تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816519414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادارات مستقر در واحدهاي مسكوني بايد ساختمان ها را تخليه كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ادارات مستقر در واحدهاي مسكوني بايد ساختمان ها را تخليه كنند
بهروز- تمام ادارات مستقر در ساختمان هاي مسكوني بايد نسبت به تخليه اين واحدها اقدام كنند.

فرماندار بجنورد در جلسه شوراي شهر با تاكيد بر اين مطلب كه 70 درصد ادارات شهرستان در ساختمان هاي مسكوني مستقر است گفت: اين مسئله مشكلات فراواني براي شهروندان ايجاد كرده است.

«غلامحسين آرام» افزود: حتي اداراتي كه ساختمان هاي مسكوني را تملك كرده اند بايد نسبت به تغيير كاربري اقدام كنند تا از تحميل فشار بيشتر به شهر و مردم جلوگيري شود.

وي گفت: بجنورد با وجود مركز استان بودن، محروم ترين شهر استان است و هنگامي كه در خيابان هاي شهر راه مي روم خجالت مي كشم كه چهره مركز استان اين گونه است.

وي با اشاره به اختصاص يافتن اندك اعتبارات و ديگر امكانات عمران شهري اظهار داشت: اين امر به مثابه فراموش كردن بجنورد است و به شهري كه تا قبل از تاسيس استان 110 هزار نفر جمعيت داشت، 50 تا 60 هزار جمعيت طي چند سال، بدون در نظر گرفتن اعتبارات لازم براي خدمات دهي تحميل شد لذا اموال شهرداري حق الناس است و نبايد حقي از مردم ضايع شود.

وي با اشاره به اين كه شهرداري مجموعه اي غيرانتفاعي و عمومي است كه خود بايد درآمد كسب كند و هزينه هاي خودش را بپردازد و كمك هاي دولتي هم مشخص است گفت: درجه شهرداري بجنورد 9 است و بدون سرفصل هاي اعتباري نمي شود به آن اعتباري اختصاص داد.

فرماندار بجنورد افزود: 150 ميليارد ريال از محل حوادث غيرمترقبه به استان اختصاص داده شد كه از اين مبلغ 750 ميليارد ريال به اين شهرستان اختصاص يافته و از اين مبلغ نيز 65 ميليارد ريال مختص شهر بجنورد است.

45 ميليارد ريال از اين اعتبار نيز به شهرداري بجنورد اختصاص يافته و بقيه به ادارات خدماتي مانند آب و فاضلاب، برق و غيره پرداخت مي شود.

وي با گلايه از حضور نيافتن شهردار در فرمانداري حتي پس از چندين مرتبه تماس تلفني بيان كرد: شهرداري براي جذب اعتبارات كند حركت مي كند. با ديدن هرگونه تخلف سيستم هاي دولتي در ساخت و سازها شهرداري بايد وارد عرصه شود و هيچ مصوبه اي بدون هماهنگي با شهرداري نبايد به كميسيون ماده 5 برود و حضور شهردار در اين كميسيون الزامي است.

آرام در ارتباط با مصوباتي كه توسط شهرداري به شورا بازگردانده مي شود گفت: در برخي از موارد مصوبات نياز به اصلاح داشته و يا مستند به استنادات قانوني نبوده است. لذا 15 ميليارد ريال براي كمربندي و 10 ميليارد ريال براي ساخت تقاطع غيرهم سطح در چهارراه خوشي اختصاص يافته بود كه ساخت اين تقاطع پس از بازگشايي كمربندي جديد و انتقال ترافيك به آن خيابان، توجيه نداشت و بنابراين اين بودجه نيز براي كمربندي گذاشته شد.

10 ميليارد ريال نيز براي 42 متري و 25 ميليارد براي اصلاح هندسي معابر شهري هزينه خواهد شد.

وي در رابطه با ساخت سايت اداري و ديگر ادارات كلي كه در محدوده شهر ساخت و ساز مي كنند و هم چنين واحدهاي مسكوني بنياد مسكن، در شهرك فرهنگيان، ينگه قلعه و بيدك تاكيد كرد: اين ساخت و سازها اگر تعيين تكليف نشود در آينده بار مضاعفي به شهر و شهرداري تحميل مي كنند.

«آرام» اظهار داشت: بجنورد محل خوبي براي افزايش درآمدهاي شهرداري است و بايد با مديريت و اعمال قانون و اعتمادسازي نسبت به جذب درآمدهايي كه به وفور در شهر وجود دارد اقدام كرد. ديدگاه مسئولان نسبت به شورا به عنوان نمايندگان مردم نياز به اصلاح دارد و گلايه هايي كه مي شود به دليل كم بودن ارتباطات دوسويه و وقت نگذاشتن است.

وي اضافه كرد: بجنورد شهري است كه براي ساختن آن و نزديك شدن به تصويري از يك مركز استان نياز به تعامل قوي، استفاده از فرصت ها، مديريت اصلاح ساختار شهرداري و همكاري همه جانبه دست اندركاران شهر و مديريت شهري دارد.

«جمشيد گريواني» نايب رئيس شوراي شهر بجنورد هم گفت: مهم ترين مشكل شهرداري و شهر بجنورد، اختصاص نيافتن اعتبارات دولتي، متناسب با مشكلات مركز استان است. مشكلاتي از قبيل بازگشايي معابر كه از سوي شوراي اول پيگيري مي شد به دليل كمبود اعتبارات لازم تاكنون به اتمام نرسيده است. جايگاه شورا به عنوان نمايندگان مردم از سوي مسئولان ناديده گرفته مي شود و تنها هنگامي كه مطالبات از شهرداري و انجام امور براي ارگان ها مطرح است، شورا و شهرداري ديده مي شود.

وي تاكيد كرد: درست نيست كه به جاي كمك به شهرداري، نهادها و سازمان ها تلاش كنند به شهرداري هزينه اي تحميل و يا از آن چيزي جدا كنند. دليل برگردانده شدن مصوبات شورا از سوي فرمانداري و استانداري با توضيح و ارائه مستندات باشد نه اين كه بدون دليل قانع كننده اي با مصوباتي مانند كاهش عوارض املاك 147 و افزايش كرايه تاكسي ها مخالفت شود.

«گريواني» بيان كرد: درآمد شهرداري به صفر رسيده است و مشكلاتي مانند هماهنگ نبودن شهرداري، فرمانداري، استانداري و شوراي شهر و حمايت نشدن شهرداري بجنورد از سوي استانداري به لحاظ مالي، به اين مشكلات دامن مي زند.

در سال جاري از وعده هاي داده شده به شهرداري تنها 6 ميليارد ريال محقق شده است و يكسان ديدن مشكلات بجنورد با ساير شهرهاي استان ظلم به اين شهر است.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن