تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798699191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ایران فراتر از آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ایران فراتر از آسیا
بسکتبال ایران پیش به سوی جهانی شدن
ایران بهترین لحظه تاریخ بسکتبال خود را در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن جشن گرفت.به نقل از ایسنا، سایت فدراسیون جهانی بسكتبال در گزارش ویژه‌ای از ایران نوشت: ایرانیان ملتی هستند که بسکتبال در حال رشد خود را در منطقه ای بازی می کنند که در دهه های متمادی تحت تسلط بسکتبال چین بوده است.  این مقاله نخستین بخش از نگاهی دقیق به چگونگی ترقی بسکتبال ایران و رسیدن به قهرمانی آسیا است. زمانی که در فینال مسابقات قهرمانی آسیا، بازی ایران در برابر لبنان، حامد حدادی چند لحظه پیش از نیمه مسابقه توپ را دریافت کرد حرکتی انجام داد که همه، بجز 2 مردی که روی نیمکت ایران نشسته بودند را شگفت زده کرد.سنتر 2 متر و 18 سانتی‌متری در جریان مسابقه ای که بعداً توسط مربی لبنان "بهترین مسابقه دوران ورزشی حامد" نامیده شد، از وسط زمین به بالا نگاه کرد و حرکتی تاریخی انجام داد. شوت قوس دار او که دقیقا در زمان بوق پایان مسابقه از دستانش جدا شده بود در هوا پرواز کرده و وارد سبد شد تا 6 امتیاز اختلاف بین ایران و لبنان ایجاد کند. این اختلاف امتیاز هرگز جبران نشد.ایران که در المپیک 1948 در رده چهاردهم قرار گرفته بود، برای اولین بار قهرمان آسیا شد و یکسال زودتر به مسابقات المپیک راه یافت.در این مسیر و در بین سایرین، چین که چهارده بار پیشینه قهرمانی را دارد نیز قرار داشت اما در نظر آنان هدفی بزرگتر وجود داشت و آن نیز مسابقات المپیک بود که به تازگی به آن صعود کردند. موفقیت در این صحنه باعث غافلگیری بیشتری شد که قبلا با صعود ناگهانی و برجسته ایران در جهان بسکتبال بوجود آمده بود، رییس فدراسیون، محمود مشحون و سرمربی تیم "رایکو ترومن" را شگفت زده نكرد. به همین ترتیب زمانی که برای اولین بار در سال گذشته با کسب مدال برنز در مسابقات المپیک آسیائی، قدرتهای آسیائی این رشته را تهدید کردند، نقطه عطف دیگری در برنامه پنج ساله محمود مشحون برای معرفی ایران به عنوان یک تیم قدرتمند در جهان بسکتبال بوجود آمد. مشحون توضیح می دهد:"ما باید در مسابقات المپیک 2008 حضوری بسیار قوی داشته باشیم و باید سعی کنیم حریف ساده ای برای تیم های طراز اول بسکتبال در جهان نباشیم. عملکرد قابل احترام ما در بازیهای المپیک به پیشرفت بیشتر بسکتبال ایران در آینده کمک خواهد كرد".

"صعود به مسابقات قهرمانی جهان که در سال 2010 در کشور ترکیه برگزار می شود، هدف دیگر ماست. ما همچنین در سال 2008 در تهران میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خواهیم بود و برنامه ریزی کرده ایم که در این مسابقات قهرمان شده و به مسابقات جهانی صعود کنیم." این عبارتی بلند پروازانه است که شاید چند سال قبل غیر قابل تصور بنظر می رسید اما چرخهای به حرکت در آمده برای ایران که از رده چهل و هفتم به یس و دوم صعود کرده است، تضمین کننده تداوم دستیابی به اهدافشان است. به کارگیری مهارت خارجیان مانند استخدام مربی نامدار، ترومن، به همراه ورود بازیکنان خارجی که در سال 2005 حدوداً 20 بازیکن در تیمهای مختلف باشگاهی بازی می کرده اند، از اجزای کلیدی پیشرفت آنان است. تغییر اولویتها نیز موضوعی حیاتی بوده است. مشحون می گوید:"توجهات خاص رئیس جمهور محبوب و ورزش دوست کشور ما، دکتر احمدی نژاد به فعالیتهای ورزشی و بویژه بسکتبال و ترویج تفکر "ما می توانیم" در بین نسل جوان نیز به ما کمک فاحشی کرده است".افزایش بودجه از طریق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک نیز باعث تقویت لیگ فدراسیون بسکتبال بوده است، به طوری که مشحون می گوید: "بدون لیگ‌های ملی منظم و قوی امکان موفقیت غیرممکن است." اما به گونه ای مستدل، مهمترین بخش برنامه آنان ایجاد آنچه "برنامه استعدایابی" می نامند است که در 20 مرکز در سراسر کشور زیر نظر مربیان تائید شده ای که بازیکنان را برای انتخاب در تیم های جوانان، امید و بزرگسالان تحت نظر دارند فعالیت می کنند.رئیس فدراسیون بسکتبال اضافه می کند: "معتقدم بدون هیچیک از این موارد، موفقیت ما امکانپذیر نمی بود".مجموعا این برنامه موجب کسب 4 مدال طلا در ممتازترین صحنه ها از فررودین ماه 86 به ترتیب جام باشگاههای آسیا، جام ملت های آسیا، قهرمانی جوانان غرب آسیا و قهرمانی جوانان در ماکائو بوده و دو مدال طلا و نقره در تورنمنت های بین المللی آسیایی نیز حاصل تلاشها بوده است . 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن