تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820662088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب برگزاري راهپيمايي 22 بهمن تهران در روزنامه هاي سوري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازتاب برگزاري راهپيمايي 22 بهمن تهران در روزنامه هاي سوري
دمشق - روزنامه هاي سوري در شماره روز يكشنبه برگزاري راهپيمايي ميليوني در تهران به مناسبت 22 بهمن و سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران را به صورت گسترده و در صفحات مختلف بازتاب دادند.


روزنامه تشرين در خبري با عنوان " ميليون ها ايراني در ميدان آزادي به مناسبت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي " با انتشار عكسي از اين ميدان و جمعيت حاضر هنگام سخنراني دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران در جريان اين راهپيمايي نوشت : روز گذشته همه شهرهاي ايران شاهد برگزار تظاهرات ميليوني به مناسبت پيروزي انقلاب اسلامي در ايران بود كه اين انقلاب نظام شاه را كه يكي از بزرگ ترين همپيمانان امريكا و اسراييل در منطقه بود ، سرنگون كرد.

اين روزنامه افزود: شركت كنندگان در اين راهپيمايي همچنين بر ضرورت قطع صادرات نفت ايران به اروپا تاكيد كردند و دولت و مجلس ايران را به خوداري از سهل انگاري در برابر اقدامات خصمانه اروپا فراخواندند و حمايت خود را از قطع فروش نفت قبل از اعمال تحريم هاي اروپا اعلام كردند.

تشرين در ادامه اين بخش از سخنان رييس جمهوري اسلامي ايران را عنوان اصلي برگزيد كه گفته است : سلاح هاي ناتو دمكراسي را برقرار نمي كنند و دنيا در روزهاي آينده شاهد يك دستاورد هسته اي ايراني جديد خواهد بود.

اين روزنامه با اشاره به اين كه احمدي نژاد نسبت به تلاش امريكا و هم پيمانان آن براي سوء استفاده در منطقه با هدف سيطره بر آن هشدار داد ، افزود: احمدي نژاد در سخنان خود تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي و حمايت هاي غربي منشا همه مشكلات در منطقه هستند.

روزنامه البعث نيز با اختصاص بخشي از صفحه اول خود به عكس و خبر برگزاري راهپيمايي ميليوني و باشكوه 22 بهمن در تهران و همه شهرهاي ايران نوشت : مهم ترين معيار در همه اين راهپيمايي ها مخالفت با صهيونيست ها و استكبار امريكايي بود.

البعث در ادامه به انتشار سخنان رييس جمهوري و " محمدرضا رئوف شيباني " سفير ايران در سوريه به مناسبت 22 بهمن پرداخت.

اين روزنامه در توضيح عكس مربوط به راهپيمايي تهران نيز نوشت : در راهپيمايي ميليوني در تهران مردم بر وحدت و پايبندي بر انقلاب تاكيد كردند.

البعث همچنين مقاله اي را به مناسبت سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران در صفحه مربوطه به آرا و ديدگاه ها به قلم "ايمن الزيدي " و با عنوان " در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ، بينش ها و نگرش هاي پيروزمندانه " به چاپ رساند.

در اين مقاله نويسنده با اشاره به روند پيروزي انقلاب اسلامي در ايران نوشت : در حالي كه بسياري از تحليلگران سقوط شاه را به خاطر حمايت هاي امريكا محال مي دانستند ، مردم ايران توانستند با دست خالي وي را سرنگون كنند.

از نگاه الزيدي علت اصلي پيروزي انقلاب اسلامي طرح ايده هاي حكيمانه از سوي شخصيت هايي چون امام خميني (ره) ، علامه طباطبايي ، مطهري و شريعتي است كه از دين اسلام نشات گرفته است و اين ايده ها قدرت اسلام و نقش آن در ساخت تمدن و پيروزي انقلاب را نشان مي دهد.

نويسنده سوري تاكيد كرد: كارشناسان و تحليلگران انقلاب ها در جهان از وقوع انقلاب اسلامي در ايران شگفت زده شدند و اكنون با گذشت بيش از سه دهه از پيروزي اين انقلاب كه در نوع خود بي نظير محسوب مي شود ، هنوز بسياري از ابعاد و .يژگي هاي اين انقلاب براي محققان غير مشخص است .

الثوره ديگر روزنامه چاپ دمشق هم در شماره امروز خود به سخنان احمدي نژاد در مراسم راهپيمايي روز گذشته در تهران پرداخت و به نقل از وي نوشت : آزادي و دمكراسي از دهانه لوله سلاح هاي ناتو، امريكا و هم پيمانان غربي آنها بيرون نمي آيد و توپ هاي ناتو آزادي را به مردم تقديم نمي كند بلكه كودكان و غير نظاميان را همچون افغانستان و عراق به قتل مي رساند.

اين روزنامه با اشاره به برگزاري مراسم مشابه در ساير شهرهاي ايران ، همچنين به حمل پرچم دو هزار متري از سوي مردم تهران در راهپيمايي روز گذشته و شعارهاي ضد امريكايي و اسراييلي اشاره كرد.

الثوره در كنار خبر راهيپمايي روز 22 بهمن در تهران به برگزاري كنفرانس وحدت اسلامي در اين شهر اشاره كرد و نوشت: شركت كنندگان در اين كنفرانس هم در بيانيه پاياني با اشاره به چالش هاي بزرگ كنوني بين كشورهاي اسلامي تاكيد كردند كه اكنون ملل اسلامي بيش از هر زمان ديگر به وحدت نياز دارند.

اين روزنامه همچنين به اظهارات شيباني سفير ايران در سوريه به مناسبت 22 بهمن در تلويزيون سوريه پرداخت و به نقل از وي نوشت : ايراني هرگونه دخالت خارجي در سوريه را رد مي كند و حمايت خود را از روند اصلاحات در اين كشور اعلام مي دارد.

روزنامه الوطن هم در شماره امروز به اظهارات رييس جمهوري اسلامي ايران در راهپيمايي 22 بهمن پرداخت و نوشت كه احمدي نژاد از مواضع كشورهاي خليج فارس در ارتباط با سوريه بدون اشاره به نام آنها انتقاد كرد.

الوطن تاكيد كرد اين كه احمدي نژاد به اعلام دستاورد جديد هسته اي در روزهاي آينده در سخنان خود اشاره كرد حاكي از جديت تصميم ايران براي ادامه مسير در اين زمينه است.

خبرگزاري سوريه (سانا) نيز در ارتباط با راهپيمايي 22 بهمن در ايران به سخنان احمدي نژاد در اين مراسم پرداخت .

خاورم**ا.ا**1436 **1446

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30813487

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن