تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816319670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي هرمزگان/همايش ملي تجليل از حسينعلي قضايي در ميناب برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه فرهنگي هرمزگان/همايش ملي تجليل از حسينعلي قضايي در ميناب برگزار شد
همايش ملي تجليل از حسينعلي قضايي در ميناب برگزار شد
بندرعباس - خبرگزاري مهر: همايش ملي تجليل از حسينعلي قضايي، بزرگ پهلوان عرصه مرثيه سرايي جنوب كشور با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان و جمعي از انديشمندان و پژوهشگران مطرح در ميناب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام والمسلمين علي مريدي زاده، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان، ضمن تاكيد بر اهميت تجليل از مفاخر فرهنگي و هنري گفت: كساني كه در طول تاريخ توانسته اند با آثار ماندگار خود بر غناي فرهنگي و تمدني كشور بيافزايند و در اذهان مردم براي هميشه جاويدان بمانند شايسته تقدير و احترام هستند.

وي افزود: حسينعلي قضايي از جمله مطرح ترين مشاهير هرمزگان در عرصه مرثيه سرايي، مقتل سرايي، نوحه سرايي و شاعري بود كه در 150 سال قبل تمام عمر خود را صرف سرودن اشعار و نوحه هاي متعدد در جهت اسلام و بالاخص امام حسين (ع) و واقعه عاشورا نمود و آثار وي هم اكنون به عنوان معتبرترين نسخ تعزيه و نوحه خواني در جنوب كشور محسوب مي شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان عنوان كرد: كساني كه سعي مي كنند سخنان حق تعالي، انبياء و امامان را به زبان هنر به مردم انتقال دهند براي هميشه جاويدان و ماندگار مي شوند و دليل آن گام برداشتن در مسير صحيح و ترويج اسلام است.

مريدي زاده اظهارداشت: علمي كه نشات گرفته از روشنايي و متصل به ذات اقدس خداوند باشد ارزشمند است و اين علم و دانش از طريق اكتسابي به دست نمي آيد و از سوي خداوند در قلب انسان هاي برگزيده الهام مي شود و هيچگاه فراموش نمي شود و در طول تاريخ ماندگار مي ماند.

وي لازمه كسب علم و معارف را نظم و برنامه ريزي دانست و گفت: امام خميني (ره) الگوي كامل و ملموس، كسب علم و معارف الهي در عصر حاضر است كه تمام عمر و لحظات زندگي خود را در راه خداوند متعال و كسب علوم الهي مصروف داشت و در اين راستا به اذعان همگان بسيار منظم و دقيق بود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان ضمن تاكيد بر جمع آوري، ثبت و حفظ آثار باقي مانده از مشاهير فرهنگ و هنر هرمزگان افزود: چندين كتاب دست نوشته خطي از زنده ياد حسينعلي قضايي در نزد نوادگان به جاي مانده است كه ضرورت دارد هر چه زودتر نسبت به مرمت و حفظ آن اقدام كنند.

در ادامه اسماعيل جهانگيري، سرپرست ارشاد ميناب گفت: حسينعلي قضايي يك و نيم قرن قبل مي زيسته است اما هنوز نام و آثار او زنده است و در ميان مردم رواج دارد.

وي از همكاري و مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در برگزاري اين مراسم ملي تقدير و تشكر كرد و خواستار تجليل از هنرمندان و مشاهيري شد كه هنوز در قيد حيات هستند.

سپس از كتاب مجموعه مقلات مربوط به حسينعلي قضايي رونمايي به عمل آمد.

در ادامه اين مراسم اساتيد برجسته اي همچون نصرالله زنگويي، عليرضا ميرشكاري، اسحق ايرانمنش، علي رضايي، علي شيخ آبادي به ارائه سخنراني در خصوص ابعاد مختلف شخصيتي و آثار حسينعلي قضايي پرداختند.

اجراي تعزيه و نوحه سرايي توسط گروه عزاداري روستاي نصيرايي " زادگاه حسينعلي قضايي " از ديگر برنامه هاي بخش جنبي همايش بود كه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

ششمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان حاجي آباد برگزار شد

ششمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان حاجي آباد با حضور امام جمعه و تمامي اعضاء و مسئولان ادارات در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

امام جمعه حاجي آباد گفت: انقلاب اسلامي ايران الگويي براي نهضتهاي بيداري منطقه مي باشد و حفظ اين جايگاه از مهمترين وظايف همه مسئولان و متوليان است.

وي خواستار حضور حداكثري مردم پاي صندوقهاي راي و شركت در انتخابات آتي شد و افزود: بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري حضور حداكثري مردم و مسئولان در پاي صندوقهاي راي باعث خنثي شدن نقشه هاي شوم دشمنان خواهد شد.

در ادامه فرماندار حاجي آباد عنوان كرد: وضعيت امروز كشور از نظر علمي، سياسي و اقتصادي در جهان بسيار عالي و ممتاز است و به عنوان يك كشور مقتدر در جهان مطرح هستيم.

وي تصريح كرد: اداره امور كشور از مهمترين وظايف مسئولان و متوليان است و اتخاذ تمهيدات لازم را براي برگزاري انتخاباتي با شكوه خواستار شد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن