تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816871871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۱۷ امكان جديد براي جستجو در گوگل


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ۱۷ امكان جديد براي جستجو در گوگل
گوگل در روزهاي اخير به خاطر تغيير و تحولاتي كه در سرويس جستجو خود و قوانين حريم شخصي كاربران انجام داده است به يكي از سوژه هاي خبرساز سايتهاي اطلاع رساني ويژه اخبار فناوري اطلاعات و ارتباطات تبديل شده است.

به گزارش مهر، "لري پيج"، يكي از دو بنيانگذار گوگل از ماه آوريل در سمت "مدير اجرايي"، رياست گوگل را در دست گرفت.

اكنون پس از گذشت ۶ ماه از روي كار آمدن شماره ۱ جديد مانتين ويوو، گوگل خبر از تغيير و تحولاتي داده است كه اول مارس ۲۰۱۲ اجرا مي شوند طيف وسيعي از اقدامات را در بر مي گيرد كه نگراني تحليلگران بازار IT و سياستمداران به ويژه مقامات كميسيون اروپا را برانگيخته اند.

۱۷ امكان جديد براي جستجو در گوگل
گوگل در راستاي تحولات خود خبر از ۱۷ تغيير جديد داد كه موجب بهبود عملكردهاي موتور جستجو مي شوند. اين امكانات جديد به كاربر اجازه مي دهند كه حتي با يك تصحيح بسيار كوچك در كلمات كليدي خود به نتايج تازه تر و سازگارتري دست يابد.

همچنين جستجوگر مي تواند با سرعت بيشتري كلمات كليدي اشتباه را تصحيح كند و نتايج مناسب تري را به عنوان جايگزين ارائه كند.

گوگل خاطر نشان كرده است كه عملكردهاي تصحيح ديكته كلمات كليدي در بخش تصحيح خودكار بهتر شده و پيشنهاداتي كه جستجوگر در اين خصوص عرضه مي كند نسبت به قبل قابل اطمينان تر شده اند. جستجوگر از اين پس، قبل از تصحيح كلمات كليدي سئوالات كمتري را از كاربر مي پرسد.

از ديگر امكانات جديدي كه براي بهبود عملكرد جستجوگر گوگل ارائه شده، شناسايي بهتر صفحات مربوط به وقايع است. به اين ترتيب، كاربر قبل از دريافت صفحات قديمي مرتبط با كلمات كليدي، صفحاتي را به عنوان نتيجه اوليه دريافت مي كند كه با اخبار و رويدادهاي روز دنيا و پارامترهاي موقتي ارتباط دارند.

علاوه بر اين، الگوريتم پاندا نيز حداكثر يكپارچگي با جستجوگر را به دست آورده است و تصحيح كلمات كليدي در زبانهاي مختلف نيز بهبود يافته است. براي مثال، جستجوي يك واژه فرانسوي روي گوگل آلماني مي تواند به يك نتيجه فرانسوي برسد.

همچنين عملكردهاي جستجوي انگليسي در نسخه گوگل عربستان سعودي تعريف شده و جستجوي عكس بهبود يافته است.

نامه كميسيون اروپا به گوگل؛ حريم شخصي بررسي مي شود
در هفته هاي اخير كاربران گوگل ايميلهايي را از شركت مانتين ويوو دريافت كرده اند كه خبر از تغييرات جديدي مي دهند كه مي تواند حريم شخصي كاربر را تهديد كند.

به نظر مي رسد كه اين تغييرات اخير موجب مي شوند كه اطلاعات كاربر بيش از گذشته با ديگران (ساير دوستان، اكانتهاي ديگر خود و يا شركتهاي تبليغاتي) به اشتراك گذاشته شده و جستجوگر بيش از قبل با سلايق كاربر در جستجوها آشنا مي شود.
در اين راستا، كميسيون اروپا نگراني خود را نسبت به نقص حريم شخصي كاربران گوگل اعلام كرد و در اين راستا، طي نامه اي از "لري پيج" خواست تا در اين خصوص توضيحاتي را ارائه كند.

در اين نامه آمده است: "جناب آقاي لري پيج، نظر به اينكه تعداد وسيعي از سرويسها را ارائه مي كنيد و در راستاي محبوبيت اين سرويسها، هر گونه تغييري در مقررات شما در بخش نظارت بر حريم شخصي مي تواند تاثيراتي را روي بسياري از شهروندان هر يك از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا برجاي بگذارد.

بنابراين، ما به منظور حفاظت از اطلاعات شخصي اين شهروندان خواهان بررسي عواقب ممكن اين تغييرات هستيم. از اين رو، از سازمان حافظت از اطلاعات شخصي فرانسه (CNIL) تقاضا كرده ايم كه در اين خصوص وارد عمل شود. CNIL احتراماً اين تكليف را پذيرفته است و از سوي سازمان حفاظت از اطلاعات اتحاديه اروپا با شما تماس خواهد گرفت."

پاسخ گوگل به اتحاديه اروپا؛ حريم شخصي شفاف سازي شده است
گوگل پس از دريافت اين نامه بلافاصله به كميسيون اروپا پاسخ داد و در آن، جزئياتي را در خصوص فوايد سياستگذاريهاي جديد شركت درباره حريم شخصي ارائه كرد.

گوگل در اين پاسخ با يادآوري اينكه روش حريم شخصي تغيير نكرده است، خاطر نشان كرد كه شفافيت، امنيت، كنترل و ارتباطات مرتبط با حريم شخصي هدف اصلي گروه مانتين ويوو است. به طوريكه، اين شركت به تمام كاربران خود در سراسر دنيا ايميلهايي را ارسال و در سطح وسيعي در خصوص اين تغييرات اطلاع رساني و شفاف سازي كرده است.

اين اطلاع رساني ها به كاربران توضيح مي دهند كه مي توانند گزينه هاي مختلفي را براي كنترل اطلاعات خود انتخاب كنند. اما زماني كه كاربر با "اكانت" خود وارد سرويسهاي مختلف گوگل از جمله "يو تيوب"، "جستجوگر" و يا مرورگر "كروم" مي شود مي تواند به نتايج دقيق تري كه با سلايق شخصي وي سازگار است دست يابد.

سياستگذاري جديد گوگل در مورد حريم شخصي تغيير نكرده است به طوريكه، اطلاعات خصوصي، خصوصي باقي مي مانند و اين اطلاعات همانند گذشته به صورت محرمانه خواهند بود.

سرويس بلاگر سانسور مي كند
در شرايطي كه گوگل در پاسخ به اتحاديه اروپا بر عدم تغيير درباره حريم شخصي كاربران تاكيد مي كند، سرويس وبلاگ نويسي مانتين ويوو (بلاگر) خبر از ارائه ابزارهاي جديدي داد كه سانسور و حذف محتواهاي محلي براساس درخواست دولتهاي كشورهاي مختلف را امكانپذير مي كند. اين ابزارهاي جديد، سرويس بلاگر را به دامنه هاي محلي انتقال مي دهد.

در حقيقت در روزهاي اخير، توئيتر نيز اعلام كرده بود كه توئيتهاي كاربران را برپايه يك "سانسور انتخابي" حذف مي كند.

به اين ترتيب، گوگل از اين پس مي تواند محتواي منتشر شده روي بلاگر را در يك كشور خاص و براساس مقررات محلي حذف كند و يا حتي وبلاگ يك كاربر خاص را كه از سوي مقامات كشور خود تحريم شده است مسدود كند.

در شرايطي كه بسياري از تحليلگران وب معتقدند كه مقامات مانتين ويوو در همان مسير مقامات توئيتر قرار گرفته اند، گوگل در اين خصوص توضيح داد: "انتقال بلاگر به دامنه هاي محلي به ما اجازه مي دهد كه به ترويج آزادي بيان و انتشار پستها به روشي مسئوليت پذير ادامه دهيم و همزمان انعطاف پذيري بيشتري را در قبال درخواست حذف محتواهايي كه برخلاف مقررات ملي كشورهاي مختلف هستند داشته باشيم."

همانند توئيتر، گوگل نيز به اهميت اين ابزارهاي جديد نسبت به درخواستهاي قانوني و مشروع حذف محتوا تاكيد مي كند.

به گفته گوگل، براي مثال، محتواهاي نازي- فاشيستي كه توسط وبلاگ نويسان در بعضي از كشورهاي اروپايي به ويژه آلمان در بلاگر گذاشته مي شوند مي توانند با درخواست مقامات قضايي اين كشورها توسط گوگل حذف شوند.

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن