تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805843345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رکورد شکست ناپذیر دایی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: رکورد شکست ناپذیر دایی

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال در گزارشی نوشت: ركورد 30 گلی كه علی دایی اسطوره پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی زده است، به نظر شكست ناپذیر می‌رسد.دایی 7 گل در مقدماتی جام جهانی 1994 آمریكا و 4 گل در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه زد و بعد در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 كره- ژاپن 10 گل دیگر به این تعداد اضافه كرد تا به رکورد 21 گل "كازو میورا" برسد. وی سپس در مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان با به ثمر رساندن 9 گل دیگر، ركورد قبلی خود را هم پشت سر گذاشت. اما ركوردها به وجود می‌آیند كه بشكنند. قطعا این بار در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا مهاجمان مشتاق بسیاری هستند كه می‌خواهند پا جای پای علی دایی بگذارند. در حال حاضر "رایایوت چایكامدی" بازیكن شماره 9 تایلند كه برای تیم "پیسیكو بین دین" ویتنام بازی می‌كند، با به ثمر رساندن 7 گل در چهار مسابقه مقدماتی جام جهانی، پیشتاز است. این مهاجم 26 ساله بعد از گلی كه مقابل یمن در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2006 زد، در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 در جریان تساوی یك بر یك تیمش مقابل همین تیم دوباره گلزنی كرد و بعد در ماه گذشته نیز تیمش را با تك گل خود در مسابقه برگشت در بانكوك راهی مرحله سوم كرد. تایلند با پیروزی در مجموع 13 بر 2 مقابل ماكائو به دور دوم صعود كرده بود. 5 گل این مسابقه را چایكامدی زد. "ماكسیم شاتسیخ" ازبك با به ثمر رساندن پنج گل در دیدار با چین تایپه، دومین گلزن مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیاست. تیم ملی فوتبال ازبكستان مسابقه رفت مقابل تایپه را 9 بر صفر در تاشكند برد و بعد با پیروزی 2 بر صفر در تایپه، به دور سوم راه یافت. ستاره تیم دینامو كی‌یف علاوه بر تك گلی كه مقابل عمان در سپتامبر 2001 زد، در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان هم پنج گل زده بود. لازم به ذكر است 10 گل از 11  گلش در مسابقات مقدماتی جام جهانی در دیدارهای داخل خانه و در تاشكند زده شده است. در این فهرست "زیاد شعبو" و "راجا رافع" از سوریه با چهار گل مشتركا سوم هستند. این زوج مهاجم هر كدام در جریان پیروزی 7 بر صفر تیمشان مقابل اندونزی در دور دوم مقدماتی جام جهانی هت تریك كردند. آنها قبل از آن در جریان پیروزی 4 بر یك سوریه در مسابقه رفت با اندونزی، هر كدام یك گل به نام خود ثبت كرده بودند. با وجود این ركورد رافع جالب‌تر است چون وی همه گلهایش را پس از ورود به زمین در نیمه دوم زده است.

از سوی دیگر عراق قهرمان جام ملت‌های آسیا به خاطر جایگاه كنونی خود در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی از "مهدی كریم" سپاسگذار باشد. 4 گلش به عراق كمك كرد با پیروزی مقابل پاكستان راهی دور سوم شد. عراق پس از پیروزی 7  بر صفر در دیدار رفت، با تساوی بدون گل مقابل پاكستان در مسابقه برگشت، جایگاه خود را در جمع 20  تیم راه یافته به دور سوم تثبیت كرد. "جونگ چول مین" از تیم كره، دیگر بازیكنی است كه باید بازی اش را در دور سوم تماشا كرد. این مهاجم  19 ساله دو سال پیش در تمامی مسابقات كره شمالی در رقابت‌های جام جهانی زیر 17 سال و تابستان امسال در جام جهانی زیر 20 سال كه در كانادا برگزار شد، بازی كرد.  وی گلزنی در مقدماتی جام جهانی را با یك هت تریك مقابل مغولستان و یك هت تریك دیگر در مسابقه برگشت در پیونگیانگ شروع كرده است. كره شمالی بازیكن دیگری هم با نامی شبیه جونگ اما بسیار متفاوت نسبت به وی در اختیار دارد. "پاك چول مین" دیگری بازیكنی است كه با زدن سه گل، نقش اساسی در پیرورزی در مجموع 9 بر 2 كره مقابل مغولستان داشت.با توجه به شروع مسابقات دور سوم مقدماتی جام جهانی با حضور پنج تیم برتر آسیا از بهمن ماه هنوز خیلی زود است كه بگوییم چه كسی بهترین گلزن این رقابت‌ها خواهد شد.پنج تیم برتر آسیا یعنی استرالیا، ایران، ژاپن، كره جنوبی و عربستان كه از مرحله سوم رقابت برای صعود به جام جهانی را شروع می‌كنند، بازیكنان زیادی دارند كه یك سر و گردن از آنهایی كه تا كنون در تعداد گل‌های زده شده در مقدماتی جام جهانی 2010 در آسیا پیشتاز هستند، بالاترند. "تیم كاهیل" و "هری كیول" از استرالیا، "وحید هاشمیان" از ایران، "نائوهیرو تاكاهارا" از ژاپن، "لی چون سو" از كره جنوبی و "یاسر القحطانی" از عربستان ركوردهای خوبی در دوره‌های گذشته جام جهانی از خود به جای گذاشته‌اند و امیدوارند در مسابقات آتی، بر تعداد گل‌های خود در مقدماتی این رقابت‌ها بیفزایند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن