تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسجدجامعي پيشنهاد داد: اعمال محدوديت‌هاي ترافيكي در مناطق داراي آثار تاريخي ارزشمند مسئولان اجرايي از حراج اشياي موزه‌اي ايران در آمريكا جلوگيري كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مسجدجامعي پيشنهاد داد: اعمال محدوديت‌هاي ترافيكي در مناطق داراي آثار تاريخي ارزشمند مسئولان اجرايي از حراج اشياي موزه‌اي ايران در آمريكا جلوگيري كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران خواستار پيش‌بيني محدوديت‌هاي ترافيكي در مناطقي كه داراي آثار ارزشمند تاريخي هستند، شد.

به گزارش خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ احمد مسجدجامعي در جريان چهارصد و چهلمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در نطق پيش از دستور خود با اشاره به توافق شهرداري تهران و سازمان ميراث فرهنگي در خصوص ايجاد محدوديت‌هاي ترافيكي در محدوده مركزي شهر تهران اظهاركرد: علاوه بر منطقه 12، مناطقي نظير يك، سه ، هفت، 10 و 11 شهرداري داراي آثار باستاني و تاريخي شناخته‌ شده‌اي هستند و ارزش نگاه ويژه شهرداري به اين مناطق را دارند.

وي در ادامه با اشاره به ارسال الواح گلي تخت جمشيد در دوره پهلوي اول به مركز شرق‌شناسي شيكاگو،عنوان كرد: در اين نمايشگاه كه به تاريخ و تمدن ايران اختصاص داشت، اشياء موزه‌اي ايران به صورت موقت از كشور خارج و در آن مركز مطالعاتي به نمايش گذاشته شد، اما گويا به لحاظ تضمين ارسال و برگشت اشياء به داخل كشور مراحل لازم طي شده بود.

مسجدجامعي با بيان اينكه اشياء باستاني و موزه‌اي ايران سابقه روشني دارد، خاطرنشان كرد: اين اشياء فقط متعلق به ايران نيست بلكه به تمدن بشري تعلق دارد.

وي به آثار تخت‌جمشيد اشاره كرد و گفت: از آنجا كه ايران چهارراه تمدن بوده است از همه هنرها نظير مصري، هندي و يوناني در تخت‌جمشيد استفاده شده اما تركيب و روح تخت‌جمشيد ايراني است.

اين عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران ضمن انتقاد از اقدام سناي آمريكا در خصوص تصويب به حراج گذاشتن اشياي موزه‌اي جمهوري اسلامي ايران اين اقدام را زشت و تلخ توصيف كرد و گفت: آثار موزه‌اي بسياري از كشورهاي دنيا در فرانسه وجود دارد اما هيچگاه نشنيده‌ايم كه به دليل اختلافات سياسي چنين اقدامي در فرانسه انجام شود.

وي به مسئولان ذيربط دركشور توصيه كرد كه راهكاري انساني، حقوقي و فرهنگي براي حل اين مشكل بيابند كه به وسيله آن بتوان براي جلوگيري از اين اقدام با همكاري يونسكو تدابير لازم انديشيده شود.

مسجدجامعي با بيان اينكه اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي در اين خصوص حتما مي‌تواند تاثيرگذار باشد، افزود: اين اقدام آمريكا به هيچ‌وجه قابل دفاع نيست چرا كه اشياي موزه ياد شده متعلق به ايران است.

وي در خاتمه تاكيد كرد: دستگاه‌هاي اجرايي كه در اين رابطه تكليف روشن‌تري دارند بايد از طريق مجامع مربوطه براي جلوگيري از اين اقدام سناي آمريكا اقدام كنند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن