لبنان را ناديده بگيرند، تاكيد كرد كه صهيونيست‌ها عقيده دارند كه سرانجام به دليل تحولات شرق مانند عراق يا ايران نابود مي‌شوند.
خبرگزاري فارس: دبير كل حزب‌الله لبنان با بيان اينكه در آشوبهاي منطقه بايد دستهاي اسرائيلي را جست‌وجو كرد، درباره فتنه مذهبي كه دشمنان قصد ايجاد آن را دارند هشدار داد و با بيان اينكه دشمنان نمي‌توانند مثلث ملت، ارتش و مقاومت لبنان را ناديده بگيرند، تاكيد كرد كه صهيونيست‌ها عقيده دارند كه سرانجام به دليل تحولات شرق مانند عراق يا ايران نابود مي‌شوند.


به گزارش فارس، سيد حسن نصرالله دبير كل حزب‌الله لبنان در سخناني درباره طرح كساني كه به دنبال ايجاد اختلاف در منطقه و ايجاد درگيري داخلي در لبنان و سوريه هستند هشدار داد و بر ثبات امنيتي و سياسي لبنان تاكيد كرد.

وي به وضعيت كنوني منطقه اشاره كرد و تاكيد كرد كه تهديد اسرائيل بايد در اوليت قرار بگيرد و افزود: هر كس به دنبال آشوب در منطقه است،‌به دنبال آشوب در لبنان است و هر كس مي‌خواهد عراق و سوريه را به جنگ مذهبي و ليبي را به جنگ قبيله‌اي بكشاند در حقيقت مي‌خواهد منطقه و لبنان را دچار آشوب كند. در نتيجه بايد در رفتار و گفتار از آنچه سبب ايجاد فتنه مي‌شود حذر كرد.

دشمنان مثلث ملت، ارش و مقاومت لبنان را نمي‌توانند ناديده بگيرند

نصرالله گفت: در مقابله با چنين تهديدي، بايد بيدار باشيم كه اطراف ما چه مي‌گذرد. در درون اسرائيل، در منطقه و در كشورمان. منطقه در مرحله‌اي حساس و شكل‌گيري مجدد است. هيچ كس نمي‌تواند با لبنان به گونه‌اي رفتار كند كه گويي جزيره‌اي است و با اطرافش ارتباطي ندارد. ما بخشي از منطقه‌ايم و امنيت ما امنيت منطقه است و آنچه براي منطقه طرح‌ريزي مي‌شود براي ما ريخته مي‌شود. ما بر منطقه تاثيرگذاريم و از آن تاثير مي‌گيريم. لبنان هميشه كشوري بوده است كه تاثير گرفته اما تاثير نگذاشته و در موضع انفعال بوده نه فعال. براي همين زمانيكه طرحي براي منطقه مي‌ريزند نمي‌توانند لبنان و نقش آن را به لطف مقاومت و معادله سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت ناديده بگيرند.

نصرالله افزود: ديروز نقل قولي از بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل شنيديم كه لبنان را تهديد به حمله و نابودي‌ كرده و وجود لبنان را ناديده ‌گرفته است... نمي‌دانم آيا نتانياهو واقعا اين حرف را زده است يا نه. رسانه‌هاي اسرائيل را جست‌وجود كرديم ولي چنين مطلبي نديديم. حال چه گفته باشد يا نه، اين حرفها با نوع تفكر اسرائيل همخواني دارد. اين نوع تفكر تفكر تهديد هميشگي و حذف ديگران و نابود كردن ديگران است. اين رژيم با كشتار و ارعاب و تجاوز به مقدسات و حمله به مردم عرب بر پا شده و هنوز هم بر همين اساس برپاست... بايد متوجه اين دشمن، تفكر او و خطراتش باشيم. امروز اين اقدامات دشمن در فلسطين ادامه دارد و اراضي فلسطين تكه تكه مي‌شود و سيطره آن بر خاك فلسطين بيشتر مي‌شود. فلسطيني‌ها كشته مي‌شوند و هنوز هزاران اسير در شرايط سخت نگهداري مي‌شوند و حرمت مقدسات مسيحي و اسلامي هتك مي‌شود. اين تفكر اسرائيل است.

در آشوب منطقه بايد به دنبال دستان اسرائيلي گشت/مراقب طرح اختلاف ميان مسيحي و مسلمان باشيد

دبير كل حزب‌الله افزود: بايد بدقت اين تفكر اسرائيل را جستجو كنيم و دستهاي اسرائيلي را كه در پشت همه اقدامات در دنياست. مثلا آتش زدن قرآن‌ها در آمريكا يا در افغانستان و زمانيكه مردم در اعتراض به اين اقدام تظاهرات كردند و به آنان تيراندازي شد و ده‌ها نفر تلف شدند... اين نوع رفتار و حمله به انبياء و محروم كردن ديگران، رفتار يهودي است. قران كريم به ما خبر داده است از اين آدم‌ها كه چگونه انبياي خود را كشتند. اين شيوه هتك حرمت به مقدسات نوع تفكر اينهاست كه شايد به سوي درگيري ديني در دنيا سوق مي‌دهند. اگر آمريكا كشوري را اشغال كند و مردم هم با او مبارزه كنند، اين مبارزه بر اساس اصول سياسي است نه مبارزه مسيحيان با مسلمانان اما طرح صهيونيستي مي‌خواهد اين مبارزه را به مبارزه مسيحي اسلامي يا مذهبي تبديل كند. ما به عنوان مسلمان بايد بيدار باشيم. زمانيكه از انبياء خود حمايت مي‌كنيم نبايد به انبياء [اديان] ديگر اهانت كنيم. در آشوب منطقه ما بايد دستان اسرائيل را جست‌وجو كنيم.

نصرالله: ما ياد گرفته‌ايم از دشمن نهراسيم. ما هم وارد جنگ رواني مي‌شويم

دبير كل حزب‌الله لبنان تاكيد كرد: اين امور، نوع تفكر اسرائيل است كه در پي نابودي لبنان و بمباران كردن آن است. ما ياد گرفته‌ايم كه نترسيم نه از نتانياهو نه از ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل نه از ايهود اولمرت نخست وزير اسبق و نه دان حالوتس. بگذاريد هر چه مي‌خواهند ما را تهديد كنند... در گذشته، اسرائيل زماني در چشم مردم قدرتمند بود. آن روز ما از آن نمي‌ترسيم چه برسد به امروز... در گذشته كه تعداد ما اندك بود،‌از اسرائيل با همه ژنرال‌هايش نترسيديم و امروز به سيد عباس موسوي [از سران شهيد حزب‌الله] مي‌گوييم كه دهها نفر امروز شده است ده‌ها هزار نفر كه اراده و خون و عزم تو را بر دوش مي‌كشند تا پيروزي را براي اين كشور به ارمغان بياورند. اين سخنان بخشي از جنگ رواني است. ما هم وارد جنگ رواني با دشمن مي‌شويم.

اشغال عراق توسط آمريكا، طرحي اسرائيلي بود

از سوي ديگر سيد حسن نصر الله به انفجارهايي اشاره كرد كه روز گذشته در بغداد روي داد و گفت: خودروهاي بمبگذاري شده‌اي كه در خيابان‌ها قرار داده مي‌شوند، موضوع جديدي نيست و اگر شمار شهروندان عراقي را كه توسط اينگونه بمبگذاري‌ها و بمبگذاري‌هاي انتحاري كشته شدند، شمارش كنيم خواهيم ديد كه صدها هزار به اين ترتيب جان خود را از دست داده‌اند و اين جداي از شهروندان عراقي است كه با گلوله اشغالگران به قتل رسيدند.

پس از آن سيد حسن نصر الله اين سوال را مطرح كرد كه واقعا در پس اين اقدامات چه نهفته است، چرا خون عراقي‌ها اينگونه و تا اين اندازه بايد بر زمين ريخته شود، واقعا چه كسي خواهان نابودي و ويراني عراق است؟

دبيركل جنبش حزب الله لبنان در ادامه افزود: پيش از اين تاكيد كرده بوديم، اشغال عراق توسط آمريكا طرحي اسرائيلي بود، چون خواهان نابودي عراق است تا مبادا از عراق پس از صدام حسين كشور قدرتمندي بپاخيزد، به ويژه آنكه عراق داراي امكانات بسياري است و همه مي‌دانيم كه ملت عراق، ملت فرهيخته و تحصيل‌كرده‌اي است و مي‌تواند، نمونه‌اي براي بسياري از كشورهاي عربي باشد.

وي تاكيد كرد كه اسرائيل هيچ‌گاه خواهان عراقي شكوفا و پيشرفته نبوده و نيست و اين به خاطر پيشينه مذهبي و پيش‌بيني‌هاي صهيونيست‌هاست كه اعتقاد دارند، سرانجام روزي گردباد تغيير و تحولات از شرق حال يا ايران و يا عراق و هر كشوري كه در شرق فلسطين اشغالي قرار دارد، وزيدن خواهد گرفت و سرانجام آنها را نابود خواهد كرد.

سيد حسن نصر الله در ادامه افزود: بي‌ترديد درباره ايادي اسرائيل در عراق و انفجارهاي روي داده در اين كشور تحقيق خواهيم كرد، بايد باور داشته باشيم كه دستگاه‌ها و سرويس‌هاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل نفوذ گسترده‌اي در گروه‌هاي تكفيري دارند، هنگامي‌كه پاي به پاكستان مي‌گذاريم قتل و كشتار مي‌بينيم كه همه روزه در حال وقوع است، وقتي نگاهي به سومالي مي‌اندازيم همين را مي‌بينيم، هم اكنون به هرگوشه از جهان عربي نگاه مي‌كنيم كه ملاحظه مي‌كنيم هر روز چنين بمبگذاري‌هايي در آن حادث مي‌شود.

سيد حسن نصر الله تاكيد كرد كه بايد به دنبال ريشه‌هاي صهيونيستي در اين حوادث بود و نسبت به طرح آمريكا – اسرائيل و ناتواني از اجراي آن در منطقه بيدار و هوشيار بود و به همين دليل است، واشنگتن و تل‌آويو روي به سياست نابودي و ويراني كشورهاي عربي و اشاعه و گسترش هرج و مرج در كشورهاي عربي و اسلامي روي آورده‌اند و به همين دليل آنها مسئول نابودي و هرج و مرج و نابودي و تخريب در جهان عرب و اسلام هستند.

از سوي ديگر دبيركل جنبش حرب الله لبنان گفت كه شعار سياست عدم دخالت سياست جاري براي ادامه يافتن حكومت،‌ وگرنه كدام سياست عدم دخالت؟ اتفاقا كاملا بالعكس بايد در برابر آنچه در منطقه‌امان مي‌گذرد، بيدار و آگاه و حساس باشيم، به همين دليل ما در برابر همان باورهاي گذشته و تهديد بزرگ يعني اسرائيل قرار داريم و بزرگترين و اولين اولويت ما مقابله با اين تهديد است.

سيد حسن نصر الله در ادامه افزود: هركس مي‌تواند ديدگاه و نظر خود را در برابر حوادث جاري در سوريه ابراز كند، اگرچه در آنها تعارض و تضادي هم وجود داشته باشد، آنچه در اين اظهار نظرها بايد مورد توجه قرار گيرد دوري از فتنه‌انگيزي و بكار بردن زبان گزنده ايجاد فتنه است،‌ چون به هر طريق ممكن بايد لبنان را از اينگونه ترفندها دور ساخت.

دبيركل جنبش حزب الله لبنان گفت: با وجود تمام آنچه در منطقه گذشت با اين حال لبناني‌ها توانستند، ثبات و استقرار امنيت سياسي كشور خود را به طوركلي حفظ كنند و اين اقدام ارزنده‌اي است كه همواره بايد براي حفظ آن بكوشيم و در برابر تمام تلاش‌هايي كه خواهان ايجاد فتنه و آشوب در منطقه ما هستند، ايستادگي كنيم، بايد خط مشي تعامل درست را همچنان ادامه دهيم تا به اين وسيله فتنه‌ها و توطئه‌ها را در تمام كشورها به محاصره خود درآوريم و مانع گسترش آنها به مناطق و كشورهاي ديگر شويم و همه را در نطفه خفه كنيم.

دبيركل حزب الله لبنان در اين راستا به اهميت حفظ ثبات و استقرار توسط دولت كنوني اشاره كرد،‌ اما تاكيد كرد كه نبايد اين موضوع بهانه‌اي جهت عدم كارآيي و توليد در دولت شود، و بابت هر چيز بهانه بياورند كه دولت بر استقرار و ثبات كشور محافظت مي‌كند و اين سخني نسنجيده و نادرست است.

در واقع هنگامي‌كه دولت مسئوليت اداره كشور در تمام ابعاد امنيتي و سياسي و اقتصادي و اداري را متقبل مي‌شود، بايد فعال و تاثيرگذار عمل كند.

سيد حسن نصر الله بار ديگر بر لزوم برگزاري نشست‌ها و اجتماع‌هاي جديد توسط دولت تاكيد كرد و گفت: گروه 14 مارس مي‌گويند كه اين دولت، دولت حزب الله است، آنها در واقع اين نام را بر اين دولت مي‌گذارند تا آمريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها را تحريك كنند و موجب شوند، كشورهاي عربي آن را تحريم و بايكوت كنند، درحالي كه آنها به خوبي مي‌دانند كه چنين نيست و ما در اين دولت كمترين امتيازها و بهره‌ها و امكانات را برده‌ايم با اين تمام تلاش خود را براي بقاي اين دولت و ادامه فعاليت آن و همكاري با آن بذل مي‌كنيم، با اين حال اين دولت نيز بايد به مسئوليت‌هايي كه برعهده دارد، متعهد و پايبند باشد.

نصرالله تاكيد كرد: دولت بايد به توليد نفت و غيره بازگردد زيرا كشور نميتواند در بدهي بسر برد؛ خداوند اين نعمت را در درياي ما قرار داد، نتانياهو شبانه‌روز تلاش مي‌كند و متاسفانه بايد از دشمن درس بگيريم؛ گاز براي آنها نيست براي فلسطينيان است.

وي اظهار داشت: آنچه در مرزهاي اقتصادي فلسطين رخ مي‌دهد، غارت اموال ملت فلسطين به دست دولت اسرائيل است؛ نتانياهو به قبرس مي‌رود و طرح‌هاي امنيتي براي حفاظت از تاسيسات نفتي ارائه مي‌كند در حالي كه برخي‌ها در لبنان بر سر سلاح مقاومت بحث و جدل مي‌كنند؛ دشمن به دنبال آن است كه چگونه مي‌تواند از تاسيسات خودش در مقابل مقاومت حمايت كند و اين پرونده براي هميشه باز است.

نصرالله در ادامه تصريح كرد: تجربه نشان داده است كه هيچ كس به ديگري براي چشم و ابروي كمك نمي‌كند؛ اين وضع مصر است و گفته مي‌شود كه خزانه دولت مصر در حال خالي شدن است اما آنها به پول‌هاي مصري‌ها چسبيده‌اند؛ غرب اعتنايي به بدهي‌ها و ناتواني مصر ندارد. آيا تصور مي‌كنيد كه آمريكا و اروپا به خاطر چشم و ابروي لبنان به لبناني‌ها كمك ارائه مي‌كنند؟ نه هرگز؛ زيرا مطلوب آنها طرحي براي لبنان است، لبنان اختيار تصميمات خود را ندارد و همه امكانات آن به كمك‌هاي خارجي وابسته است، هزار سوال وجود دارد كه چرا ما در رابطه با پرونده نفت هيچ كاري انجام نمي‌دهيم؟

دبير كل حزب‌الله لبنان افزود: ما نسبت به شايعات و بدنام كردن‌ها بويژه آنهايي كه مربوط به مقاومت و حزب‌الله است هوشيار بوده و جانب احتياط را رعايت مي‌كنيم، به اين حرف‌ها كه براي بدنام كردن زده مي‌شود بايد توجه كرد كه آخرين آن اين بود كه "حبيب العادلي" وزير كشور رژيم سابق مصر گفته است مبني بر اينكه عناصر حزب‌الله و جنبش حماس به سمت تظاهرات‌كنندگان تيراندازي كردند يعني پس از آنكه ما از باند حزب‌الله رهايي يافتيم مي‌گويد كه ما تظاهرات‌كنندگان مصري را كشتيم در حالي كه ما اطلاعي از آن نداريم.

وي گفت: در لبنان ممكن است برخي‌ها اين شايعات را بپذيرند و پس از آن آمريكا مي‌گويد كه حزب‌الله پايگاه‌هايي در آفريقا و آذربايجان ايجاد كرده است؛ اي كاش اينچنين بود اينها اتهام است اما اين حقيقت ندارد؛ الحمدلله سازمان بوكوحرام تا كنون ما را به آن متهم نكرده است.

وي در ادامه تاكيد كرد كه نبايد به اين شايعات توجه كرد و ما براي همه ملت‌ها احترام قائل هستيم و در امور ديگران دخالت نمي‌كنيم.

نصرالله بار ديگر خواستار حل مشكلات به روش سياسي شد و گفت: اصرار بر اين است كه با راه‌حل سياسي در سوريه مخالفت مي‌شود، گفتند طرح صلح عربي كه پس از سال 2000 ارائه شد بر روي ميز است و سپس گفتند كه به مدت طولاني بر روي ميز نخواهد بود اما براي سوريه با راه‌حل سياسي مخالفت مي‌كنند؛ چه كسي مسئول جنگ و ويراني است؛ دو جبهه با يكديگر درگير شده‌اند اما ما بايد بدانيم كه چه كسي با گفت‌وگو مخالفت مي‌كند و چه كسي به سمت جنگ و درگيري بيشتر پيش مي‌رود.

نصرالله تاكيد كرد: نه ناتو و نه آمريكا آماده اعزام نيرو به سوريه نيستند آنها در مقابل سلاح مي‌فرستند و راه هر گونه راه‌حل سياسي در جايي مانند بحرين را سد مي‌كنند؛ ما مي‌گوئيم كه در كجا بايد به دنبال راه‌حل سياسي بود، حتي اگر دولت بحرين بخواهد به راه‌حل سياسي دست يابد آنجا ممنوع است، چگونه به مردم القطيف و العواميه پاسخ مي‌دهند؟ مردم خواهان سقوط نظام نيستند بلكه خواهان برخي اصلاحات و حقوق هستند، يك منطقه در عربستان در شديدترين فقر است و به مردم آن با گلوله پاسخ داده مي‌شود و مي‌بينيم كه مفتي عربستان مي‌گويد كه اينها گروه ضاله و مجرم هستند.

انتهاي پيام/.++

جمعه|ا|5|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن