تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816733808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام برنامه‌هاي ويژه راهيان نور در اسفند و فروردين يادمان‌هاي دفاع مقدس جنوب ثبت ملي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: اعلام برنامه‌هاي ويژه راهيان نور در اسفند و فروردين يادمان‌هاي دفاع مقدس جنوب ثبت ملي مي‌شود
گروه پايداري دبير ستاد مركزي راهيان نور با بيان اينكه شعار امسال راهيان نور «شهيدان پيشگامان بيداري اسلامي»‌ است، از افتتاح يادمان دفاع‌مقدس چزابه خبر داد و گفت: يادمان‌هاي دفاع مقدس جنوب كشور روزهاي 22 و 23 اسفند به ثبت ملي خواهد رسيد.
جواد تاجيك در نشست خبري صبح روز گذشته كه در ستاد مركزي راهيان نور برگزار شد، برنامه‌هاي راهيان نور جنوب در سال 91 - 90 را تشريح كرد و اظهار داشت:‌ امسال بستر مناسبي براي ترويج فرهنگ دفاع مقدس با تدابيري كه در راهيان نور انجام گرفته، شاهد خواهيم بود.
وي ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و نهادها از 5 اسفند تا 15 فروردين به مدت 40 روز امر خدمت‌رساني به زائرين راهيان نور را انجام خواهند داد و اين زمان اوج حضور
كاروان‌ها است.
تاجيك بيان داشت: كاروان‌هاي دانش‌آموزي از 15 مهر تا 15 اسفند از مناطق جنوب ديدن كردند، دانشجويان از نيمه بهمن تا نيمه اسفندماه، كاروان‌هاي مردمي از اواخر اسفند تا 15 فروردين 91 و خودروهاي شخصي نيز از اواخر اسفند تا نيمه فروردين در مناطق عملياتي جنوب حضور پيدا خواهند كرد.
شهيــدان تهراني‌مقــدم و احمدي‌روشن شهداي ويژه راهيان نور
وي با بيان اينكه پيش‌بيني ما اين است كه يك سوم از كل زائرين راهيان نور با خودروهاي شخصي از مناطق عملياتي ديدن كنند، تصريح كرد: امسال 6 شهيد محوري براي راهيان نور جنوب پيش‌بيني شده كه اين شهدا عبارتند از شهيد «رجب‌بيگي» از سپاه و بسيج، شهيد «انشائي» از ارتش، شهيد «ناجيان»‌ از جهاد كشاورزي، شهيد «خرمرودي»‌ از نيروي انتظامي و شهيده «نسرين افضل»‌ از بانوان بسيج. همچنين به دو شهيد نيز به صورت ويژه پرداخته مي‌شود كه سردار شهيد «حسن تهراني‌مقدم»‌ و شهيد«مصطفي احمدي‌روشن» هستند.
سه هزار و 500 خادم و 400 راوي در منطقه جنوب
وي در ادامه گفت: 24 يادمان آماده ميزباني از مردم در مناطق جنوب هستند و سه هزار و 500 خادم و 400 راوي امر خدمتگزاري را برعهده دارند كه راويان از ارتش، سپاه،‌ نيروي انتظامي و جهاد در منطقه مستقر هستند.
«نهرخين» و «گمبويه» دو يادمان‌ جديد منطقه جنوب
تاجيك بيان داشت: 11 يادمان توسط سپاه و بسيج، 4 يادمان توسط ارتش، يك يادمان توسط نيروي انتظامي و 8 يادمان توسط گروه‌هاي مردمي و خصوصي در منطقه اداره مي‌شود و امسال 2 يادمان نيز به يادمان‌ها اضافه شده است كه يكي يادمان «نهرخين» در شلمچه و ديگري يادمان شهداي عشاير در «گمبويه» است.
دبير ستاد مركزي راهيان نور گفت: از ديگر برنامه‌هاي امسال تشكيل قرارگاه راهيان نور در ارتش است و امسال همه خادمين با لباس‌هاي متحدالشكل به زائرين خدمات رساني مي‌كنند.
اعزام راوي و مبلغ ديني دو‌خدمت جديد سامانه امدادياور
وي با اشاره به سامانه امدادياور افزود: امسال همه خدمات سامانه امدادياور در حوزه اسكان، حوادث، امنيتي، بهداشت و درمان و حمل‌و‌نقل به زائرين ارائه مي‌شود و دو خدمت جديد نيز به اين سامانه ‌امدادي اضافه شده كه آن اعزام راوي و اعزام مبلغ ديني به كاروان‌ها است كه از 10 اسفند تا 15 فروردين به مدت 35 روز خدمات‌رساني مي‌كنند و دستگاه‌هايي همچون ارتش، سپاه، شهرداري، هلال احمر و نيروي انتظامي در‌آن نقش دارند.
تاجيك گفت: امسال براي نخستين بار قرارگاه مركزي اعزام مبلغ در جنوب تشكيل مي‌شود و از خدمات ديگر ما ارائه بسته‌ها و پكيج‌‌هاي فرهنگي و خدمات رساني به خودروهاي شخصي و ايجاد مهدكودك در طول ديدار زائرين از مناطق عملياتي است، همچنين يك يادمان از يادمان‌هاي عملياتي دفاع مقدس در منطقه چزابه كه مدت دو سال با هزينه 15 ميليارد ريال ساخته شده و شامل ديده‌باني، سالن نمايش و نمازخانه است افتتاح مي‌شود.
دبير ستاد مركزي راهيان نور گفت: طرح شهيد «آيت‌الله مدني» مربوط به دعوت از علما و مراجع براي ديدار از مناطق عملياتي، طرح شهيد «حسن باقري» درباره ارتباط فرماندهان دفاع مقدس با زائرين راهيان نور، طرح شهيد «تندگويان» مربوط به حضور مسئولين كشوري در مناطق عملياتي و آشنايي با طرح‌ها و ارتباط نزديك با زائران توسط آنها، طرح شهيد «علمدار» كه از شهداي شيميايي و مداح بوده است و براي مداحان پيش‌بيني شده و طرح شهيد «آويني» كه مربوط به اعزام هنرمندان شاخص به مناطق عملياتي است از برنامه‌هاي راهيان نور جنوب است.
وي در ادامه بيان داشت: امسال از كشورهاي لبنان و كشورهايي كه در آنها بيداري اسلامي شكل گرفته است گروه‌هايي براي بازديد از مناطق عملياتي به كشورمان سفر خواهند كرد، همچنين طرح مصباح كه مخفف (مطب صلواتي باب‌الحوائج) است در شهرهاي شوش و
دشت‌ آزادگان با حضور پزشكان و خدمات رايگان انجام مي‌شود و طرح ديگر بيمارستان دارالشفا‌ است كه يك بيمارستان صحرايي بوده و احتمالاً در خرمشهر يا آبادان به مردم اين دو شهر خدمات رساني مي‌كنند.
تاجيك تصريح كرد: از كارهاي ديگر امسال سازمان راهيان نور اعزام گروه‌هاي سرود انقلابي است كه از ابتدا انقلاب و دفاع مقدس مثل گروه سرود «بچه‌هاي آباده» به منطقه است كه درآنجا به صورت زنده اجراي برنامه‌ مي‌كنند وگروه‌هاي تئاتر خياباني نيز با همكاري وزارت ارشاد در آنجا حضور پيدا خواهند كرد، همچنين سمفوني راهيان نور در آينده با همكاري وزارت ارشاد و احتمالاً توسط مجيد انتظامي ساخته خواهد شد.
سـاخت يادمــان عملـيات بيت‌المقدس
دبير ستاد مركزي راهيان نور اظهار داشت: با پخش فرم‌هايي ميان زائرين در منطقه با آنها ارتباط برقرار كرده و سامانه «كوله‌بار» نيز در اختيار زائرين قرار مي‌گيرد، همچنين فراخوان ملي دفاع مقدس در راهيان نور اعلام خواهد شد و در آينده يادمان بيت‌المقدس به ياد اين عمليات بزرگ در جاده اهواز – خرمشهر ساخته مي‌شود.تاجيك گفت: امسال براي نخستين بار توسط مركز آمار زائرين از 5 اسفند تا 15 فروردين آمارگيري خواهد شد و نظر‌سنجي از آنها صورت مي‌گيرد، همچنين در تاريخ
22 و 23 اسفند يادمان‌هاي دفاع‌مقدس به ثبت ملي خواهد رسيد.
وي در پايان خاطرنشان كرد:‌
سپاه پاسداران در 4 نقطه‌خوزستان رزمايش‌هاي رزمي و فرهنگي و ارتش در منطقه ميشداغ اين رزمايش را برگزار مي‌كند و قرارگاه مشترك راهيان نور در پادگان شهيد «محمودوند» تشكيل مي‌شود كه اين مكان به عنوان معراج شهدا هم در نظر گرفته شده تا اگر پيكر شهيدي توسط گروه تفحص پيدا شد زائرين آنجا با شهدا وداع كنند.

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن