محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845906524
از عید خون تا عید خدا
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: از عید خون تا عید خدا
عید خون همان «عید اضحى»، به معنى قربانى كردن است. در سرزمین مِنى با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبدیل مىشود؛ زیرا فلسفه عمل حجگذار و قربانى كننده این است كه او با تمسك به حقیقت «ورع» گلوى دیوِ طمع را مىبرد و آنچه از قربانى به خداى سبحان مىرسد، گوشت و خون نیست، بلكه روح كردار و جان عمل (تقوا) است و حاجى وارث ابراهیم خلیل الرحمن علیهالسلام است كه اسماعیل نفسش را به قربانگاه مىبرد و آن را ذبح مىكند و به لقاء الله مىرسد. این سخن رهبر فقیدمان است كه فرموده است: «عید سعید قربان، عیدى است كه انسانهاى آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمى مىاندازد. قربانگاهى كه درس فداكارى و جهاد در راه خداى بزرگ را به فرزندانِ آدم و اصفیاء و اولیاء مىدهد.»(1)در هنگام قیامت، چهار روز را آرایش كرده نزد خداى سبحان مىآورند؛ چنان كه عروس را [در شب زفاف] به حجله مىبرند. از حضرت پرسیده شد: این ایام كداماند؟ فرمود: روز قربان، روز فطر، روز جمعه و روز غدیر است.قربانى در مِنى مقدمه رسیدن به غدیر است؛ چرا كه اگر هواى نفس در مِنى قربانى نشود، در غدیرخم تسلیم حق شدن مشكل است و حضرت ابراهیم علیهالسلام با ذبح اسماعیل مسلمانان را بیمه كرد كه به جاى فرزندانشان، گوسفند قربانى كنند و حضرت محمد صلىاللهعلیهوآله بشریت را بیمه كرد كه به جاى پیروى از ناحق از حق كه همان على است،(2) تبعیت كنند. و این چنین از پیوند قربان با غدیر، دین كامل شد. و در فضیلت این ایام همین بس كه امام هشتم حضرت على بن موسى الرضا علیهالسلام فرموده است:«إِذَا كَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ زُفَّتْ أَرْبَعَةُ أَیَّامٍ إِلَى اللَّهِ كَمَا تُزَفُّ الْعَرُوسُ إِلَى خِدْرِهَا قیلَ ما هذِهِ الاْیّامُ قالَ: یَوْمُ الاْءَضْحَى وَ یَوْمُ الْفِطْرِ وَ یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ یَوْمُ الْغَدِیرِ وَ إِنَّ یَوْمَ الْغَدِیرِ بَیْنَالاَْضْحى وَ الْفِطْرِ وَ الْجُمُعَةِ كَالْقَمَرِ بَیْنَ الْكَوَاكِبِ وَ هُوَ الْیَوْمُ الَّذِى نَجَافِیهِ اِبْرَاهِیمُ الْخَلِیلُ مِنَ النَّارِ فَصَامَهُ شُكْرا للَّهِ وَ هُوَ الْیَومُ الَّذِى اَكْمَلَ اللَّهُ بِهِ الدِّینَ فِى اِقَامَةِ النَّبِىِّ صلىاللهعلیهوآله عَلِیّا اَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ عَلَما وَ اَبَانَ فَضِیلَتَهُ وَ وَصَاءَتَهُ فَصَامَ ذَلِكَ الْیَوْمَ وَ اِنَّهُ لَیَوْمُ الْكَمَالِ وَ یَوْمُ مَرغَمَةِ الشَّیْطَانِ وَ یَوْمُ تَقَبُّلِ اَعْمَالِ الشِّیعَةِ وَ مُحِبِّى آلِ مُحَمَّدٍ؛(3)در هنگام قیامت، چهار روز را آرایش كرده نزد خداى سبحان مىآورند؛ چنان كه عروس را [در شب زفاف] به حجله مىبرند. از حضرت پرسیده شد: این ایام كداماند؟ فرمود: روز قربان، روز فطر، روز جمعه و روز غدیر است. و روز «غدیر» بین روزِ فطر و روز جمعه مثل ماه است در میان ستارگان. آن روزى است كه حضرت ابراهیم خلیل علیهالسلام از آتش نجات پیدا كرد و روزه گرفت و از خدا تشكر كرد. روز غدیر روزى است كه خداوند به وسیله آن دین را كامل كرد و پیامبر اكرم صلىاللهعلیهوآله على علیهالسلام را به عنوان امیرالمؤمنین معرفى كرد و فضائل وى را برشمرد و جانشین بودن وى را [از طرف خداى سبحان به همگان] اعلام كرد و به میمنت این روز، روزه گرفت؛ چرا كه روز كمال است و روز ناامیدى شیطان و روز قبولى اعمال شیعیان و دوستداران آل محمد صلىاللهعلیهوآله است.»جلوههاى ویژه عید غدیر از منظر امام رضا علیهالسلام در فرهنگ غنى اسلامى، عید غدیر از ویژگى خاصى برخوردار است و از ایام الله شمرده شده است. در این روز، نعمت ولایت بر بشریت ارزانى داشته شد. بنابراین، به میمنت این روز فرخنده و مبارك، دستور عبادات و انجام مراسم مخصوص از ناحیه معصومین علیهمالسلام صادر شده است. در اینجا یكى از برنامههایى را كه توسط حضرت رضا علیهالسلام اجرا شده است، بیان مىكنیم:«فیاض بن محمد گفته است: در سال 256 (ه .ق) در روز غدیر خدمت امام رضا علیهالسلام رسیدم. جمعى از خواص شیعیان منزل آقا بودند. حضرت آنان را براى افطار نگه داشت. سپس دستور داد تا غذا، گندم، صِلِه (پول)، لباس، كفش و حتى انگشتر براى خانوادههاى آنان ببرند. با ارسال هدیه و كادو شادى را به خانههاى آنها برد و اوضاع و احوال آنان را تغییر داد و با این بذل و بخششها، آنها را خوشحال كرد تا آنان وسائل كهنه را كنار بگذارند و یادآورى كرد كه اینها به میمنت فرا رسیدن روز غدیر است.»(4)آداب و اعمال مربوط به عید غدیراز جمله آداب و اعمال و جلوههاى ویژه در روز غدیر چنین است:1. غسل؛ 2. روزه؛ 3. نماز؛4. زیارت؛5. احسان و نیكى به مؤمنین؛6. اظهار شادى و سرور؛7. عقد اُخوّت. روزهاز جمله عباداتى كه در شمار مستحبات مؤكد قرار دارد، روزه عید غدیر است. در این خصوص امام صادق علیهالسلام فرموده است:«ثواب روزه این روز، معادل روزه شصت ماه است.»(5)«روزه عید غدیرخم در نزد خداى سبحان، معادل یكصد حج و یكصد عمره پذیرفته شده است.»(6)«همه انبیاء به جانشینان خود سفارش مىكردند كه روز تعیین جانشین را روزه بدارند.»(7)«روزه روز غدیرخم، كفاره شصت سال است.»(8) نمازامام صادق علیهالسلام فرموده است: «كسى كه نیم ساعت قبل از ظهر، [در روز عید] دو ركعت نماز شكر بگذارد و در هر ركعت ده مرتبه سوره حمد، ده بار سوره قل هو الله احد، ده بار سوره انا انزلناه فى لیلة القدر و ده بار آیة الكرسى بخواند، نمازش نزد خداى متعال برابر است با هزار حج و عمره و هر حاجتى چه دنیوى و چه اخروى از خداوند بخواهد، به آسانى و در كمال سلامتى بر آوردهاش خواهد كرد.»(9) زیارتیكى از جلوههاى ویژه در عید غدیر زیارت بارگاه شریف حضرت على علیهالسلام است. ثامن الحجج على بن موسى الرضا علیهالسلام اهمیت زیارت مرقد مطهر امام على علیهالسلام و بزرگداشت روز غدیر و اظهار شادى و سرور این روز را چنین توصیف فرموده است:«هر كجا كه هستى سعى كن روز غدیر در كنار قبر مطهر حضرت على علیهالسلام حاضر شوى؛ زیرا در این روز خداوند سبحان گناهان شصت ساله اهل ایمان را مىبخشد.این روز، روز پوشیدن لباسهاى نو و روز بیرون آوردن لباسهاى كهنه از بدن است. این روز، روز زینت است. هر كه خود را به مناسبت فرا رسیدن روز غدیر مهیا كند و تزیین كند؛ خداوند گناهان كوچك و بزرگ او را مىبخشد و فرشتهاى را مأموریت مىدهد تا سال آینده براى او حسنه بنویسد و مقام و منزلت او را بالا ببرد و اگر در طول این مدت بمیرد، شهید محسوب مىشود و اگر زنده بماند، سعادتمند است.این روز، روز تبسم با مردم با ایمان است. هركه در روز غدیر لبخند بر لبانش داشته باشد، خدا در روز قیامت با رحمت واسعهاش به او نگاه مىكند و حاجات او را برآورده مىسازد و براى او در بهشت قصرى از دُرّ سفید بنا مىكند و چهرهاش را مسرور و شاداب مىگرداند.»(10)در فرهنگ غنى اسلامى، عید غدیر از ویژگى خاصى برخوردار است و از ایام الله شمرده شده است. در این روز، نعمت ولایت بر بشریت ارزانى داشته شد. بنابراین، به میمنت این روز فرخنده و مبارك، دستور عبادات و انجام مراسم مخصوص از ناحیه معصومین علیهمالسلام صادر شده است. زیارت امین الله این زیارت از جمله زیارات مطلقه است؛ به این معنى كه براى زیارت همه ائمه علیهمالسلام این زیارت را مىشود خواند. و مفصّل آن در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمى آمده است. احسان و نیكىیكى دیگر از جلوههاى ویژه روز عید غدیر، احسان و نیكى به دیگران، از جمله به خانواده و برادران دینى است. در این خصوص، امیر بیان حضرت على علیهالسلام چنین سفارش كرده است: «معاش خانوادهتان را توسعه دهید! به برادرانتان نیكى كنید! شكر گزار نعمتهاى الهى باشید! با خوشحالى و چهره شاداب همدیگر را ملاقات كنید! انفاق یك درهم در این روز، مساوى است با دویست هزار درهم. هر كه در این روز مؤمنى را افطارى دهد، مانند كسى است كه ده «فئام» را افطار داده باشد.شخصى از امیرالمؤمنین پرسید «فئام» چیست؟ حضرت فرمود:هر فئام عبارت است از دویست هزار نبى، صدیق و شهید. پس اگر فردى چند نفر از اهل ایمان را افطار دهد، چه پاداشى خواهد داشت! براى چنین فردى من از جانب خدا ضامن مىشوم كه دُچار فقر و كفر نشود.»(11)دعا در شب عید غدیریكى از آداب شب عید غدیر، دعا خواندن است و دعا وسیله ارتباط مخلوق با خالق است و سبب توجه و عنایت خداى مهربان با بنده خاضع و محتاج خود مىشود؛ چرا كه خودش فرموده است: «قُلْ ما یَعْبَؤُا بِكُمْ رَبِّى لَوْ لا دُعاؤُكُم»؛(12)«[اى پیامبر!] بگو اگر دعا و درخواست شما نباشد، خدا به شما توجه نخواهد كرد... .»در فرازى كوتاه از دعاى شب عید غدیر چنین مىخوانیم: «اَللَّهُمَّ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ رَسُولِكَ وَ عَلِىٍّ وَلِیِّكَ وَ الْاَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ حُجَجِكَ فَاَثْبِتْ قَلْبِى عَلَى دِینِكَ وَ مُولاةِ اَوْلِیَائِكَ وَ مُعَادَاةِ اَعْدَائِكَ مَعَ خَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْاَخِرَةِ تَجْمَعُهُمَا لى وَ لِاَهْلِى وَ وُلْدِى وَ اِخْوَانِىَ الْمُؤْمِنینَ اِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَىءٍ قَدِیرٌ؛(13) خدایا! به حق محمد رسولت و به حق على ولیّت و امامان بعد از او كه حجت تو هستند، قلبم را بر دین خود و دوستى دوستانت و دشمنى دشمنانت ثابت بفرما! و خیر دنیا و آخرت را به من و خانوادهام و فرزندان و برادران با ایمانم عطا بفرما! كه تو بر هر چیز توانایى.»دعاى روز عید غدیربراى روز عید غدیر دو دعاى مفصل نقل شده است كه فرازى از یكى از دعاها را در اینجا مىآوریم: «...اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا أَمَرُوا بِطَاعَتِكَ وَ نَهَوْا عَنْ مَعْصِیَتِكَ وَ دَلُّوا عِبَادَكَ عَلَى وَحْدَانِیَّتِكَ.اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ نَبِیِّكَ وَ نَجِیبِكَ وَ صِفْوَتِكَ وَ أَمِینِكَ وَ رَسُولِكَ إِلَى خَلْقِكَ وَ بِحَقِّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ یَعْسُوبِ الدِّینِ وَ قَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ الْوَصِیِّ الْوَفِیِّ وَ الصِّدِّیقِ الاْءَكْبَرِ وَ الْفَارُوقِ بَیْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ وَ الشَّاهِدِ لَكَ وَ الدَّالِّ عَلَیْكَ وَ الصَّادِعِ بِأَمْرِكَ وَ الْمُجَاهِدِ فِى سَبِیلِكَ لَمْ تَأْخُذْهُ فِیكَ لَوْمَةُ لَائِمٍ أَنْ تُصَلِّىَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجْعَلَنِى فِی هَذَا الْیَوْمِ الَّذِى عَقَدْتَ فِیهِ لِوَلِیِّكَ الْعَهْدَ فِى أَعْنَاقِ خَلْقِكَ وَ أَكْمَلْتَ لَهُمُ الدِّینَ مِنَ الْعَارِفِینَ بِحُرْمَتِهِ وَ الْمُقِرِّینَ بِفَضْلِهِ مِنْ عُتَقَائِكَ وَ طُلَقَائِكَ مِنَ النَّار... .اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِى عَرَّفَنَا فَضْلَ هَذَا الْیَوْمِ وَ بَصَّرَنَا حُرْمَتَهُ وَ كَرَّمَنَا بِهِ وَ شَرَّفَنَا بِمَعْرِفَتِهِ وَ هَدَانَا بِنُورِهِ. یَا رَسُولَ اللَّهِ، یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْكُمَا وَ عَلَى عِتْرَتِكُمَا وَ عَلَى مُحِبِّیكُمَا مِنِّى أَفْضَلُ السَّلَامِ مَا بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَار...؛(14)معاش خانوادهتان را توسعه دهید! به برادرانتان نیكى كنید! شكر گزار نعمتهاى الهى باشید! با خوشحالى و چهره شاداب همدیگر را ملاقات كنید! انفاق یك درهم در این روز، مساوى است با دویست هزار درهم. هر كه در این روز مؤمنى را افطارى دهد، مانند كسى است كه ده «فئام» را افطار داده باشد....خدایا! درود بفرست بر محمد و آل محمد! چنان كه آنان به طاعت تو امر كردند و از معصیت تو باز داشتند و بندگانت را به یگانگى تو راهنمایى كردند.خدایا! به حق محمد، پیامبرت و بنده یگانه و برگزیده و امینت و فرستاده تو به سوى خلقت و به حق امیرالمؤمنین، پیشواى دین و رهبر سفیدرویانِ مشهور، وصى، وفادار، راستگوى بزرگ، جداكننده، حق از باطل، گواه تو، راهنماى به سوى تو ـ آن كه با صداى بلند فرمان تو را اعلام و در راه تو جهاد كرد و در مورد توبه سرزنشِ ملامت گران توجه نكرد ـ از تو مىخواهم بر محمد و آل محمد درود بفرستى و در این روزى كه پیمانِ امامت ولى خود را بر گردن مردم نهادى و دین را برایشان كامل كردى، مرا از كسانى قرار دهى كه حرمت او را شناخته و به فضل و برترىاش اعتراف دارند؛ آنان كه از آتش رهایشان كردى... .قربانى در مِنى مقدمه رسیدن به غدیر است؛ چرا كه اگر هواى نفس در مِنى قربانى نشود، در غدیرخم تسلیم حق شدن مشكل است و حضرت ابراهیم علیهالسلام با ذبح اسماعیل مسلمانان را بیمه كرد كه به جاى فرزندانشان، گوسفند قربانى كنند و حضرت محمد صلىاللهعلیهوآله بشریت را بیمه كرد كه به جاى پیروى از ناحق از حق كه همان على است،سپاس خدایى را كه ارزش این روز را به ما شناساند و نسبت به حرمت آن بصیرت به ما داد و به وسیله آن ما را گرامى داشت و با شناخت آن شرافتمان بخشید و با نور آن راه را به ما نشان داد. اى رسول خدا! اى امیرمؤمنان! تا شب و روز باقى است، برترین سلام من بر شما و خاندان شما و دوستداران شما باد!»سیدعباس رفیعىپور________________________________________پی نوشت ها:1. صحیفه نور، ج 18، ص 87.2. رسول اكرم صلىاللهعلیهوآله : «عَلِىٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِىٍّ؛ على با حق است و حق باعلى.»3. مسند الامام الرضا علیهالسلام ، ج 2، صص 17 ـ 18.4. الغدیر، ج 1، ص 287.5. همان، ص 285.6. همان، ص 286.7. همان.8. اقبال الاعمال، ابن طاووس، ص 466.9. همان، ص 476.10. همان، ص 464.11. همان، ص 443.12. فرقان/77.13. اقبال الاعمال، ص 452.14. همان، ص 492.منبع:مجل, مبلغان، شماره 74
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 581]
صفحات پیشنهادی
از عید خون تا عید خدا - اضافه به علاقمنديها
از عید خون تا عید خدا-از عید خون تا عید خداعید خون همان «عید اضحى»، به معنى قربانى كردن است. در سرزمین مِنا با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبدیل مىشود؛ زیرا ...
از عید خون تا عید خدا-از عید خون تا عید خداعید خون همان «عید اضحى»، به معنى قربانى كردن است. در سرزمین مِنا با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبدیل مىشود؛ زیرا ...
از عید خون تا عید خدا - اضافه به علاقمنديها
از عید خون تا عید خدا-از عید خون تا عید خداعید خون همان «عید اضحى»، به معنى قربانى كردن است. در سرزمین مِنى با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبدیل مىشود؛ زیرا ...
از عید خون تا عید خدا-از عید خون تا عید خداعید خون همان «عید اضحى»، به معنى قربانى كردن است. در سرزمین مِنى با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبدیل مىشود؛ زیرا ...
از عيد خون تا عيد خدا
از عيد خون تا عيد خدا نويسنده: سيدعباس رفيعىپور عيد خون همان «عيد اضحى»، به معنى قربانى كردن است. در سرزمين مِنا با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبديل ...
از عيد خون تا عيد خدا نويسنده: سيدعباس رفيعىپور عيد خون همان «عيد اضحى»، به معنى قربانى كردن است. در سرزمين مِنا با قربانى گوسفند، «مَنْ» به «ما» تبديل ...
عید قربان؛ جلوه گاه تعبد
عید قربان؛ جلوه گاه تعبد-عید قربان؛ جلوهگاه تعبدعید قربان كه پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر ... نویسنده: احمد محمدی نسب پیوند به :از عید خون تا عید خدا ...
عید قربان؛ جلوه گاه تعبد-عید قربان؛ جلوهگاه تعبدعید قربان كه پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر ... نویسنده: احمد محمدی نسب پیوند به :از عید خون تا عید خدا ...
ویژه نامه عید قربان
بررسی و مقایسه قصه اسماعیل (علیه السلام) در قرآن و تورات امتحان بزرگ يک پيامبر حضرت اِسْماعيل (علیه السلام) از عيد خون تا عيد خدا سلام بر ابراهيم خليل الله عيد ...
بررسی و مقایسه قصه اسماعیل (علیه السلام) در قرآن و تورات امتحان بزرگ يک پيامبر حضرت اِسْماعيل (علیه السلام) از عيد خون تا عيد خدا سلام بر ابراهيم خليل الله عيد ...
اعمال شب و روز عید قربان
از عید خون تا عید خدا (4)آداب و اعمال مربوط به عید غدیراز جمله آداب و اعمال و جلوههاى ویژه در روز غدیر چنین است:1. ... (11)دعا در شب عید غدیریكى از آداب شب عید غدیر، دعا ...
از عید خون تا عید خدا (4)آداب و اعمال مربوط به عید غدیراز جمله آداب و اعمال و جلوههاى ویژه در روز غدیر چنین است:1. ... (11)دعا در شب عید غدیریكى از آداب شب عید غدیر، دعا ...
چرا عید ،چرا راهیان نور؟
vazeh.com 05:45:31 07:14:40 12:13:30 17:11:00 17:31:27 0:8 مانده تا طلوع خورشید ... خوب قله نشین های شهادت و خون که خودشون رو رسوندن به اوج ما هم که این پایین ... اما چرا عید؟امام متقیان عالم میگه «عید روزی آید که تو اون معصیت خدا نشده باشه و طاعت ...
vazeh.com 05:45:31 07:14:40 12:13:30 17:11:00 17:31:27 0:8 مانده تا طلوع خورشید ... خوب قله نشین های شهادت و خون که خودشون رو رسوندن به اوج ما هم که این پایین ... اما چرا عید؟امام متقیان عالم میگه «عید روزی آید که تو اون معصیت خدا نشده باشه و طاعت ...
عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا
عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا-عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ ... اين ايثار و عشق پيامبر به انجام فرمان خدا، فريضهاي براي حجاج ميگردد تا در اين روز ... دادن جان در راه محبوب و حد نهايي تسليم در برابر معبود است يعني همچنان كه خون اين قرباني را ...
عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا-عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ ... اين ايثار و عشق پيامبر به انجام فرمان خدا، فريضهاي براي حجاج ميگردد تا در اين روز ... دادن جان در راه محبوب و حد نهايي تسليم در برابر معبود است يعني همچنان كه خون اين قرباني را ...
عید قربان جلوه گاه تعبد
عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. ... "خدا به آدمي از شاهرگ گردنش نزديک تر است"، اما، راه انسان تا خدا، به فاصله ابديت است، لايتناهي است .... و از اين معني دارتر، يعني که خداي ابراهيم، همچون خدايان ديگر، تشنه خون نيست.
عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. ... "خدا به آدمي از شاهرگ گردنش نزديک تر است"، اما، راه انسان تا خدا، به فاصله ابديت است، لايتناهي است .... و از اين معني دارتر، يعني که خداي ابراهيم، همچون خدايان ديگر، تشنه خون نيست.
عيد قربان، عيد قرباني نفس در جدال شيطان و انسان در برابر الهي
عيد قربان، عيد قرباني نفس در جدال شيطان و انسان در برابر الهي-عيد قربان كه پس ... در پي فرموده خداوند كه از ابراهيم خليل مي خواهد تا تنها فرزندش را قرباني كند ، بت شكن .... و از اين معني دارتر، يعني كه خداي ابراهيم، همچون خدايان ديگر، تشنه خون نيست.
عيد قربان، عيد قرباني نفس در جدال شيطان و انسان در برابر الهي-عيد قربان كه پس ... در پي فرموده خداوند كه از ابراهيم خليل مي خواهد تا تنها فرزندش را قرباني كند ، بت شكن .... و از اين معني دارتر، يعني كه خداي ابراهيم، همچون خدايان ديگر، تشنه خون نيست.
-
گوناگون
پربازدیدترینها