تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805473766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شلمچه ای که ما می بینیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس پاتوق:
حسینی: شعر ارزشمندترین میراث بشر است  

حسینی: شعر ارزشمندترین میراث بشر است

به گزارش فارس، آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر صبح امروز در تالار شریعت‌زاده کتابخانه ملی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی، بهمن دری و یحیی طالبیان برگزار شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: امیدواریم با همت، ایمان و اخلاصی که در شاعران این دیار سراغ داریم بتوانیم هر چه سریع‌تر این جشنواره را به سطح مورد نیاز برسانیم.
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه شاهد برگزاری بیست و چندمین دوره برخی از جشنواره‌ها هستیم، ابراز داشت: برخی از جشنواره‌ها در حال حاضر بیست‌ونهمین دوره خود را سپری می‌کنند پس باید با تلاش افزون و با توجه به جایگاه شعر بتوانیم آن را به مقام موردنظر برسانیم.
حسینی با تاکید بر این مهم که شعر یک سرمایه بی‌بدیل برای کشور است، اظهار داشت: شعر یک سرمایه بی‌بدیل برای کشور در فرهنگ‌سازی است نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر چرا که فارسی‌زبانان هم مانند کشورهای تاجیکستان، هند و… علاقمند به زبان فارسی بوده و زبان فارسی در آنجا تاریخچه و قدمتی بسیار دارد.
به گفته وزیر ارشاد در سال‌ جاری همایش شاعران ایران و جهان برای اولین بار در کشور برگزار شد و در آن ۴۰ شاعر از اقصی‌نقاط دعوت شده بودند.
وی افزود: معمولا در جشنواره شعر فجر رسم بر این بوده که از شاعران پارسی‌گوی دعوت می‌شوند اما در همایش شاعران ایران و جهان از شاعران تاثیرگذار دعوت شده بود پس امیدواریم در سال ۹۰ هم این امر را باشکوه بیشتر برگزار کنیم.
حسینی با اشاره به سفرهای استانی و اینکه تاکید هیئت دولت بر آن است که از مشاهیر و برجستگان هر استان تجلیل به عمل آید، گفت: سعی کردیم برای مشاهیر و مفاخر هم مراسمی را برگزار کنیم از این‌رو در سفرهای استانی اعلام کردیم قدمی برداشته شود که ما هم حاضریم برای ارج نهادن به بزرگان هر استان قدم‌هایی را برداریم چرا که در کشور ما مراسمی برای بزرگداشت سعدی، مولوی، عطار، نیما و مخدوم‌قلی برنامه‌هایی برای اینها برگزار می‌شود اما انتظار داریم در تمامی استان‌ها نسبت به شاعران و مشاهیر استان توجه خاصی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری مراسم سالگرد قیصر امین‌پور و سلمان هراتی برگزار شد ، عنوان کرد: این دو مراسم در سال جاری به نحو خوبی برگزار شد و امیدواریم این برنامه‌ها استمرار داشته و برای دیگر شاعران هم از این جلسات برگزار شود.
به گفته حسینی ، در جلسات استانی کارگروه‌های ادب و هنر تشکیل می‌شود در این مسیر برخی از آثار شاعران قرائت شده که جاذبه خاصی در میان افراد حاضر ایجاد می‌کند اما باید در همایش‌هایی که مربوط به عالمان و شخصیت‌های برجسته برگزار می‌شود به تمام ابعاد شخصیتی و علمی آنان پرداخته شود چرا که بزرگان ما در کنار سایر فعالیت‌های علمی توجه خاصی به شعر و ادب داشتند.
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در روزهای گذشته همایش خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار شد، تصریح کرد: چند روز پیش همایش خواجه نصیر را داشتیم پس باید دانست برای برگزاری چنین همایشی نه تنها باید به زوایای طب، تحقیق و پژوهش بزرگان پرداخته شود بلکه باید تمام زوایا از جمله شعر و ادب این بزرگان مدنظر قرار گیرد چرا که خواجه‌نصیر نه تنها در حوزه نجوم طب و ریاضی تبحر داشت بلکه در شعر و ادب و موسیقی هم صاحب‌نظر بود و در زمینه موسیقی صاحب رسالت.
حسینی با اشاره به برگزار شدن مجمع اساتید زبان فارسی که چندی پیش در دانشگاه تهران برگزار شد، اضافه کرد: در این مجمع ۲۰۰ استاد زبان فارسی از کشورهای مختلف حضور داشتند که امیدواریم اینگونه همایش و برنامه‌ها ادامه داشته باشد.
برگزاری کنگره شعر توحیدی
وی گفت: در سال آینده کنگره شعر توحیدی را برگزار خواهیم کرد این امر پیرو توصیه مقام معظم رهبری و توجه بیشتر به انجمن‌های شعری صورت می‌گیرد پس بر آن شدیم تا انجمن شعر امین را پایه‌گزاری و در این راستا کنگره را برگزار کنیم.
وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به خریداری یک میلیارد تومان کتاب ، گفت: بالغ بر یک میلیارد کتاب خریداری شده به خصوص از شاعرانی که تازه وارد این عرصه شده و نیازمند حمایت هستند.
حسینی گفت: ادبیات فارسی گنجینه‌ای پر بارتر از همه گنجینه‌های زبان دیگر است و تنها شعر عربی قابل قیاس با آن است چرا که شعر یکی از کهن‌ترین و ارزشمندترین میراث بشر است که در قالب گفتار آهنگین تجلی می‌یابد.
در ادامه محمدعلی بهمنی نیکوگفتار ، افشین یداللهی، محمدجواد محبت، طارق زین‌العابدین شاعر سودانی به شعر خوانی پرداختند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس پاتوق]
[مشاهده در: www.farspatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن