تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شناسايي و رصد موجودي سه هزار و 300 انبار برنج در سراسر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شناسايي و رصد موجودي سه هزار و 300 انبار برنج در سراسر كشور
تهران - مدير كل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از اجراي طرح تشديد بازرسي و كنترل انبارهاي برنج از ابتداي بهمن ماه جاري در سراسر كشور خبر داد و گفت: تاكنون با شناسايي سه هزار و 300 انبار برنج، موجودي آنها تحت نظارت قرار گرفته است.


"سيد محمد حسين مولاخواه" روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا عنوان كرد: با اجراي طرح تشديد بازرسي ها و كنترل انبارها از ابتداي بهمن ماه، تعداد بازرسي ها از مقاطع فروش برنج اعم از انبارها، عمده و خرده فروشان به طور متوسط به يك هزار مورد در روز افزايش يافته است.

مسئول اجرايي بانك اطلاعات موجودي كالا در كشور گفت: انبارهاي بازرسي شده برنج مربوط به واحدهاي تامين و توزيع كننده در نقاط مختلف كشور است و موجودي آنها تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار دارد.

به گفته وي، با توجه به ضريب اهميت و طبقه بندي نظارت صورت گرفته، محصول برنج جزو اقلام نظارتي اولويت دار هفتگي بازرسان و ناظران صنفي و غيرصنفي سراسر كشور قرار گرفته است.

مولاخواه گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سطح بازار، فراواني انواع برنج در حد مطلوب ارزيابي شده و با توجه به اقدامات نظارتي صورت گرفته با اعلام تك نرخي شدن ارز از سوي بانك مركزي، قيمت هر كيلوگرم برنج وارداتي در بازار زاهدان كه از مراكز عمده عرضه اين محصول خارجي مي باشد به هر كيلويي 22 هزار ريال كاهش يافته است.

وي ادامه داد: هر چند قيمت برنج در شرايط عادي بر اساس مكانيسم عرضه و تقاضا مشخص مي شود، اما در صورت بروز نوسان شديد نرخ ها و دريافت شكايت و گزارش مردمي ملاك رسيدگي بازرسان اسناد مثبته و فاكتور خريد معتبر و احتساب سود مجاز خواهد بود.

وي توضيح داد: بر اين اساس سود مجاز براي واحدهاي توليدي 17 درصد، شركت هاي واردكننده 15 درصد، عمده فروشي سه درصد و خرده فروشي 12 درصد تعيين شده است.

به گفته مولاخواه، برنج از پرداخت چهار درصد ماليات بر ارزش افزوده معاف شده و دريافت آن از مشتريان تخلف و گرانفروشي محسوب مي شود.

وي افزود: طبق كار گروه كنترل بازار، انواع برنج داخلي و وارداتي از جمله كالاهاي ضروري مشمول اعلام موجودي بوده و صاحبان كالا و انبارداران بايد موجودي اين كالا را ابتداي هر ماه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان خود به طور دقيق و صحيح اعلام كنند.

وي گفت: سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان ها مجاز هستند با هماهنگي تعزيرات حكومتي در صورت مشاهده امتناع از عرضه برنج، صاحب كالا را مكلف به توزيع آن با قيمت رسمي در بازار كنند.

مولاخواه در عين حال افزود: تاكنون گزارشي به عنوان امتناع از عرضه و احتكار برنج دريافت نشده و پرونده اي نيز در اين خصوص تشكيل نشده است.

** بيش از 183 هزار بازرسي

مدير كل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: ميزان بازرسي سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت و همچنين شوراي اصناف از ابتداي سال جاري تا دي ماه گذشته 183 هزار و 22 مورد بازرسي از واحدهاي عرضه كننده برنج انجام داده اند.

وي افزود: از مجموع بازرسي هاي صورت گرفته، تعداد پنج هزار و 887 فقره پرونده تخلف گرانفروشي، عدم اعلام موجودي و ساير تخلفات به ارزش بيش از 128 ميليارد ريال به ادارات كل تعزيرات حكومتي استان ها جهت رسيدگي ارسال شده است.

وي تصريح كرد: بيشترين ارزش تخلفات مكشوفه مربوط به برنج هاي خارجي گزارش شده است.

مدير كل سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان عنوان كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته و طرح تنظيم بازار شب عيد، مقرر شده در نمايشگاه هاي فروش بهاره در 400 نقطه كه در اسفند ماه بر پا مي شود، علاوه بر كالاهاي مورد نياز و اساسي مردم، برنج نيز با قيمت عادلانه و نظارت مستقيم بازرسان مقيم توزيع شود.

وي افزود: نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا(بهاره) در تهران نيز در پنج نقطه شهر واقع در پارك ارم، سازمان گوشت تهرانپارس، فرهنگسراي خاوران، پارك ولايت و ورزشگاه تختي از 10 تا 20 اسفند ماه با 10 تا 30 درصد تخفيف برگزار مي شود.

اقتصام**1601**1319/1594

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30804561

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن