تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816820748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل هفتمين كنگره حزب مردم سالاريابطحي: خاتمي از كروبي وموسوي راي بيشتري دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش كامل هفتمين كنگره حزب مردم سالاريابطحي: خاتمي از كروبي وموسوي راي بيشتري دارد
خبرگزاري فارس: هفتمين كنگره حزب مردم سالاري صبح پنج‌شنبه با حضور شخصيت‌هاي مختلف اصلاح طلب برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، هفتمين كنگره حزب مردمسالاري صبح پنج شنبه با حضور مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي، محمد خاتمي رئيس بنياد باران، محمد علي ابطحي و عبدالواحد موسوي لاري از اعضاي مجمع روحانيون مبارز، هادي غفاري فعال سياسي، محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اقليت مجلس،قدرت‌الله عليخاني نماينده قزوين، سفير فلسطين در تهران و نيز اعضاي شوراي مركزي حزب مردم سالاري در موسسه الهادي برگزار شد.
در اين مراسم از روساي حزب مردم سالاري در استان‌هاي چهار محال بختياري، اصفهان و اردبيل توسط محمد خاتمي و مهدي كروبي تقدير بعمل آمد.

* مطهري‌نژاد: توسعه اجتماعي و سياسي نيازمند تشكل‌ها سياسي است

در ابتداي اين مراسم ميرزابابا مطهري‌نژاد رئيس كنگره حزب مردم سالاري با اشاره به تاريخچه دموكراسي، اظهار داشت: از آنجايي كه در سرنوشت قدرت همواره فساد نهفته است و قدرت فردي مي‌تواند ويرانگر باشد، از اين رو ساختار مشاركت كل جامعه سياسي در امور در مقابل تمركز قدرت بنيانگذاري شده است.
وي با بيان اينكه دموكراسي همانند تمام ساختارها ايستا نبوده و در مرور زمان روند تكاملي را در جريان مدنيت طي كرده است، افزود: از جمله شاخصه هاي دموكراسي، آزادي انديشه، قلم و بيان است كه اين موارد از ضرورت‌هاي تامين سلامت زندگي اجتماعي است.
عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري با تاكيد بر اينكه در كشور ايران به خصوص پس از انقلاب مشروطيت تاكنون توسعه اجتماعي و سياسي رشد مطلوب و همسنگ معدل تحولات جهاني را نداشته است، اضافه كرد: به همين دليل احزاب سياسي فرصتي براي آموزش سياسي نيافتند، از اين رو فرهنگ توسعه اجتماعي به مفهوم تعهد افراد جامعه در قبال سرعت بخشيدن به جريان توسعه بسط نشده است.
وي ادامه داد: ادامه شرايط لازم براي دستيابي به ساز و كار دموكراسي، ايجاد بستر توسعه اجتماعي و سياسي است كه اين مسئله نيازمند برپايي تشكل ها و احزاب سياسي مي باشد تا در چارچوب قانون اساسي زير سايه انديشه بيان و قلم، فضاي نقد كارشناسي و امكان ارائه راه حل سازنده تعبيه شود.
رئيس كنگره حزب مردم سالاري در ادامه افزود: اين مسئله موجب مي شود تا هم مسيري براي تربيت افراد و توسعه اجتماعي و سياسي فراهم شود و هم بتوانند در انتخاب بافت حاكميت نمايندگي جمهور تاثيرگذار باشد.
وي با بيان اينكه اين مهم در دوره هشت ساله دولت اصلاحات با تكيه بر ظرفيت‌هاي قانون اساسي روند اميدوار كننده‌اي را طي كرد، ابراز داشت: محصول اين فرايند، نهادهاي مدني و احزاب سياسي ارزشمندي است كه به حق سرمايه ملي و ذخيره مدنيت اجتماعي به حساب مي‌آيد كه مي‌توانند بحران مشاركت عمومي به معناي دقيق و موثر آن را حل كنند.
وي با ابراز تاسف از اينكه در چند سال اخير محدوديت‌ها و بي مهري‌هاي از سوي دولت براي اين سرمايه‌هاي ملي ايجاد شده است، خاطرنشان كرد: از آنجا كه ماهيت انقلاب و انديشه هاي متعالي سياسي امام خميني (ره) بر مشاركت سازمان يافته مردم در امور حكومت تاكيد دارد از اين جهت اين نوع موانع نمي‌تواند تداوم داشته باشد مشروط بر آنكه تشكل‌هاي حزبي سختي‌ها را تحمل و از ميدان به در نروند.
دبير كنگره حزب مردم سالاري در بخش ديگري از سخنان خود به روند برپايي كنگره هفتم اين حزب اشاره كرد و افزود: كميته سياسي حزب مردم سالاري از يكسال پيش برگزاري اين كنگره را در دستور كار خود قرار داد و در بيست نشست مختلف مسائل كنگره را مورد بحث و بررسي قرار داد كه در جلسات ماهانه شوراي مركزي اين حزب پيشنهادات خود را طرح و با اصلاح به تصويب رسيد.
وي افزود: بر اساس اين مصوبات، زير مجموعه‌هاي ستاد كنگره هفتم انتخاب و شرح وظايف آنان مشخص شد.

* غفاري: حرف مي‌زنم تا فكر نكنند بنيان‌گذاران اين انقلاب بريده‌اند

هادي غفاري نماينده ادوار مجلس و فعال سياسي به عنوان دومين سخنران اين مراسم در بخشي از اظهاراتش با بيان اينكه خودم شخصا مسئول سخنانم هستم، گفت: ديگر قصد ندارم تواضع كنم چراكه برخي فكر كردند علي آباد نيز شهري است لذا ديگر تواضع نمي‌كنم و حاضر نيستم كه ديگران به جاي من حرف بزنند و يا فكر كنند بنيانگذاران اين انقلاب بريده‌اند.
نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تعريف خود از يك جامعه گفت: با تعريف مردم از يك جامعه 70 ميليوني، حضور چه تعدادي از آنها بيانگر حضور مردم است؟ آيا مردم همان‌هايي هستند كه مرا قبول دارند يا آنهايي هستند كه مرا نيز قبول ندارند؟
غفاري با طرح اين سوال كه معيار مردم چيست، گفت: هر كسي در هر حكومتي كه زندگي مي كند مردم محسوب مي‌شوند و افرادي كه آمده‌اند تا بيايند، مردم نيستند.

* كواكبيان: تعدد كانديدا سم مهلكي براي اصلاح‌طلبان است

مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم سالاري در پايان اين مراسم در خصوص انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: ما بايد به خودمان بياييم زيرا تعدد كانديدا براي ما سم مهلك است و در استان هاي كه مي رويم به ما مي گويند به خاتمي، كروبي، موسوي و امثال اين دوستان بگويد اگر شما اين بار با يك كانديدا وارد نشويد، ما راضي‌تريم به يك اصولگرا راي بدهيم تا به شما چند نفر؛ اين حرف تلخي است و اين نكته را بيان مي‌كند كه هيچ چاره اي نداريم جز اينكه از جريان اصلاحات يك صدا برخواسته شود.
دبيركل حزب مردم سالاري ادامه داد: هر كدام از اين آقايان كه به توافق برسند ما زير علم او سينه خواهيم زد و هر كاري كه از دستمان بر آيد براي وي انجام خواهيم داد.
كواكبيان خاطرنشان كرد: ما اعضاي فراكسيون اقليت خدمت هاشمي رفسنجاني، خاتمي و موسوي رسيده ايم و هفته آينده نزد كروبي خواهيم بود تا هرچه زودتر يك كانديدا معرفي شود.
وي افزود: ما 18 هفته تا انتخابات بيشتر فاصله نداريم و دوستان، كانديداهاي سايه خود را نيز معرفي كرده‌اند، هر چند كه مشكلاتشان بيشتر از ما است و من خواهش مي كنم كه آهنگ هاي مختلفي از اصلاحات نواخته نشود.
دبيركل حزب مردم سالاري گفت: كروبي مي‌داند تنها حزب اصلاح‌طلبي كه در انتخابات قبلي از وي حمايت كرد حزب مردمسالاري بود اما بايد در جريان اصلاحات به هر ترتيب صداي واحدي بيايد.
كواكبيان با بيان اينكه معتقدم انتخاباتي كه زير 50 درصد مردم در آن شركت كنند از نظر شرعي مشكوك است، اظهار داشت: بحث من اين است كه مردم انقلاب كردن از اين رو بايد كار كنيم كه مردم در صحنه همواره حضور پرشوري داشته باشند.
وي ادامه داد: در جايي كه مي گويند احزاب سهم مهلك هستند و وزرايي بيان مي‌كنند كه با حضور بسيج و روحانيت به احزاب نياز نداريم، در اين فضاي يخبندان سياسي فعلي، چه انتظاري از احزاب مي توان داشت.
كواكبيان افزود: دولت فعلي بيش از سه سال است كه يارانه احزاب را حذف كرده تا جايي كه آقاي پورمحمدي محمدي گفتند كه شما ناراحت نباشيد براي شما يارانه مي گيريم ولي ندادند و همچنين مي‌گفتند در خصوص فعاليت‌هاي انتخاباتي احزاب يارانه مي‌دهيم و آن را هم ندادند.
دبيركل حزب مردم سالاري با بيان اينكه زماني كه به احزاب احتياج دارند، مي‌گويند بياييد، بيانيه دهيد و حضور داشته باشيد، ابراز داشت: اين در حالي است كه احزاب براي كسب قدرت سياسي درست شده‌اند لذا ما به سهم خودمان در اين عرصه فعاليت مي‌كنيم.
وي ادامه داد: اگر ما بخواهيم آراي خاموش به صحنه بيايند يك راه وجود دارد و آن اين است كه مردم احساس كنند رأيشان موثر است. زيرا زماني كه مردم بييند كه در انتخابات تاثير گذار نيستند در آن شركت نمي كنند.
دبيركل حزب مردم سالاري خاطرنشان كرد: اوضاع اقتصادي ما چون ما در مجلس صندوق ذخيره ارزي را تحقيق و تفحص كرديم از آن باخبريم و ما در اين دو سه سال اخير 150 ميليارد دلار واردات داشتيم كه بيش از يك سوم آن محصولات نظير موزه سيب و پرتغال و بقيه وسائيل صنعتي و غير است. بحث ما اين است كه برداشت هاي غيرقانوني از صندوق ذخيره ارزي شده است و هر كه برداشته، بايد پاسخگو باشد.
كواكبيان افزود: در بحث تورم رئيس بانك مركزي گفته كه ما 26 درصد تورم داريم و وزير كار مي گويد نرخ بيكاري ما خيلي بيشتر از 14 درصد است.
وي ادامه داد: بي ثباتي در مديريت ها در اين يك ساله و تغيير وزير اقتصاد راه و ترابري و كشور مطمئن به خاطر اين بوده كه آنها خيلي حرف‌شنوي خوبي نداشته اند و كنار گذاشته شده اند. كشوري كه رئيس بانك مركزي آن نتوانست در يك سال ثابت باشد و در اين يك سال 3 بار عوض شده است معلوم است كه چه مشكلاتي را به وجود خواهد آورد.
اين فعال اصلاح‌طلب گفت: اگر يكي از اعضاي كابينه خاتمي يا جريان اصلاح طلب مي گفت كه ما دوست مردم اسرائيل مي باشيم وضع ما اين شكل بود؟ جالب است كه بيشترين تكيه بر اين افراد مي شود كه بمانند.
وي ادامه داد: طبق آمار مركز پژوهش ها از 350 مصوب مجلس هفتم حدود 150 مصوبه را دولت فعلي اصلا اجرايي نكرده و خوب وقتي كه ما نمايندگان قانون بگذاريم ولي اجرا نشود چه فايده اي دارد و اين را من نمي گويم، بلكه دوستان احمدي نژاد و مركز پژوهش‌ها مي گويند.
وي در خصوص سياست خارجي كشورمان افزود: تركيه به شوراي امنيت به عنوان عضو غير دائم مي رود ولي ما فقط 32 راي مي آوريم.
دبيركل حزب مردم سالاري اظهار داشت: چگونه بود كه همين اتحاديه اروپا هفت سال پيش منافقين را در ليست تروريست ها قرار داد، مگر ماهيت منافقين در اين هفت سال تغيير كرده كه آن را از ليست خارج مي كنند؟ اين به دليل ضعف ديپلماسي ماست و وقتي ما ضعف ديپلماسي داريم نبايد همه توپ ها را به زمين اروپايي‌ها بيندازيم.
وي در قبال پيشنهاد اوباما به ايران گفت: اوباما كه آمده چهره جديدي در جهان اسلام نشان بدهد آيا بايد جواب ديپلماسي ما به ايشان اين باشد كه بگوييم در كشور شما آزادي نيست كه ديروز در كرمانشاه مطرح شد يا اينكه ما از اين پيشنهاد استقبال و آن را بررسي كنيم.
عضو فراكسيون اقليت مجلس افزود: چه اشكالي دارد حتي اگر ما مي خواهيم اسرائيل غاصب را از بين ببريم از طريق ديپلماسي باشد و توسط آمريكا فشار بر ملت فلسطين را كاهش بدهيم.
كواكبيان ادامه داد: در بحث هدفمند كردن يارانه ها، فراكسيون مربوطه گفت كه ما به كل اين طرح را رد نمي كنيم زيرا يارانه ها بايد هدفمند شوند اما نه در قالب صندوقي كه خود دولت بخواهد تشكيل بدهد و پول هايي كه حدود 30 ميليارد تومان است را وارد آن كند و ما با اين مخالفيم، ما معتقديم صدقه گير كردن مردم با عزت و كرامت انساني منافات دارد و پرداخت يارانه نقدي نمي تواند موفق باشد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: امروز اساسنامه حزب مردم سالاري اصلاح خواهد شد و اعضاي شوراي مركزي آن از 21 نفر به 31 نفر و دفتر سياسي آن از 9 نفر به 11 نفر افزايش پيدا مي كند و دبيركل نيز امروز انتخاب مي شود.

* كروبي: موضعم درباره كناره‌گيري همان نظر گذشته است

در حاشيه اين مراسم مهدي كروبي دبير كل حزب اعتماد ملي در گفتگويي با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه آيا با آمدن ميرحسين موسوي احتمال كناره‌گيري شما وجود دارد، پاسخ داد: صحبت‌هاي من در خصوص انتخابات آينده همان سخنان گذشته است، تا اين لحظه هم همين صحبت‌ها است و اميدوارم در آينده نيز همان باشد.
كروبي به دفعات اعلام كرده است كه به نفع كانديدايي كناره‌گيري نخواهد كرد.
وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه آيا كرباسچي رياست ستاد انتخاباتي شما را پذيرفته ‌است، گفت: مسلماً آقاي كرباسچي با ما همكاري مي‌كند و نسبت به ما محبت دارد، من هنوز رياست ستاد انتخابات خود را تعيين نكرده‌ام، ايشان هم هنوز به نقطه‌اي نرسيده كه رياست ستاد را بپذيرد.
كروبي در پاسخ به اين سئوال كه آيا حضور اشخاصي از احزاب ديگر به معناي انشقاق در اصلاح‌طلبان نيست،تصريح كرد: در جريان اصلاحات، احزاب و تشكل‌هاي مختلفي فعال هستند و حضور افراد با گرايش‌هاي متفاوت طبيعي است.
دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به سئوالي در خصوص سفر سه‌شنبه اين هفته به استان خوزستان، گفت: اين سفر اهداف زيادي دارد كه يكي از آن‌ها مسئله انتخابات است.
وي افزود: شركت در مراسم ختم آيت‌الله جمي و ديدار با علما و مردم از ديگر برنامه‌هاي اين سفر است.
خبرنگاري از كروبي در خصوص سازوكار پيشنهادي وي براي مشاركت بالاي مردم در انتخابات آينده پرسيد كه در پاسخ گفت: بايد همه احزاب و گروه‌هاي سياسي و مطبوعات در اين راستا تلاش كنند و از طرفي حاكميت بستر مناسب براي مشاركت افراد را در انتخابات فراهم كند.
كروبي اضافه كرد: صدا و سيما هم بايد نقش بي‌طرفي نسبت به گروه‌هاي سياسي در انتخابات داشته باشد.

* ابطحي: خاتمي كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري مي‌شود

در همين حال محمد علي ابطحي رئيس دفتر محمد خاتمي در دولت اصلاحات در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس در خصوص حضور كرباسچي و برخي وزراي دولت خاتمي در ستاد كروبي گفت: من از جرياناتي كه در حزب اعتماد ملي اتفاق مي افتد خبر ندارم و مي توانيد اين سوالات را از خود اعضاي حزب اعتماد ملي بپرسيد و بنده اطلاعي از حمايت هاي برخي وزراي دولت اصلاحات از كروبي ندارم.
وي در پاسخ به سوالي سوالي در خصوص سخت بودن اجماع اصلاحات طلبان بر روي مير حسين و كروبي گفت: تصور بنده اين است كه فردي كه مي تواند در كشور اجماع ايجاد كند و زمينه راي آوري بيشتري دارد، تنها خاتمي است و به همين دليل دعوت از خاتمي به صورت طبيعي در جامعه شكل گرفته است و بعيد مي دانم آقاي خاتمي به اين دعوت ‌ها در اين شرايط اعتنايي نكند و تصور مي كنم پاسخ به اين دعوت ها كانديداتوري آقاي خاتمي در انتخابات دهم رياست جمهوري است.
رئيس دفتر دولت اصلاحات در ادامه افزود: آقاي خاتمي زمينه راي آوري بيشتر نسبت به كانديداهاي موجود در عرصه رياست جمهوري دهم دارد.
ابطحي در پاسخ به سوال خبرگزاري فارس در خصوص اينكه آيا مير حسين موسوي معاون اولي دولت خاتمي را مي پذيرد يا خير گفت هنوز وارد چنين بحث ها و گفت و گوهايي نشده ايم .
وي همچنين با اشاره به آينده جمهوري اسلامي ايران گفت: پيش بيني بنده اين است كه حتما جمهوري اسلامي ايران ادامه پيدا مي كند و تمام تلاش ما اين است كه آن اصول و ارزش ها مانند محور بودن مردم و همچنين مردم سالاري و دموكراسي كه 30 سال پيش شعار آن را سر داديم، محقق مي شود.
رئيس دفتر دولت اصلاحات در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه چرا مردم بايد به شما اصلاح طلبان راي دهند، گفت: من معتقدم كه نوع عملكرد دولت در چهار سال گذشته و رفتارهايي كه دولت فعلي با منابع اقتصادي و سياسيت خارجي و همچنين با عزت و آبروي ملت ايران داشته است، دلايل خوبي است كه تغيير ايجاد شود و اگر مردم تصميم به اين تغيير بگيرند حتي آراي خاموش نيز به ميدان مي آيند و تغيير در مديريت اجرايي كشور را تضمين مي كنند.
ابطحي در پاسخ به اين سوال كه آيا اصلاح طلبان به حمايت از كشورهاي خارجي از جمله اوباما نيازمند هستند يا خير گفت: بنده ديپلماسي فعال را چيزي خوبي مي دانم و بايد از امكانات ديپلماسي استفاده كنيم اما بايد بگويم خارجي ها در انتخابات ايران تعيين كننده نيستند و نخواهند بود.

*اعضاي شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري انتخاب شدند

ميرزابابا مطهري‌نژاد دبير اجرايي هفتمين كنگره حزب مردم‌سالاري با اشاره به برگزاري انتخابات شوراي مركزي در اين كنگره اظهار داشت: اعضاي شوراي مركزي بر اساس اساسنامه 21 نفر بودند، اما با اصلاح اساسنامه در اين كنگره، اعضاي شوراي مركزي حزب به 31 نفر افزايش پيدا كرد.
وي با بيان اينكه بر اساس اساسنامه، شوراي مركزي منتخب كنگره، چند نفر را براي دبيركلي به كنگره معرفي مي‌كند، اضافه كرد: اين كار صورت گرفت و مصطفي كواكبيان به اتفاق آرا دبير كل شد.
عضو شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري با بيان اينكه اعضاي كنگره نظرات خود را در پنج محور روابط بين‌الملل، نقد عملكرد دولت نهم، سياست داخلي و مسايل اجتماعي و فرهنگي، تشكيلات حزب و شعار حزب ارائه كردند، افزود: كميته سياسي حزب موظف شد ظرف 15 روز بيانيه كنگره را تدوين و منتشر كند.
مطهري‌نژاد در ادامه اسامي منتخبين شوراي مركزي حزب در كنگره را به اين شرح اعلام كرد: مصطفي كواكبيان، ابوالقاسم كواكبيان، حسن پازوكي، محبوبه يزدي‌فر، جواد شرفخاني، رضا حقي، رضا جلالي، داريوش قنبري، علي سبحاني، سيدجلال افتخاريان، محمدشهباز عليزاده، حميدرضا ايلخاني، ميرزابابا مطهري‌نژاد، حميدرضا شكوهي، مهرداد مسعودي، اميراحمد زندآور، حميد لباف، فرهاد عبدالعلي‌پور، انوشيروان ظفري، محمدحسين روانبخش، حجت‌الاسلام حسن قيومي، اقبال محمدي، لطيف حسيني، عباس پازوكي، سيف‌الله عزالدين، زيبا دربانيان، اميرمسعود دهقان، سيدمحمد نژادالحسيني، صفرعلي طاهري، فهيمه جهازيان و رمضانعلي سبحاني اعضاي اصلي و امير طاهرخاني، راحله قيومي و علي‌اكبر فلاح اعضاي علي‌البدل.
وي اضافه كرد: عباسي، محمدي، حسيني و وكيل‌زاده به عنوان هيئت بازرسي و داوري انتخاب شدند.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن