تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820417756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرور فيلم/و زخم هاي ما همه از عشق است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرور فيلم/و زخم هاي ما همه از عشق است
و زخم هاي ما همه از عشق است
"فيلم سينمايي"زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" با بهره گيري از ساده پردازي كاگردان و تفكر در فضا سازي، از شانس هاي اصلي اين دروه از جشنوراه فيلم فجر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، درباره اين اثر بايد به چند مساله اشاره كرد. فيلمي كه توانست سينماي شلوغ مطبوعات را در زمان نمايش به سكوت برساند و البته اكثر مخاطبان و منتقدان نيز با خيالي آسوده سالن را ترك كردند كه وقتشان را براي ديدن فيلمي بي سر و ته تلف نكرده اند.

سيد روح الله حجازي ، كارگردان جوان اين اثر با نمايش يكدستي از اقامت يك زوج و فرزندشان در يك هتل و سو ظن هايي كه نسبت به هم پيدا مي كنند، در متن اصلي داستانش به سراغ يكي از مضامين تكراري سينما رفته است." خيانت .

اما در واقع ما مي توانيم در پس روايت اين داستان تعليق وار ، نشانه هاي ديگري از مسايل اجتماعي و انساني را ببينيم. واقعيت اين است كه گرچه ماجرا درتهران و هتل لاله مي گذرد اما فيلم آن قدر انساني به ضخصيت هايش نزديك شده كه مي توان اين قصه را در هر جاي ديگري از دنيا نيز روايت كرد.

شخصيت پردازي كه در بالا به آن اشاره شد، از نقاط قوت فيلم حجازي است كه در چند سال اخير در سينماي ايران كمتر به آن تئجه ده است. در واقع با وجود اينكه فيلم در نهايت سه شخصيت اصلي دارد و 80 درصد قسم هاي فيلم در فضاي داخلي هتل گرفته شده، اما مخاطب با درك دقيقي از قهرمان هاي اثر، كاملا در لحظاتي مي تواتند با آن ها همذات پنداري كند.

نكته ديگري كه براي "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" به عنوان امتياز محسوب مي شود، ميزانسن و صحنه پردازي هايي است كه كارچردان در فضاي اندكي كه در اخيتار داشته انجام داده است. اين ميزانسن ها و قاب بندي ها نشان مي دهد كه كارگردان براي هر پلان فيلمش برنامه داشته و با تفكر اين كار را انجام داده است.

گرچه ريتم و توالي فيلم شايد براي برخي مخاطبان خسته كننده باشد، اما تعليق موجود در داستان كه البته با نشانه هاي كارگردان به مرورافشا مي شود، فاصله مخاطب با داستان زياد نمي شود.

خيانت موضوعي است كه در اين دوره بن مايه ساخت فيلم هاي زيادي بوده و نشان مي دهد ضرورت پرداختن به آن توسط كارگردانان مي تواند زنگ خطري براي سلامت اجتماعي باشد چرا كه زخم هاي ما همه از عشق است.

-------------------

مهدي محبعلي

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن