تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816873614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تركيب مجلس كويت امروز مشخص مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تركيب مجلس كويت امروز مشخص مي شود
كويت – شهروندان كويتي روز پنجشنبه پاي صندوق هاي راي حاضر شدند تا براي چهارمين بار متوالي طي شش سال اخير با فرستادن نمايندگان خود به مجلس، تركيب آينده پارلمان اين كشور را مشخص كنند.


به گزارش ايرنا، انتخابات كويت كه امروز راس ساعت هشت به وقت محلي (هشت و نيم به وقت تهران) در پنج حوزه انتخاباتي آغاز شده قرار است تا ساعت هشت بعد از ظهر ادامه يابد.

در اين كشور حدود 400 هزار نفر واجد شرايط راي دادن هستند كه حدود 54 درصد آنان را زنان تشكيل مي دهند.

كويت به لحاظ تجربه پارلماني نسبت به ديگر كشورهاي شواري همكاري خليج فارس شرايط خاصي دارد و سابقه پارلماني آن به سال 1962 ميلادي بر مي گردد.

از سوي ديگر زنان كويت از سال 2006 از حق راي برخوردار شده اند و اين چهارمين باري است كه در انتخابات پارلماني شركت مي كنند.

در انتخابات قبلي مجلس در سال 2009 زنان براي نخستين بار چهار كرسي از 50 كرسي پارلمان را به خود اختصاص دادند.

برگزاري انتخابات زود هنگام مجلس در حالي است كه اخيرا در پي بالاگرفتن فشار مخالفان عليه دولت و متهم شدن شماري از نمايندگان هوادار شيخ ناصر المحمد الصباح نخست وزير سابق، وي ناگزير به استعفا شد.

از سوي ديگر به دنبال ادامه فشار مخالفان و درخواست آنان براي انحلال پارلمان، شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير كويت پارلمان را نيز منحل كرد.

اين در حالي است كه طي كمتر از شش سال زمامداري شيخ ناصر المحمد از سال 2006، هفت بار دولت استعفا كرد و چهار بار نيز مجلس منحل شد.

با اينكه نمايندگان مجلس طبق قانون براي يك دوره چهارساله انتخاب مي شوند ولي در اين سال ها به دليل تشديد اختلافات ميان قواي مقننه و مجريه همواره عمر كابينه و مجلس كوتاه و در مواردي به چند ماه كاهش يافت.

مخالفان عمدتا اسلام گراي سلفي اميدوارند با كسب كرسي هاي بيشتر نسبت به مجالس قبلي بتوانند از اين طريق كنترل بيشتري روي دولت داشته و نظرات و برنامه هاي خود را از اين طريق پيش ببرند.

مخالفان طي سال هاي اخير همواره دولت شيخ ناصر المحمد را به بي كفايتي در اداره كشور و فساد مالي و سياسي متهم كرده و خواستار بركناري وي، كاهش اختيارات خاندان حاكم، اصلاحات قانون اساسي ودر مواردي ايجاد حكومت مشروطه شده بودند.

از سوي ديگر در جريان رقابت هاي انتخاباتي اخيرا تنش هاي فرقه اي و قبيله اي بالا گرفت و نامزدها و هواداران آنان رقبا را آماج اتهام هاي خود كرده و اين شرايط در مواردي به درگيري نيز انجاميد.

در همين راستا دوشنبه شب در پي اظهارات "محمد الجويهل" نامزد انتخابات مجلس عليه قبيله "المطير" يكي از بزرگترين قبايل اين كشور شماري از افراد قبيله ياد شده در اعتراض به اين اظهارات مقر انتخاباتي وي را به آتش كشيدند.

از سوي ديگر سه شنبه شب نيز شماري از افراد در اعتراض به اظهارات "نبيل فضل" ديگر نامزد انتخاباتي مجلس در گفت و گو با شبكه تلويزيون خصوصي "الوطن" و تجمع در برابر ساختمان با نيروهاي پليس درگير شدند كه نهايتا به مجروج شدن تعدادي از طرفين انجاميد.

اين گونه مسائل باعث تشديد رقابت براي ورود به مجلس شده و در همين راستا هواداران نامزدها حتي در روز انتخابات بيرون مراكز راي گيري براي نامزدهاي خود به طور جدي تبليع و تلاش مي كنند.

انتخابات در حالي جريان دارد كه سطح مطالبات نسبت به انتخابات گذشته متنوع و افزايش يافته و جوانان به عنوان قشر تاثير گذار جامعه خواهان انجام اصلاحات جدي و ايفاي نقش موثر در اداره كشور مي باشند.

با اين حال بسياري از شهروندان كويتي كه تنش ها و اختلافات سال هاي اخير را مانعي در برابر توسعه كشور مي دانند، اميدوارند با توجه به شرايط خاص جامعه كويت و تحولات منطقه اي و بين المللي، انتخابات فعلي نهايتا به وحدت و انسجام ملي و استحكام جبهه داخلي بيانجامد.

حدود 30 ناظر خارجي عمدتا عرب و 300 ناظرمحلي روند انتخابات كويت را از زير نظر دارند و از سوي ديگر دهها خبرنگار و عكاس خارجي انتخابات اين كشور را پوشش مي دهند.

**خاورم**340**1369**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30795225

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن