تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814982782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار قزوين: اجراي پروژه‌هاي عمراني با رويكرد اجتماعي - فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: شهردار قزوين: اجراي پروژه‌هاي عمراني با رويكرد اجتماعي - فرهنگي
فاصله گرفتن از رويكرد اجتماعي و فرهنگي و مشاركت دادن شهروندان در اداره شهر موجب آسيب‌هاي اجتماعي در شهر شد و اين مشكل با ادغام علوم اجتماعي و علوم مهندسي در اجراي پروژه‌هاي عمراني مرتفع خواهد شد.


قزوين-ايلنا: شهردار قزوين گفت: براي توسعه پايدار شهري و افزايش مشاركت و همراهي شهروندان در اجراي پروژه‌ها بايد علوم اجتماعي را با علوم مهندسي ادغام كنيم تا پروژه‌هاي عمراني با رويكرد فرهنگي - اجتماعي اجرايي شود.

به گزارش ايلنا از قزوين؛ مسعود نصرتي در برنامه هشتمين همايش ملي شهر و سيماي شهري و سومين همايش توسعه شهري با رويكرد فرهنگي – اجتماعي با عرض خير مقدم به مهمانان و تشكر از مدعوين كه به دليل اهميت همايش حضور خوبي پيدا كردند، بيان كرد: بسيار جاي خوشحالي است كه در اين روز مهمانان در شهر تاريخي و فرهنگي قزوين و شهري با هزار و ۷۰۰ سال مدنيت شهري حضور دارند و دبيرخانه اين همايش در شهري انتخاب شده است كه عنوان چهارمين حرم اهل بيت (ع) و پايتخت هنر خوشنويسي را به خود اختصاص داده است.

وي با اشاره به اينكه دبيرخانه دائمي همايش توسعه شهري به دستور و موافقت رييس جمهور محترم و وزراي دولت در شهر قزوين انتخاب شده است، افزود: با توجه به اينكه توسعه شهري توسط مقام معظم رهبري مورد تاكيد در برنامه پنجم توسعه قرار گرفته است و اين دستور در سر فصل عمران و توسعه شهري مديريت شهري مي‌باشد.

اين مقام مسوول با بيان اينكه پيوست‌هاي كردن رويكردهاي فرهنگي - اجتماعي در پروژه‌هاي عمراني و اقتصادي شهر يكي از دغدغه‌هاي مديران شهري براي اجرا به خصوص در شهر قزوين است، بيان كرد: جاي تشكر است كه براي برگزاري اين همايش با رويكرد اجتماعي و فرهنگي مسوولين استاني و خارج استان همراهي و مشاركت داشتند تا اين دغدغه مرتفع گردد و جاي دارد در همين همايش از شوراي اسلامي شهر قزوين، سازمان مسكن و شهرسازي استان قزوين، نظام مهندسي استان قزوين، استانداري قزوين و به ويژه شهرداري تهران كمال تشكر را كرد تا توانستيم هشتمين همايش ملي شهر و سيماي شهري و سومين همايش توسعه شهري با رويكرد فرهنگي – اجتماعي را برگزار كنيم.

شهردار قزوين اضافه كرد: همچنين جاي دارد از معاونت معماري و شهرسازي شهرداري قزوين تشكرد به دليل زحمت فراوان در برگزاري اين همايش كه علاوه بر كارهاي روزانه، برگزاري اين همايش را در برنامه‌هاي فوق برنامه اين معاونت قرار گرفته بود و اميدواريم دستاوردهاي خوبي از اين همايش به دست آوريم.

نصرتي با تاكيد بر ضرورت پيوند دادن رويكردهاي فرهنگي و اجتماعي به اقدامات عمراني به تعريف توسعه پايدار شهري با رويكرد فرهنگي و اجتماعي از ديدگاه‌هاي مختلف پرداخت و گفت: در گذشته شهرداري‌ها رابه عنوان يك نهاد خدماتي مي‌شناختند كه بعد از سال ۶۲ و اجراي آن در سال ۶۳ مصوب شد شهرداري‌ها از لحاظ درآمدي و هزينه مستقل باشند و اين مهم باعث شد كه موضوعات اقتصادي در شهرداري‌ها در اولويت قرار گيرد و از اهميت خاصي برخوردار باشد، و اين نگاه منجر شد شهرداري‌ها از رويكرد اجتماعي و فرهنگي و مشاركت دادن شهروندان در اداره شهر دور فاصله بگيرند.

وي با اظهار اينكه فاصله گرفتن از رويكرد اجتماعي و فرهنگي و مشاركت دادن شهروندان در اداره شهر باعث شد در سال‌هاي گذشته آسيب‌هاي اجتماعي در شهرهاي بزرگ به وجود آيد، بيان كرد: اين آسيب باعث شد برخي از شهرهاي كلان به اين مهم بپردازند و در اين زمينه پيشرو باشند و اين موضوع در تهران بيشتر نمود پيدا كرده است.

اين مقام مسوول با بيان اينكه ورود شهرداري‌ها به علوم اجتماعي نياز به هزينه و زمان زيادي دارد، افزود: شهرداري براي رسيدن به اين مهم بايد هزينه و زمان زيادي را سپري كنند و اين بسيار ارزشمند است چون شهروندان بهره برداران اين شهر و اقدامات شهرداري هستند.

شهردار قزوين با تصريح اينكه در تهيه اسناد بالادستي و طرح‌هاي اجرايي به علوم اجتماعي توجه نشده و بيشتر بر اساس علوم مهندسي تهيه گرديده است، افزود: در اين زمينه كه بتوانيم علوم اجتماعي را در نگاه كارشنان و مهندسان ارتقاء و تقويت كنيم، كارگاه‌هاي آموزشي در تهران برگزار شده كه اميدواريم در سطح كشور ادامه پيدا كند.

وي اضافه كرد: براي توسعه پايدار شهري و افزايش مشاركت و همراهي شهروندان در اجراي پروژه‌ها بايد علوم اجتماعي را با علوم فني و مهندسي ادغام كنيم تا بتوانيم پروژه‌هاي عمراني را با رويكرد فرهنگي - اجتماعي اجرايي كنيم و اثرات مثبت آن را شاهد باشيم.

نصرتي با تاكيد بر نقش شوراي اسلامي شهر قزوين به عنوان نمايندگان مردم براي پيوند زدن رويكرد اجتماعي - فرهنگي مديريت شهري با مردم بيان كرد: در شهر قزوين كارگروه قزوين + ۲۰ سه سال است كه شروع به فعاليت كرده و اين كارگروه طرح‌هاي خوبي را تعريف و زمان اجراي آن را تعيين كرده است و برنامه‌هاي اين كارگروه تاثير خوبي را در آينده نزديك شهر قزوين خواهد گذاشت و همچنين تهيه سند توسعه شهر در كارگروه برنامه توسعه راهبردي CDS مورد بهره برداري قرار گرفته چراكه نظرات كار‌شناسان در اين سند اعمال شده است.

اين مقام مسوول همچنين با اشاره به جلب اعتماد شهروندان در اجراي پروژه‌ها گفت: اعتمادسازي شهروندان كار سختي است اما مديريت شهري قزوين توانسته با اتمام به موقع پروژه‌ها، اعتماد شهروندان را كسب كند و همراهي شهروندان در اجراي پروژه‌ها بيشتر شده است.

وي با بيان اينكه شهروندان فرهنگ همكاري و مشاركت را در تمام زمينه‌هاي اجتماعي دارند اما شهرداري‌ها نتوانستند تاكنون به درستي از آن بهره برداري كنند، گفت: دريافت نظرات و پيشنهادات شهروندان در اجراي هر طرحي باعث خواهد شد مشاركت و همراهي شهروندان در اجراي پروژه‌ها بيشتر شود.

پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن