تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814194371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در تركيه: نقش امام خميني (ره) در پيروزي انقلاب بي بديل بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در تركيه: نقش امام خميني (ره) در پيروزي انقلاب بي بديل بود
آنكارا - سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه ، نقش هدايت حكيمانه امام خميني (ره)بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در پيروزي انقلاب اسلامي را بي بديل دانست.


" بهمن حسين پور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت :مهمترين ويژگي انقلاب اسلامي، هدايت داهيانه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بود كه توانست اين انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانند.

حسين پور افزود: تا پيش از سال 1357 كه انقلاب شكوهمند انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد ، تمامي انقلاب ها در جهان ماركسيستي بود ولي امام خميني (ره) بر اساس تعاليم اسلامي ، انقلابي را در ايران پايه گذاري كرد كه پس از گذشت 33 سال همچنان پا برجاست.

سفير ايران در تركيه يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي را بيداري اسلامي دانست

و افزود: اين دستاورد انقلاب ، سبب تاثيرات زيادي در روابط بين الملل شده است .

وي تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي ، توازن قوا را در منطقه به نفع ملت هاي مظلوم به ويژه ملت فلسطين و رزمندگان مقاومت تغيير داده است .

حسين پور در تشريح مباني انديشه حضرت امام خميني (ره) گفت : اين مرد بزرگ با بسيج گروه هاي مختلف مردمي و توجه به نيروي نشات گرفته از ايمان آنان ، انقلابي را به سرمنزل مقصود رساندند كه نابودي مستبدترين رژيم هاي طاغوتي منطقه را در پي داشته است .

وي با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا اظهار داشت:

در طول يك سال اخير شاهد انقلاب هايي در كشورهاي مصر ، تونس و ليبي بوده ايم .دليل عمده اينكه اين انقلاب ها با مشكلاتي روبه رو شده اند ، تنها نداشتن رهبري واحد است.

وي به قيام هاي مردمي در كشورهاي بحرين و يمن نيز اشاره كرد و گفت: نقش فشار كشورهاي غربي براي به ثمر نرسيدن انقلاب در اين كشورها را نبايد فراموش كرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را معرفي دين اسلام به عنوان يك دين پويا به جهانيان دانست و گفت :معرفي اسلام به عنوان يك دين پويا و مترقي كه پاسخگوي نيازهاي بشر امروز است از جمله بزرگترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي به جهانيان بود.

وي اظهار داشت : انقلاب اسلامي ايران در برهه اي از زمان كه تمامي اديان الهي بر اثر تبليغات فرهنگ غربي منزوي شده بودند اسلام را به عنوان ديني كه در همه زمينه هاي فردي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي پاسخگوي نيازهاي جوامع بشري است به دنيا معرفي كرد.

حسين پور گفت : انقلاب اسلامي ايران بزرگترين انقلاب ديني در تاريخ جهان مي باشد كه با الهام از آموزه هاي ديني پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و بر پايه قرآن كريم كه وعده پيروزي به مومنان و مستضعفان را داده است بوقوع پيوست و بعداز 33 سال سمبل مردم مظلوم و ستمديده در سراسر جهان است.

وي افزود :ايمان به باورهاي اسلامي موجب شد كه مسئولان نظام و مردم از خود گذشته كشورمان بدون استمداد از شرق و غرب و صرفا با توكل به خداي متعال پله هاي ترقي را پيموده و بر مشكلات فايق آيند.

استقلال سياسي و پيشرفت هاي اقتصادي، علمي، فرهنگي و نظامي و بويژه پيروزي در جنگ تحميلي و مقابله با توطئه ها و تهديدات غرب و مقاومت در برابر تحريم ها و زورگويي هاي استكبار جهاني همه دستاوردهايي هستند كه با اتكا به ايمان الهي و باورهاي ديني حاصل شده اند.

خاورم * 230**1609

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30797101

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن