تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816461238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سایه به سایه


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: سایه به سایه 
سایه به سایه
گانگستر آمریكایی داستان ظهور و سقوط امپراطوری موادمخدر در دهه 70هارلم و رهایی سیاه‌پوستان این محله از نیویورك از شر اعتیاد فراگیر آن دوران است. قصه آن فوق‌العاده عالی است و جالب‌تر اینكه هیچ فیلمسازی تاكنون چنین موضوع مهم و چالش برانگیزی را سوژه كار خود قرار نداده است. از طرفی انتخاب2 هنرپیشه‌ای كه بتوانند صحنه‌های تعقیب و گریز پلیس و تبهكار را به خوبی دنزل واشنگتن وراسل كرو در بیاورند كار دشواری است. بیشتر سكانس‌ها مهیج، لذت بخش و بدون شك سرگرم‌كننده هستند. این فیلم بیشتر تداعی كننده خاطرات كلاسیك است و منادی شعارهایی كه یاد و خاطره  قهرمانی های گذشته را گرامی داشته‌اند و نسبت به دیگر حماسه‌های جنایی مدرن مثل پدرخوانده،‌سرپیكو، شاهزاده شهر،‌ صورت زخمی و رفقای خوب بهتر از عهده این وظیفه‌اش برآمده. این فیلم واقعیت مهم و تاثیرگذاری را در تاریخ نیویورك روایت می‌كند كه می‌توانست اساس شاهكارهای سیدنی لومت باشد. با وجود آنكه از همه لحاظ با تبحر و مهارت تمام‌عیار كارگردان ساخته شده سیاست واقعی را بازگو نمی‌كند، پیامش را می‌رساند اما اوج نمی‌گیرد. فیلمنامه این كار براساس مقاله‌ای از مارك جاكبسون در محله نیویورك نوشته شده و جرقه هیجان‌انگیز آن توجیه كننده همه رفتارهای افراطی كاراكترها و3  ساعت موش و گربه بازی آنهاست. فرانك لوكاس سیاه پوستی است كه از دنیای جرم و جنایت هارلم سر برمی‌آورد و در بحبوحه جنگ ویتنام از جنوب شرقی آسیا هروئین وارد می‌كند. ریچی رابرتز سایه به سایه او را می‌پاید؛ بازپرس ویژه پلیس فدرال آمریكا كه به لحاظ صداقت و وجدان كاری زبانزد همه است؛ اما نتیجه این بازی‌ها این است كه اتهام او دامن افراد زیادی را در بخش مبارزه با موادمخدر پلیس هم می‌گیرد و ثابت می‌شود كه حدود سه چهارم آنها رشوه‌گیر بوده‌اند و با جنایت به مردم و دولت به تبهكاران جای مانور بیشتری داده‌اند. استیون زیلیان داستان فیلمنامه‌اش را در2 مسیر مخالف اما هم راستا پرداخته كه در هر كدام فرانك لوكاس وریچی رابرتز داستان خود را پیش می‌برند تا اینكه در آخر بازی به هم برمی‌خورند و تازه مقابل هم قرار می‌گیرند،‌ به همین خاطر است كه این 2 نقش پررنگ‌تر فیلم، سكانس‌ها و دیالوگ‌های زیادی با هم ندارند. این روشی كاملا زیركانه و استادانه برای روایت منسجم، داستانی پیچیده و چند پهلوست اما در عین حال تنشی توأم با هیجان و نمودهای غلوآمیز را در طول فیلم با تماشاگر همراه می‌سازد و كارگردان ریدلی اسكات هم در این روش به او تأسی می‌كند. در شخصیت‌پردازی سناریو تقابل حساب شده‌ای میان2  كاراكتر اصلی فیلم برقرار شده است. فرانك راننده و مامور وصول مطالبات، بامپی جانسون، تبهكار افسانه‌ای هارلم است. او بعد از مرگ جانسون در سال 1968 جای او را می‌گیرد، به جنگل‌های تایلند سفر می‌كند و حدود 100 كیلو هروئین را در تابوت سربازان آمریكایی كه در جنگ ویتنام كشته شده‌اند جاسازی و به كشورش وارد می‌كند. او همه دلال‌ها را از صحنه رقابت كنار می‌زند و در هارلم هروئین مرغوبتری را توزیع می‌كند، قیمت‌ها را می‌شكند و به این ترتیب پول خوبی به جیب می‌زند. گانگستر آمریكایی درام خوبی است اما از شاهكارهای اسكات، سقوط شاهین سیاه و گلادیاتور خیلی فاصله دارد. آشكارترین ایرادی كه می‌توان به این فیلم گرفت مدت زمان طولانی 157 دقیقه‌ای آن است كه هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و در روند كار تاثیر خاصی نمی‌گذارد، كارگردان می‌توانست با حذف آنها فیلمش را برای تماشاگر پذیرفتنی تر سازد. منبع : همشهری  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن