تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816026433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر؛وعده گران نشدن كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي محقق نشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر؛وعده گران نشدن كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي محقق نشد
وعده گران نشدن كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي محقق نشد
اول تابستان بود كه كرايه‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي به دليل اجرايي شدن طرح هدفمند شدن يارانه ها افزايش يافت. در آن زمان مسئولان وعده دادند كه ديگر كرايه‌ها در سال 91 افزايش نمي‌يابد در حالي كه معاون حمل و نقل و ترافيك اعلام كرده امسال نيز بر اساس تورم كرايه‌ها گران مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اول تابستان بود كه افزايش كرايه هاي حمل و نقل عمومي به بهانه اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه ها اجرايي شد. لايحه اي كه بعد از اجرايي شدن صداي فرمانداري و استانداري و شهرونداني كه عادت به پرداخت كرايه هاي 300 تماني را نداشتند در آورد.

در همان زمان حميدرضا صارمي، معاون سازمان شهرداريها و دهياريها وعده اي كه همان زمان نيز كسي به تحقق آن اميدي نداشت داد و گفت: افزايشي كه اعمال شده به ميزاني است كه تورم سال آينده را نيز كفاف دهد و بخش خصوصي و رانند گان تاكسي نيز ضرر نكنند. بنابراين ما در سال 91 هيچگونه افزايشي در كرايه‌ها نداريم. همچنين با توجه به اينكه افزايش كرايه حمل و نقل عمومي در تابستان امسال اتفاق افتاده براي سال 91 افزايش قيمت نداريم.

صارمي با بيان اينكه بر اساس قانون هرگونه افزايش قيمت در نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي تا 15 بهمن ماه بايد به فرمانداري ابلاغ شود گفت: نرخ هاي جديد حمل و نقل عمومي را شورا تعيين مي كند اما اين نرخ بر اساس قانون بايد تا نيمه بهمن به فرمانداري ابلاغ شود ودر غير اين صورت اجاره هيچ گونه افزايشي وجود ندارد.

وي ادامه داد: با توجه به اين كه اين افزايش در تابستان امسال اتفاق افتاده است براي 6 ماه ديگر امكان افزايش قيمت وجود ندارد.

اما بعد از گذشته هشت ماه دوباره زمزمه هاي افزايش كرايه هاي حمل و نقل عمومي به گوش مي رسد.

سيد جعفر تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل ترافيك شهر تهران با بيان اين كه لوايح نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي درسال 91 به شوراي شهر تهران ارائه شده است گفت: مطمئنا اين افزايش فاصله بسياري با نرخ تورم واقعي دارد.

او با اشاره به نرخ بليتهاي مترو و اتوبوس گفت: با توجه به شرايط اقتصادي جامعه تلاش كرديم كرايه ها افزايش نا چيزي داشته باشد.

وي با اشاره به برخي اظهار نظرها در خصوص عدم افزايش دوباره كرايه ها در سال 90 گفت: نرخ كرايه ها تنها يكبار در سال 90 افزايش يافته است و آن نيز به مراتب كمتر از نرخ تورم بوده است و اين تصور كه فكر كنيم يك راننده تاكسي روي گنج خوابيده است و هر چه تورم افزايش پيدا مي كند ما مقابل افزايش قيمتهاي تاكسي بايستيم اشتباه است.

معاون شهردار تهران با بيان اين كه نبايد معيشت رانندگان تاكسي دستخوش تصميمات غير كارشناسانه شود گفت: دولت براي كاهش قيمتها بايد سياستهاي حمايتي از رانندگان تاكسي را اعمال كند. به طور مثال هيچ دليلي وجود ندارد كه يك راننده تاكسي هزينه سوختش همانند يك خودروي معمولي باشد.

تشكري هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه در سالهاي گذشته اعلام مي كرديد در صورتي كه دولت سهم خود را در بخش يارانه بليت اتوبوس و مترو ندهد اين هزينه ها از مردم گرفته مي شود با توجه به اين كه امسال نيز دولت هنوز بخش زيادي از سهم خود را در يارانه هاي بليت نداده است اين احتمال دارد اين سهم از مردم گرفته شود گفت: تلاش مي كنيم هيچ گونه هزينه اضافي از مردم براي سفر هاي روزانه شان گرفته نشود.

اعضاي شوراي شهر نيز با افزايش كرايه ها به ميزان تورم ساليانه مخالفت چنداني نداشتند . حمزه شكيب در گفتگو با مهر گفت: هنوز لايحه افزايش قيمت ناوگان حمل و نقل عمومي به كميسيون عمران نرسيده است اما سالانه به ميزان تورم و افزايش حقوق كارمندان ميانگيني محاسبه و افزايش قيمت ها مشخص مي شود.

به هر حال افزايش قيمت كرايه ها ي حمل و نقل عمومي چالش آخر سال شهرداري و فرمانداري است كه در پاياني جز افزايش كرايه ها ندارد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن