تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805060976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه‌ها بايد طلايه‌دار شورآفريني براي مشاركت در انتخابات باشند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رسانه‌ها بايد طلايه‌دار شورآفريني براي مشاركت در انتخابات باشند
رسانه‌هاي داخلي به‌عنوان مدافع حقوق ملت ايران وظيفه دارند كه در جمع مشاركت عامه مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نهايت سعي و تلاششان را به عمل آورند.
هموطن آنلاين _مديركل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رسانه‌ها بايد طلايه‌دار شورآفريني در ملت براي مشاركت پرشور آن‌ها در انتخابات باشند.
پدرام پاك‌آيين در جمع خبرنگاران استان كرمان و در محل خانه مطبوعات اين استان تاكيد كرد: مشاركت عمومي در انتخابات نيازمند فضاي اميد و نشاط سياسي است و از رسانه‌ها اين توقع وجود دارد كه براي فراهم كردن اين فضا تلاش كنند.
مدير كل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد تصريح كرد: رسانه‌هاي داخلي به‌عنوان مدافع حقوق ملت ايران وظيفه دارند كه در جمع مشاركت عامه مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نهايت سعي و تلاششان را به عمل آورند.
پاك‌آيين افزود: ميزان توجه و اهتمام رسانه‌هاي داخلي به اين رسالت شرعي، قانوني و اجتماعي بايد ملاك پيوند رسانه‌ها به آرمان‌هاي ملت باشد.
وي با اشاره به اقدامات دشمنان نظام و تلاش آن‌ها براي مشاركت حداقلي مردم در انتخابات بر لزوم هوشياري رسانه‌ها در مقابل اين توطئه‌ها تاكيد و تصريح كرد: توقع ما از رسانه‌هاي داخلي اقدام تدافعي در مقابل اين راهبرد دشمن است.
مدير كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از رسانه‌ها درخواست مي‌كنم چه در مدت تبليغات و چه در روز برگزاري انتخابات و چه پس از آن نسبت به توطئه‌هاي دشمنان هوشيار باشند و از بروز فضاي شايعه‌پراكني و نشر مطالب خلاف واقع دوري كنند.
وي افزود: ما معتقديم مجموعه مطبوعات داخل كشور، نيروهاي داخل نظام محسوب مي‌شوند و در خدمت نظام هستند اما بايد همواره نسبت به رخنه دشمنان نظام در مطبوعات كشور، هوشيار باشيم.
اين مقام مسوول در وزارت ارشاد خاطر نشان كرد: دشمن براي تضعيف نظام، رسانه‌ها را به عنوان يك نقطه هدف و گلوگاه در نظر گرفته است و طبيعي است كه براي رخنه كردن به اين عرصه تلاش و برنامه‌ريزي كنند.
مديركل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد همچنين بر لزوم پويايي رسانه‌هاي كشور تاكيد و اذعان كرد: برخي از مطبوعات كشور رسانه‌هاي پويايي نيستند و نشرياتي در كشور وجود دارند كه بدون محتوا و با تيراژ بسيار قليل منتشر مي‌شوند، به طوري كه بعضي از اين نشريات حتي با ترتيب انتشار روزنامه‌ها تنها در 500 نسخه منتشر مي‌شوند.
همچنين مدير كل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رسانه‌ ها نبايد وسيله و ابزار سياست‌ ورزان قرار گيرند.
مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم مجمع سالانه خانه مطبوعات و رسانه‌هاي استان كرمان هم به برگزاري انتخابات مجلس اشاره و تصريح كرد: با توجه به اينكه كه جلب مشاركت حداكثري براي انتخابات از اهداف مهم حاكميت جمهوري اسلامي است، لذا تكليف شرعي و اعتقادي همگان تلاش براي اين مهم است.
پاك‌آيين گفت: كشور ما امروز با توجه به بيداري اسلامي در تراز الگويي براي اين كشورها قرار گرفته است.
مديركل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد ادامه داد: انتخابات نماد مردم‌سالاري ديني است، لذا تلاش براي مشاركت حداكثري تكليف شرعي و اعتقادي براي افراد در يك نظام ديني است.
وي با تأكيد بر پرهيز از هرگونه تخريب رقبا گفت: عزت و شرافت مطبوعات به استقلال آنها است اين استقلال به معناي عدم نگاه سياسي و يا ورود نكردن به مسائل سياسي نيست بلكه منظور اين است كه مطبوعات رخنه‌ گاه اغراض جناحي نباشد.
وي يادآور شد: مطبوعات داراي جايگاه فرهنگي هستند كه از اين موضع بايد به روشن‌ گري و آگاهي ‌بخشي به تحليل‌هاي سياسي وارد شوند و دانش سياسي جامعه را تقويت كنند و اين هدف بايد به گونه ‌اي دنبال شود كه مطبوعات و رسانه‌ ها وسيله و ابزار سياست‌ ورزان قرار نگيرد.
وي يادآور شد: نشريه‌اي كه حزب و جناح دل‌ خواه خود را مطرح كند، نمي‌تواند از زاويه توجه به منافع ملي عمل كند و حيات آن رسانه دچار اخلال مي‌شود.
وي گفت: حفظ حقوق نامزدهاي انتخابات و ايجاد فضايي سالم و پويا براي انتخابات از وظايف مهم مطبوعات است.
مديركل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد تاكيد كرد: مطبوعات و رسانه‌ها نماد و عصاره مردم ‌سالاري ديني هستند و بايد به عنوان پايگاه‌هاي فرهنگي و آگاهي بخشي از زاويه برتري به انتخابات بنگرند.
وي افزود: در اين راستا مسير رقابت‌ها از بگو مگوهاي سياسي و منازعات بي‌ حاصل به برخورد نظريات و هدف‌ گذاري نامزدها در چارچوب منطقي تبديل مي شود.
پاك آيين يادآور شد: انتظار مي‌رود تا مطبوعات و رسانه‌ها چشم مردم را به سوي مشي كانديداها باز كنند و به حواشي نپردازند.
وي در امه به وظايف خانه مطبوعات اشاره و تصريح كرد: اين خانه بايد محل امنيت، آرامش و آسايش اعضا و موجب رشد و ارتقاي مادي و معنوي آنان باشد. وي يكي از وظايف خانه مطبوعات را پشتوانه ‌اي براي كيفيت ‌بخشي رسانه ها در مسير آرمان‌هاي نظام و كشور ذكر و تصريح كرد: براي تحقق اين امر تمام هم و غم خانه مطبوعات قبل از هر فعاليتي بايد حفظ ستون اين خانه با خشت‌هاي وفاق و همدلي و تمركز بر محورهاي مورد اشتراك و وفاق در زمينه ارتقاي فعاليت‌هاي حرفه‌اي باشد.
پاك‌ آيين با بيان اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در قبال خانه مطبوعات و رسانه‌ها وظايفي دارد، گفت: سياست كلي و كلان در اين زمينه، توسعه كيفي مطبوعات و رسانه‌هاي كشور است كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب نيز است.
وي افزود: اين امر اولويت و شعار اصلي اداره كل مطبوعات داخلي است و كيفي ‌سازي مقوله ‌اي علمي و حرفه‌اي، قابل اندازه ‌گيري و سنجش و نقد است كه داراي شاخصه‌هايي از جمله ميزان توليداتي است كه خلاءها را پر كرده و گره‌هاي كور جامعه را پوشش مي‌ دهد.
پاك‌آيين يكي ديگر از شاخصه ها را روزآمدي و نياز مردم ذكر و تصريح كرد: رسانه وظيفه دارند تا آگاهي‌هاي مردم را تقويت و در حقيقت هرم آگاهي‌ها و هرم علمي جامعه را ارتقا دهد.
مديركل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد ادامه داد: در اين دانش‌افزايي بايد ارتقاي علمي با افزايش دانسته‌ ها و آگاهي‌هاي مردم و بصيرت ‌افزايي آنان هدف باشد.
وي به نقد منصفانه اشاره و تصريح كرد: گاهي مطلبي در نشريه اي ارائه مي‌شود كه جنبه نقد دارد و ممكن است به مذاق نقد شونده خوش نيايد.
وي گفت: چنانچه كيفيت و ادبيات انتقاد به درستي لحاظ شود و به اين مهم توجه شود كه اين نقد ذاتا چه تأثيري در جامعه دارد قطعا تاثير گذار خواهد بود.
وي در ادامه به وظيفه وزارت ارشاد در زمينه حمايت از رسانه ها اشاره و تصريح كرد: يكي از شاخصه‌هاي حمايتي ما ارزش ‌مداري است.
مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه همه مطبوعات در درون اين نظام فعاليت مي‌كنند، گفت: اصلي‌ ترين شاخصه حمايت از مطبوعات تعهد به آرمانه هاي نظام و انقلاب است.
وي اضافه كرد: آگاهي‌هاي سياسي، اجتماعي و علمي از ديگر شاخصه‌هاي مورد تأكيد در اين زمينه است.
پاك آيين گفت: در بخش نظارت، معيار ما قانون مطبوعات است كه در حقيقت اين نظارت بر يك محصول كيفي فرهنگي است و بايد تا رسيدن به دست مخاطب با برخورداري از استانداردهاي لازم صيانت شود.
پاك‌آيين با بيان اينكه بدنه رسانه اي كشور جوان شده است، گفت: عناصر فعال رسانه هم اكنون از اتكا به تجربه‌ ها به سمت تدوين آن در قالب‌هاي علمي رفته‌ اند.
وي با اشاره به اينكه امروز رسانه يك فعاليت علمي و تخصصي محسوب نمي‌شود كه صرفا به مهارت متكي باشد، گفت: بر همين اساس به دنبال راه ‌اندازي هسته آموزشي در استان‌ها هستيم تا اساتيد تراز اول كشور با حضور در استان‌ها به تدريس محتواي مورد نياز در اين عرصه بپردازند.
پاك آيين گفت: رعايت مسائل اخلاقي، ديني شرعي و قانوني از جمله مطالب مهمي است كه مطبوعات بايد مد نظر داشته باشند.
"پدرام پاك آيين" همچنين در ديدار اعضاي شوراي مركزي خانه مطبوعات استان كرمان با اعلام اين خبر، افزود: ارتقاء دانش فني در كار و حرفه ي روزنامه نگاري و خبرنگاري با استفاده از اساتيد فن و برگزاري كارگاه هاي توانمند سازي مي تواند در كيفيت بخشي به كار مطبوعات و رسانه ها موثر باشد.
وي با بيان اين كه بايد تعريف مشخصي از حرفه خبرنگاري داشته باشيم، افزود: براي بيمه خبرنگاران آمادگي داريم.
پاك آيين خاطر نشان كرد: سال گذشته 16 هزار اسم به عنوان خبرنگار براي دريافت هديه به نهاد رياست جمهوري ارسال شد و اين در حالي بود كه برخي از مديران رسانه ها افراد غير خبرنگار را به عنوان خبرنگار معرفي كرده بودند.
وي افزود: اين كار موجب مي شود علاوه بر گم شدن منزلت خبرنگار، در حق خبرنگاران هم اجحاف شود.
پاك آيين اظهار اميدواري كرد با سامانه "سمان" ليست واقعي خبرنگاران در دسترس قرار گيرد.
وي در خصوص راه اندازي تعاوني چاپ در استان كرمان ضمن موافقت با اين پيشنهاد گفت: با هم افزايي مي‌توانيد همه نشريات را در يك جا چاپ كنيد.
پاك آيين اضافه كرد: در بحث حمايت از خانه مطبوعات استان كرمان آماده امضاي تفاهم نامه براي فعاليت هاي مدون هستيم.
وي گفت: بايد در اجراي ماده 16 در خصوص نشرياتي كه نا منظم چاپ مي‌شوند و يا شش ماه چاپ نشده اند، با عدالت برخورد كنيم.
وي در پايان پيشنهاد كرد خانه مطبوعات و رسانه‌هاي استان با اخذ امتياز موسسه خبري به راه اندازي خبرگزاري منطقه اي و توليد خبر اقدام كند.

جمعه|ا|5|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن