تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815508582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: منتظريم دولت جديد آمريكا موضع عاقلانه اي در مسئله هسته اي ايران اتخاذ كند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: هاشمي رفسنجاني: منتظريم دولت جديد آمريكا موضع عاقلانه اي در مسئله هسته اي ايران اتخاذ كند
كاخ سفيد گزارش گاردين درباره تهيه نامه براي ايران را رد كرد
بيهقي- درواكنش به سخنان رابرت گيبز، سخنگوي كاخ سفيد مبني بر اين كه باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا همه گزينه ها را درباره ايران روي ميز نگه مي دارد، آيت ا...هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه هاي نمازجمعه تهران خطاب به اوباما تصريح كرد: تكرار حرف هاي بوش هيچ مسئله اي را حل نمي كند، با گفتن اين كه همه راهكارها حتي راهكار نظامي روي ميز است مسئله حل نمي شود. هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: ما هنوز منتظر هستيم دولت جديد آمريكا موضع عاقلانه و منصفانه اي در مسئله هسته اي ايران اتخاذ كند. گيبز كه اظهارات وي با واكنش هاشمي رفسنجاني مواجه شده است در گفت وگو با خبرنگاران همچنين ايران را به پي گيري برنامه هسته اي نظامي و حمايت از تروريسم متهم و گزارش روزنامه گاردين را درباره نامه دولت آمريكا به ايران رد كرد. روزنامه گاردين نوشته بود كه دولت اوباما درحال آماده كردن نامه اي براي ايران است كه هدف آن مقدمه چيني براي اولين دور مذاكرات مستقيم ٢ كشور پس از چند دهه است. اما سخنگوي كاخ سفيد تاكيد كرد كه نه رئيس جمهور و نه وزيرخارجه آمريكا درخواست نوشته شدن چنين نامه اي را نكرده و هرگز چنين نامه اي را نديده اند. در همين حال رابرت وود، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنش به سخنان دكتر احمدي نژاد در كرمانشاه اظهار كرد: با وجود اين همه احترام آمريكا نمي داند انگيزه احمدي نژاد از درخواستش مبني بر عذرخواهي آمريكا از جرايم قبلي اش پيش از ورود به هرگونه گفت وگو با ايران در چيست؟ يادآور مي شود، اوباما پيش از ورود به گفت وگو با ايران، كشورمان را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي و صدور تروريسم متهم كرده است. از سوي ديگر، وزارت خارجه آلمان اعلام كرد كه نمايندگان ١+٥ چهارشنبه اين هفته براي گفت وگو درباره برنامه هسته اي در فرانكفورت گردهم مي آيند.

متكي: تغيير حقيقي سياست آمريكا در قبال ايران با واكنش مثبت ما مواجه مي شود
ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: منوچهرمتكي در مجمع جهاني اقتصاد در داووس گفت: در صورتي كه دولت جديد آمريكا در سياست هاي خود در قبال ايران تغييري حقيقي دهد با واكنش مثبت تهران روبه رو خواهد شد. وزيرخارجه ايران كه در نشست مجمع جهاني اقتصاد با عنوان «دولت جديد آمريكا: آيا مي تواند انتظارات جهان را برآورده كند؟» صحبت مي كرد گفت: اوباما بايد اعلام كند كه با كدام سياست هاي بوش مخالف است و علاوه بر آن به خاطر بمباران هيروشيما و ناكازاكي در جنگ جهاني دوم عذرخواهي كند و دولتش بايد از خطاب قراردادن جهان خودداري كند و به جاي آن به آن چه ديگران مي گويند گوش دهد. در همين حال آيت ا...هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران گفت: ما هنوز منتظر هستيم دولت جديد آمريكا موضع عاقلانه و منصفانه اي در مسئله هسته اي ايران اتخاذ كند؛ مسئله اي كه چند سال است وقت ما و ديگران را گرفته است. رئيس مجلس خبرگان رهبري خطاب به رئيس جمهور جديد آمريكا اظهار كرد: تكرار حرف هاي بوش هيچ مسئله اي را حل نمي كند؛ يا اين كه بگوييد همه راهكارها حتي راهكار نظامي روي ميز است، يا بگوييد ايران براي خروج از انزوا بايد برنامه هسته اي اش را تعريف كند، يا ما را تهديد كنيد و وعده هاي غيرشفاف و غيرعملي بدهيد مسئله حل نمي شود. وي افزود: به خاطر انتظاراتي كه در تبليغات ايجاد كرده ايد هنوز اين انتظار را داريم كه گام منصفانه و عاقلانه اي كه حق ايران هم ضايع نشود و دنيا هم از اضطراب بيرون بيايد، برداريد، تا بتوانيد به مردم منطقه با همكاري و همراهي ايران كمك و مشكلات را رفع كنيد، در غير اين صورت تاريخ در مورد شما هم مثل بوش قضاوت خواهد كرد.

سخنگوي كاخ سفيد: اوباما همه گزينه ها را درباره ايران روي ميز نگه مي دارد
پيش از اظهارات روز گذشته هاشمي رفسنجاني، سخنگوي كاخ سفيد با وجود قول رويكردهاي جديد آمريكا در قبال ايران، از منتفي دانستن گزينه نظامي در قبال تهران خودداري و اعلام كرد: رئيس جمهور جديد آمريكا ديپلماسي با ايران را ترجيح مي دهد، اما «همه گزينه ها» را نگه مي دارد. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه رابرت گيبز، روز پنجشنبه در پاسخ به اين سوال كه آيا گزينه نظامي در قبال ايران هم چنان روي ميز است گفت: باراك اوباما، اين ديدگاه خود را كه بايد همه گزينه ها را روي ميز نگه دارد عوض نكرده است.

گيبز در ادامه با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران و حمايت تهران از تروريسم گفت: در برخورد با اين مسائل اوباما معتقد است كه ما بايد از همه عناصر قدرت ملي خود براي محافظت از منافع مان در قبال ايران استفاده كنيم.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا: انگيزه احمدي نژاد از درخواستش براي عذرخواهي آمريكا را نمي دانم
همچنين، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با اشاره به اين كه اوباما در راستاي بررسي سياست هاي آمريكا در قبال تهران گام برمي دارد، اظهار كرد: آمريكا به مسئله گفت وگو با تهران توجه دارد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري كويت رابرت وود، افزود: آمريكا به مسئله گفت وگو با ملت ايران اهتمام دارد هم چنين آمريكايي ها احترام بسياري براي ايراني ها، فرهنگ و ملتشان قائل هستند. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با اشاره به اين كه با وجود اين همه احترام آمريكا نمي داند كه انگيزه احمدي نژاد، از درخواستش مبني بر عذرخواهي آمريكا از جرايم قبلي اش قبل از ورود به هرگونه گفت وگو با ايران در چيست، اظهار كرد: در اين جا مسائل مشخصي وجود دارد و ايران خوب مي داند كه در صورت تمايل به بازگشت به جامعه جهاني به ويژه در مورد برنامه هسته اي و فعاليت هاي مربوط به حمايت از تروريست ها در خاورميانه نياز به انجام آن دارد. وي مدعي شد: برنامه هسته اي ايران يكي از بزرگ ترين منابع نگراني به شمار مي رود به ويژه آن كه اوباما و هيلاري كلينتون تاكيد كردند كه دستيابي ايران به سلاح هسته اي هرگز نمي تواند امر قابل قبولي باشد. وي در عين حال گفت: آمريكا پيش شرطي براي نشست با مسئولان ايراني ندارد.

گاردين: اوباما در حال آماده كردن نامه اي براي ايران است
در اين ميان، گاردين ادعا كرد كه دولت باراك اوباما درحال آماده كردن نامه اي براي ايران است كه هدف آن مقدمه چيني براي يك رابطه جديد و اولين دور مذاكرات مستقيم بين ٢ كشور پس از چند دهه است.به گزارش ايسنا، روزنامه گاردين ادعا كرد كه اعضاي گروه باراك اوباما، از روزي كه براي اين سمت انتخاب شد مشغول كار روي اين نامه بودند و درحال حاضر ٣ پيش نويس از آن تحت بررسي قرار دارد.به ادعاي اين روزنامه انگليسي، هدف هر ٣ پيش نويس هموار كردن راه براي مذاكرات مستقيم بين ايران و آمريكاست كه پس از ٣ دهه قطع هرگونه ارتباط ديپلماتيك بين ٢ كشور انجام مي گيرد.برخي منابع در گفت و گو با اين روزنامه ادعا كردند كه اين نامه خطاب به مردم ايران است و توسط اوباما امضا خواهد شد و يا به طور مستقيم براي مقامات عالي رتبه ايران و يا به صورت يك نامه سرگشاده منتشر خواهد شد.

گاردين نوشت: اين نامه كه لحن آن ظاهرا حالتي آشتي جويانه دارد يك فاصله گيري سمبليك از اظهارات بوش مبني بر اين كه ايران بخشي از محور شرارت است خواهد بود، اما علاوه بر آن از تهران مي خواهد آن چه را كه آمريكا حمايت ايران از تروريسم مي خواند پايان دهد.به گزارش خبرگزاري رويترز در اين نامه به ايران اطمينان داده شده است كه واشنگتن قصد ندارد به تغيير رژيم در تهران بپردازد و تنها به دنبال تغيير رفتار ايران است.در واكنش به گزارش گاردين، سخنگوي كاخ سفيد گفت: نه رئيس جمهور و نه وزير خارجه آمريكا درخواست نوشتن چنين نامه اي را داده اند و هرگز چنين نامه اي را نديده اند.سخنگوي كاخ سفيد افزود: هنوز مشخص نيست كه مقامات آمريكايي با چه كسي در دولت ايران تعامل كنند.رابرت وود، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز گفت: هيچ كس از داخل دولت آمريكا از هيچ كس در كاخ سفيد و وزارت خارجه نخواسته است كه نامه اي براي ايران تنظيم كند.در آستانه نشست ١+٥ در فرانكفورت، محمد البرادعي از رويكرد دولت جديد آمريكا در قبال ايران استقبال و بار ديگر تاكيد كرد كه گفت و گوهاي مستقيم تنها راه پايان دادن به مناقشات درباره برنامه هسته اي ايران است.

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن