تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820646888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صعود يك هزاردانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارزيابي هاي علمي جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: صعود يك هزاردانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارزيابي هاي علمي جهاني


خبرگزاري آريا- دانشگاه علوم پزشكي مشهد در آخرين ارزيابي هاي علمي جهاني موفق به ارتقاء يك هزار پله اي در سطح دانشگاه هاي بين المللي شد.
به گزارش آريا،رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس آخرين رتبه بندي كه توسط CU41 انجام شده است رتبه اين دانشگاه از 2400 در سال گذشته به 1400 در بين دانشگاههاي جهان ارتقاء پيدا كرده است.
محمود شبستري با اشاره به اينكه بر اساس تاكيدات مقام معظم رهبري و بر اساس افق 1404 كشور ايران بايد به جايگاه نخست منطقه دست پيدا كند اظهار داشت : با تلاش و جهشي كه در حوزه علم و دانش در سراسر كشور از جمله دانشگاه علوم پزشكي مشهد اتفاق افتاده است در حال حاضر و بر اساس آخرين ارزيابي هاي جهاني كشور ايران به رتبه يك منطقه و 17 جهاني در توليد علم دست يافته است .
قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در خراسان رضوي با اشاره به اينكه يكي از شاخص هاي ارزشيابي دانشگاه هاي جهان ميزان ارجاعات به مقالات علمي هر دانشگاه به عنوان مرجع و رفرانس است، خاطر نشان كرد: بر اساس تحقيقات انجام شده بيشتر مقالات و پژوهش هاي محققان دانشگاه علوم پزشكي مشهد توسط دانشمندان و استادان آمريكايي، انگليسي و ژاپني به عنوان رفرانس مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي در ادامه به فعاليت هاي پژوهشي، آموزشي، خدماتي و عمراني دانشگاه علوم پزشكي مشهد اشاره كرد و خاطر نشان كرد: به منظور ايجاد زمينه هاي لازم براي گسترش تحقيقات و پژوهش سه پژوهشكده علوم دارويي، علوم دنداني و علوم باليني دانشگاه آماده افتتاح است كه در صورت راه اندازي اين سه پژوهشكده نخستين پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز ايجاد مي شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد تصويب ايجاد شعبه بين الملل دانشگاه علوم پزشكي در مشهد را از ديگر اقدامات انجام شده اين دانشگاه عنوان كرد و گفت: در حال حاضر 137 دانشجو از كشورهاي مختلف در دانشگاه علوم پزشكي مشهد در حال تحصيل هستند كه با راه اندازي شعبه بين الملل علاوه بر ايجاد زمينه براي تحصيل دانشجويان ايراني در داخل كشور ظرفيت پذيرش دانشجويان خارجي علاقمند به تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز فراهم مي شود.
محمود شبستري با اشاره به اينكه بر اساس برنامه پنجم توسعه سهم تحصيل دانشجويان تحصيلات تكميلي از كل دانشجويان در كشور بايد به 20 درصد برسد گفت: در حال حاضر 29 درصد از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي مشهد در مقاطع تحصيلات تكميلي از جمله تخصص، فوق تخصص، كارشناسي ارشد و phd در حال تحصيل هستند كه اين امر موجب شده است كه دانشگاه در اين زمينه رتبه نخست كشور را به خود اختصاص دهد و از برنامه پنجم توسعه نيز جلوتر باشد.
قائم مقام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در خراسان رضوي گسترش رشته هاي كارداني و كارشناسي در شهرهاي اقماري دانشگاه علوم پزشكي مشهد را يكي از برنامه ها به منظور تقويت نيروي انساني بومي عنوان كرد و گفت: دراين راستا در يك سال گذشته هفت دانشكده در شهرهاي زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي مشهد راه اندازي شده است.
وي تشكيل ستاد سلول هاي بنيادين دانشگاه، جذب 30 عضو هيئت علمي پژوهشي در دانشگاه، توسعه بخش تحقيقات و پژوهش و حمايت از پژوهشگران دانشگاه را از ديگر فعاليت هاي دانشگاه در يك سال گذشته برشمرد.
به گزارش آريا به نقل ازروابط عمومي وب دا،رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد يكي از اقدامات مهم دانشگاه در راستاي استاندارد سازي و افزايش كيفي در بخش درمان را استقرار حاكميت باليني در بيمارستانهاي استان عنوان كرد و اظهار داشت: اين برنامه در حال حاضر به طور جدي در بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشكي مشهد دنبال مي شود به طوري كه در نخستين جشنواره حاكميت باليني 5 بيمارستان از جمله امام رضا(ع)، قام(عج)، شهيد كامياب، ام البنين (س) و امام حسين (ع) از مشهد موفق به كسب مقام برتر در كشور شدند.
محمود شبستري فعال شدن رشته تخصصي طب اورژانس در دو بيمارستان امام رضا (ع) و شهيد هاشمي نژاد را از ديگر اقدامات به منظور ارتقاء خدمات رساني در حوزه درمان عنوان كرد و گفت: در اين راستا 40 پزشك متخصص طب اورژانس و دستيار به صورت 24 ساعته در اورژانس بيمارستان مستقر و به صورت تخصصي به بيماران خدمات ارائه مي دهند.
وي با اشاره به اينكه در برنامه پنجم توسعه ماموريت ايجاد پنج شهرك دانش و سلامت به دانشگاههاي علوم پزشكي تيپ يك كشور واگذار شده است خاطر نشان كرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشكي مشهد با جانمايي منطقه اي در مساحت 132 هكتار و آغاز ساخت دو بيمارستان تخصصي و برنامه ريزي براي ساخت دانشكده و چند بيمارستان ديگر رتبه يك كشور را در حوزه پيشرفت و ايجاد شهرك دانش و سلامت دار است.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن