تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816669979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح هاي هادي در روستاها از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اجراي طرح هاي هادي در روستاها از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است
جهت دهي به روند توسعه روستايي و توجه به زير ساخت هاي روستايي آب، برق، گاز و راه هاي روستايي از اقداماتي بود كه به واسطه طرح هاي هادي بعد از انقلاب در روستاهاي ايران ميسر شد.


عليرضا استعلاجي استاد دانشگاه و متخصص توسعه روستايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران درخصوص طرح هاي هادي گفت: طرح هاي هادي عبارت از طرح هاي تجديد حيات و هدايت توسعه آينده روستا در ابعاد اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي و در اجراي اين طرح توجه ويژه به زير ساخت هاي روستايي آب، برق، گاز و تلفن و امنيت مسكن روستايي در اولويت است.

وي در ادامه افزود: متولي طراحي طرح هاي هادي اجرا و نظارت آن در كشور بنياد مسكن انقلاب اسلامي است و اين طرح ها براي روستاهاي بالاي 20 خانوار طراحي مي شود.

استعلاجي ادامه داد: وجود آسفالت در راه هاي اصلي روستا، داشتن كدپستي ده رقمي، پلاك خانه ها و نام گذاري كوچه هاي روستا از نشانه هاي وجود طرح هادي در روستاست.

وي اهداف عمده طرح هادي روستايي را اينگونه تشريح كرد: هدف از اجراي اين طرح كه در چهارچوب وظايف كميته عمران بنياد مسكن انقلاب اسلامي قرار دارد، تهيه برنامه است جهت سامان دهي، توسعه فيزيكي روستاها و نظم دهي به كليه فعاليت هايي كه در سطح روستاهاي تحت پوشش آن صورت مي گيرد.

استعلاجي ادامه داد: طرح هاي هادي از سه مرحله عمده تشكيل شده كه در هر مرحله توجه به نظر مردم در اولويت قرار دارد. شناخت و ارزيابي وضع موجود، تجزيه و تحليل وضع موجود، شناخت اهداف و نيازها و تهيه و اجراي طرح هاي هادي سه مرحله مهم اجراي اين طرح است.

وي با بيان اينكه قبل از انجام طرح هادي نياز به مطالعات اساسي داريم، گفت: طرح هاي هادي داراي دو نوع فيزيكي و غير فيزيكي هستند.
قبل از انجام طرح هادي بايد مطالعاتي در زمينه جغرافياي طبيعي و سياسي روستا، حوزه نفوذ روستا، حوزه اقتصادي روستا، كالبد و بافت سنتي روستا انجام گيرد.

استعلاجي تصريح كرد: براي انجام يك طرح هادي موفقيت آميز بايد زير ساخت هاي روستايي مكان يابي شود و در اين زمينه بايد با احترام به نظر مردم از متخصصين كمك گرفته شود.

وي درخصوص اولويت ها در اجراي طرح هادي گفت: بايد در درجه اول به بافت سنتي روستاها توجه شود. در طرح هاي هادي بايد به آب روستا اهميت داد تا كشاورزي روستا رونق گيرد بايد به مشكلات روستا توجه شود انجام طرح هادي در روستا بايد باعث آسايش مردم روستا شود نه اينكه روند زندگي روزمره آنها را با مشكل مواجه كند.

استعلاجي در خصوص روند اجراي طرح هاي هادي در چند سال اخير ادامه داد: در چند سال اخير اجراي طرح هاي هادي روند رو به رشدي داشته است از آيين نامه هاي زيست محيطي و ضوابط خاص در اجراي طرح هاي هادي استفاده مي شود. از نرم افزارهاي جديد مثل GPS، GIS و اتوكد در طرح هاي هادي روستايي استفاده مي شود و در اين طرح ها حريم روستا حفظ و بخش گردشگري به واسطه حفظ ضوابط تقويت شده است.

وي افزود: استفاده از روش هاي جديد در طرح هاي هادي در ايران باعث مي شود تحولات روستا مورد نظر باشد.آمار به روز باشد و از اين آمار در برنامه ريزي هاي آينده استفاده شود چون فيلدهاي اطلاعاتي در سيستم GIS ذخيره مي شود.

استعلاجي در پايان گفت: طرح هاي هادي روستايي زماني موفق خواهد بود كه باعث بهسازي روستاها شود. روند مهاجرت را كاهش دهد، باعث توسعه روستايي شود و شبكه خدمات، زراعت، دامداري و اشتغال غير كشاورزي را در محيط گسترش دهد كه به لطف خدا در كشور ما اين رويه رو به پيشرفت است./ق2

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن