تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813225186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشتهاردي به مهر اعلام كرد؛وعده واگذاري گسترده كارت اعتباري به كارگران تا 29 روز آينده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اشتهاردي به مهر اعلام كرد؛وعده واگذاري گسترده كارت اعتباري به كارگران تا 29 روز آينده
وعده واگذاري گسترده كارت اعتباري به كارگران تا 29 روز آينده
معاون وزير تعاون، كار و رفاه با اعلام آغاز واگذاري 230 هزار كارت اعتباري 1.5ميليون توماني خريد كارگران تا پايان سالجاري، گفت: دستورالعمل فني حسابداري عقد مرابحه توسط بانك مركزي به تمامي بانك‎ها در روزهاي آينده ابلاغ مي‌شود.

كاوه اشتهاردي در گفتگو با مهر از آغاز واگذاري كارت خريد اعتباري كارگران در سراسر كشور و مشخص شدن 3 گروه از اولويتهاي نخست براي دريافت اين تسهيلات خبر داد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه مطابق دستورالعمل اجرايي كارت اعتباري ميزان براي كارگران و كاركنان دولت، هيچگونه محدوديتي براي بانكهاي عامل در اعطاي كارت اعتباري ‏خريد اعمال نشده است، اظهار داشت: اين وزارتخانه تمام اقدامات لازم در مسير بسترسازي، هماهنگي و اخذ مجوزهاي قانوني و ابلاغ مكانيزم هاي اجرايي را از طريق شوراي عالي اشتغال، ‏شوراي پول و اعتبار، بانك مركزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده و از شهريور امسال كه دستورالعمل اجرايي در 26 ماده به تمامي بانكها ابلاغ شد، ‏براي وزارت تعاون، كار و رفاه، مسئوليتي در حوزه اجرا و اقدامي فراتر از اين متصور نبود.

افزايش واگذاري كارت خريد كارگران به 230هزار نفر

اشتهاردي تاكيد كرد: با اين وجود بر اساس سياستهاي دولت، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به 3 بانكي كه با اين وزارتخانه ارتباط ساختاري دارند، تاكيد كرد موضوع ‏كارت اعتباري كارگران را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دهند كه بلافاصله كارگروهي نيز بدين منظور تشكيل شد و با محوريت معاونت فرهنگي و اجتماعي ‏اين اقدامات به جمع بندي رسيد.

وي تصريح كرد: در ابتدا در نظر داشتيم حدود 100 هزار كارت اعتباري را تا پايان سال توسط بانك هاي توسعه ‏تعاون، رفاه كارگران و صندوق مهر امام رضا (ع) و بانك قرض الحسنه مهر ايران واگذار كنيم، اما پس از همفكري و مشاركت اين بانك ها و نيز بررسي مبالغ موجود؛ در ‏اقدامي هماهنگ ظرفيت واگذاري كارت هاي اعتباري تا 230 هزار نفر افزايش پيدا كرد.

اين مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه در ادامه، كارگران واحد هاي نمونه و منتخب كه از سال 1385 معرفي شده اند، كارگران مشاغل خاصي كه بسيار سخت و زيان آور هستند و همچنين ‏كارگران واحدهاي ويژه و مشكل دار را 3 اولويتي برشمرد كه در اين مرحله كارت اعتباري خريد دريافت خواهند كرد.

تعيين اولويت‌هاي اول/ ابلاغ دستورالعمل حسابداري

اشتهاردي افزود: اسامي اين كارگاه ها و مشخصات واحدهاي كارگري در تمام 31 استان با دقت استخراج و اقدامات اجرايي آن همزمان با ايام مبارك دهه فجر توسط بانك ‏هاي عامل آغاز شده است.

معاون وزير تعاون، كارو رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه واگذاري كارت اعتباري خريد كارگران نبايد صرفا محدود به 3 بانك ياد شده تلقي شود، گفت: دستورالعمل اجرايي ‏اين كارت ها به نحوي پيش بيني شده كه بانك، توليد كننده و خريدار هر 3منافع خود را به دست آورند و اميدواريم تمامي بانك ها در اين مسير گام هاي موثري را ‏بردارند.

وي از ابلاغ دستورالعمل فني حسابداري عقد مرابحه توسط بانك مركزي به تمامي بانك ها طي روزهاي آينده خبر داد و گفت: بانك مركزي تمامي بانك ها را به اعطاي ‏اين تسهيلات از محل منابع داخلي خود ملزم كرده است كه اميدوارم بزودي و با استمرار اين طرح، شاهد مشاركت آنها در اعطاي كارت خريد اعتباري به كل جامعه ‏كارگري كشور باشيم.

تغيير تعهدات بانك‌ها

اشتهاردي تعداد شعب بانك هاي رفاه كارگران، توسعه تعاون و قرض الحسنه مهر را بيش از 2 هزار شعبه در سراسر كشور عنوان كرد و بيان داشت: بر اساس هماهنگي ‏هاي به عمل آمده ارتباط سيستمي و سوئيچ اين 3 بانك با سامانه ميزان برقرار شده و در حال حاضر مرحله اجرايي اين طرح توسط صندون مهر امام رضا (ع) با تعهد 102 ‏هزار نفر از كارگران در 9 استان، بانك رفاه كارگران 67 هزار نفر در 8 استان و بانك توسعه تعاون با تعهد پوشش 61 هزار كارگر در 14 استان عملياتي شده است.

اين مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه همچنين با اشاره به جزئيات اين طرح، اعطاي كارت اعتباري خريد براي كارگران را بر اساس عقد مرابحه برشمرد و گفت: اين طرح علاوه بر حمايت از اقشار ‏زحمتكش جامعه، دسترسي آنها به تسهيلات مناسب اقساط جهت خريد كالاي مورد نياز را فراهم آورده و ضمن بهبود رفاه و گسترش عدالت ‏اجتماعي، موجبات رونق توليدات داخلي، خريد كالاها و اجناس ايراني را فراهم مي كند.

معاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان سخنانش مبلغ اعتبار اين كارت ها را 15 ميليون ريال با بازپرداخت 24 ماهه اعلام كرد.‏

نحوه تضمين بازپرداخت تسهيلات

به گزارش مهر، طي سال جاري تعداد كارت هاي اعتباي برنامه ريزي شده براي واگذاري به كارگران شاغل در بنگاه ها و واحدهاي توليدي كشور همواره 100 هزار مورد اعلام شده بود كه به گفته معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اين ظرفيت تا 230 هزار كارت افزايش يافته است.

نكته قابل توجه ديگر در اين گزارش علاوه بر اينكه كارت هاي 1.5 ميليون توماني با دوره بازپرداخت 24 ماهه واگذار خواهد شد، مربوط به نحوه تضمين و اخذ وثيقه ارائه تسهيلات بانكي است كه به آن اشاره اي نشده است.

البته پيش از اين، رئيس هيئت مديره بانك توسعه تعاون به مهر اعلام كرده بود اين كار از طريق اجازه كتبي فرد متقاضي به بانك براي برداشت از حساب يارانه ها در صورت عدم پرداخت اقساط ماهيانه به عنوان برنامه اصلي دنبال خواهد شد و به عبارت ساده تر حساب يارانه هاي افراد به عنوان ضامن اصلي مورد قبول واقع مي شود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن