تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817120107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنوز در بازار آزاد شاهد خريد و فروش ارز با قيمت بالا هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: هنوز در بازار آزاد شاهد خريد و فروش ارز با قيمت بالا هستيم
استاندار مازندران با بيان اينكه هنوز در بازار آزاد شاهد خريد و فروش ارز با قيمت بالاتر هستيم، گفت: به طور يقين واردكنندگان در تهيه ارز مشكلي ندارند.


به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران، سيد علي‌اكبر طاهايي در هشتمين جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان در سالن كنفرانس اتاق بازرگاني با بيان اينكه خدمات فني و مهندسي و محصولات كشاورزي از جمله برنج، مركبات و ماهي در اقليم كردستان عراق از جايگاه مطلوبي برخوردار است از مديران دستگاه‌هاي اجرايي و اعضاي هيئت رئيسه اتاق بازرگاني خواست نمايشگاه اقتصادي در سليمانيه عراق را پربار و مناسب برگزار كنند تا توانمندي محصولات مازندران به شكل كيفي به نمايش گذاشته شود.

وي تصريح كرد: در چنين شرايطي كه كشور با تحريم‌هاي اقتصادي مواجه است برگزاري نمايشگاه اقتصادي بايد با برنامه‌ريزي درست صورت گيرد.

نماينده عالي دولت در استان مازندران با بيان اينكه در سفر حدود دو ماه پيش هيئت اقتصادي استان به اقليم كردستان عراق، چگونگي حضور بازرگانان در اقليم مورد بحث و بررسي قرار گرفته، ابراز اميدواري كرد با برپايي نمايشگاه در خور توجه بتوانيم روابط اقتصادي بين تجار مازندراني با اقليم را توسعه ببخشيم.

طاهايي در ادامه به اهميت توجه صادرات غيرنفتي به ويژه محصولات كشاورزي مازندران اشاره كرد و گفت: هر چند تهيه ارز و جابجايي پولي از مشكلات صادركنندگان و واردكنندگان است، اما با تدابير درست دولت و بانك مركزي امروز شاهد تك‌نرخي شدن قيمت ارز هستيم.

استاندار مازندران با بيان اينكه البته هنوز در بازار آزاد شاهد خريد و فروش ارز با قيمت بالاتر هستيم، بيان داشت: به طور يقين واردكنندگان در تهيه ارز مشكلي ندارند.

اين مسئول خطاب به شماري از دانش‌آموزان مقطع دبيرستان استان كه به عنوان برگزيدگان مسابقه صادرات در اين جلسه به عنوان مهمان حضور داشتند، ابراز داشت: مديران بايد ظرفيت‌هاي توسعه‌اي مازندران را براي دانش‌آموزان تشريح كنند.

به گفته طاهايي، توسعه صادرات در استان با مشاركت دانش‌آموزان، دانشجويان و نخبگان به نحو شايسته‌اي صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: بايد با هماهنگي دستگاه‌هاي تعليم و تربيت استان، موضوع‌هاي مربوط به صادرات به صورت بومي تدريس شود تا دانش‌آموزان با ظرفيت‌هاي صادراتي براي ارتقاي اين شاخص‌ها گام بردارند.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه ظرفيت‌هاي توسعه‌اي و اقتصادي استان هنوز براي دانش‌آموزان شناخته شده نيست، تصريح كرد: دانش آموزان بايد با ظرفيت‌هاي بالقوه توسعه‌اي مازندران به خوبي آشنا باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه در 10ماهه امسال بيش از 28 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي صورت گرفته، افزود: همه بايد براي ارتقاي كيفيت توليد، بهبود شاخص‌هاي توسعه اي تلاش كنيم.

در اين نشست همچنين از 30 دانش‌آموز مازندران كه سئوال استاندار مازندران را در روز جهاني صادرات به صورت صحيح پاسخ داده بودند با اهداي هدايايي تجليل شدند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران هم در اين جلسه از سفر هيئت تجاري اقتصادي استان چهارشنبه هفته جاري به كشورهاي كنيا و تانزانيا خبر داد.

غلامرضا عشريه با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس مجوز سازمان توسعه تجارت ايران، هيئت تجاري اقتصادي مازندران با هدف توسعه روابط دوجانبه و تسهيل شرايط تجاري في ما بين، بررسي و رفع موانع و مشكلات تجار و بازرگانان دوطرف و نيز توسعه همكاري براي جذب سرمايه‌گذاري و معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري طرفين چهارشنبه 26 بهمن ماه به رياست طاهايي استاندار مازندران به استان‌هاي نايروبي كنيا و دارالسلام تانزانيا سفر مي‌كند.

وي تصريح كرد: توسعه خدمات فني و مهندسي در بخش‌هاي راهسازي، ساختمان، مكانيزاسيون كشاورزي، توسعه كشت و صنعت، انجام سرمايه‌گذاري مشترك، صدور ماشين‌آلات و ادوات كشاورزي و مواد غذايي در دستور كار اين سفر قراردارد.

عشريه خاطرنشان كرد: تني چند از مديران اقتصادي، تعدادي از اعضاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و نيز برخي از واحدهاي توليدي، اقتصادي و بازرگاني مازندران از جمله 24 نفر اين هيئت تجاري هستند كه در اين سفر يك هفته استاندار را همراهي مي‌كنند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نيز در اين جلسه عنوان كرد: مازندران قابليت ارتباط با كشورهاي سي آي اس و درياي خزر را دارد و مي‌تواند در حوزه صادرات جهش‌هايي داشته باشد.

مرتضي هاشم‌پور با بيان اينكه فرهنگ صادرات در جامعه بايد ترويج شود، يادآور شد: تحقق اين مهم از مجراي آموزش مقدماتي بسيار حائز اهميت است.

اميد حاجيان نائب رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران هم مسائل مربوط به انتقال ارز كه مشكلات زيادي براي صادركنندگان فراهم كرد را در اين جلسه مطرح و خواستار رفع اين مشكل و كمك به صادركنندگان براي توسعه صادرات استان شد.

احمد كارگري مديركل گمركات مازندران نيز در جلسه از صادرات 222 ميليون دلاري غيرنفتي 10 ماهه نخست امسال از گمركات استان خبر داد و متذكر شد: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 45درصد رشد داشته است.

عبدالحسين صادقي نائب رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران هم در اين جلسه با اشاره به موضوع تك نرخي شدن ارز اذعان داشت: در موضوع ارز سودجويان درصدد برهم زدن اوضاع اقتصادي كشور بودند كه با هوشياري دولت در تصويب تك نرخي شدن ارز و اعمال ضوابط و مقررات در اين باره مانع از اهداف سودجويان شد./ر

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن