تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816221707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيرعلوم: اقتدار علمي جمهوري اسلامي ايران به اقتدار ملي تبديل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزيرعلوم: اقتدار علمي جمهوري اسلامي ايران به اقتدار ملي تبديل شده است
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/11/15
وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت: امروز اقتدار علمي جمهوري اسلامي ايران به اقتدار ملي تبديل شده است.
به گزارش خبرنگار ما ، محمد مهدي زاهدي در مراسم بيست و دومين جشنواره بين المللي خوارزمي كه با حضور رئيس جمهور در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي در حال برگزاري است افزود : امروز نقش جمهوري اسلامي ايران در جهان تأثيرگذار و در عرصه تحولات مختلف بين المللي به خوبي روشن است.
وي در ادامه با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري در ابلاغ سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه مبني برتوجه ويژه به امور علمي و فناوري افزود : دولت نهم بر اجرايي كردن منويات معظم له اهتمام مي ورزد.
زاهدي با اشاره به موفقيت هاي دانشمندان كشورمان در بحث فناوري هاي پيشرفته مانند هوا و فضا گفت:پرتاب موفقيت آميز ماهواره بر سفير 2 و قرار گرفتن آن در مدار، نقطه عطفي براي موفقيت هاي بيشتر در اين عرصه است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه با اشاره به موفقيت هاي دولت نهم در عرصه هاي علمي گفت: سهم اعتبارات پژوهش در سال 57 حدود 28 صدم درصد از توليد ناخالص ملي بود كه اين رقم در سال 83 به 67 صدم درصد رسيد و امسال اميدواريم اين رقم به يك و 1 دهم درصد برسد.
زاهدي تصريح كرد: بودجه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در بخش هزينه ها در سال 83 ، 480 ميليارد تومان بود كه اين رقم براي سال آينده به هزار و 450 ميليارد تومان رسيده است.
وي گفت: در بحث بودجه سال آينده مقرر شد شركت هاي دولتي و سازمان هاي مختلف بر اساس ماده 160 قانون برنامه حدود 2 درصد از بودجه خود را به امر پژوهش اختصاص دهند.
وزير علوم با اشاره به موفقيت هاي دولت نهم در پيوند صنعت و دانشگاه افزود : در سال 83 حدود 75 ميليارد تومان در اين بخش قرارداد امضا شده بود كه پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان امسال به بيش از 500 ميليارد تومان برسد.
زاهدي با بيان اينكه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به عرصه فناوري در كشور توجه نمي شدگفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تا سال 83 ، سيزده پايگاه فناوري در كشور ايجاد شد كه اين رقم هم اكنون به 22 پايگاه فناوري رسيده است.
وي افزود : تعداد واحدهاي فناوري در مراكز رشد در سال 83 حدود 575 واحد بود كه اين تعداد نيز هم اكنون به 1500 واحد رسيده است.
زاهدي تعداد دانشمنداني را كه در اين مراكز مشغول به كار هستند تا سال 83 حدود 2 هزار و 717 نفر برشمرد و گفت: اين تعداد نيز هم اكنون به بيش از 12 هزار نفر رسيده است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه همچنين با بيان اينكه آماري از بخش اختراعات در پيش از انقلاب در دست نداريم افزود: پس از انقلاب با جهش خوبي كه در اين زمينه داشتيم تا پايان سال 83 بيش از 4 هزار و 800 اختراع در كشور به ثبت رسيد كه اين تعداد هم اكنون به بيش از 20 هزار اختراع رسيده است.
وي گفت : جمهوري اسلامي ايران در سال 2008 ميلادي بيش از 13 هزار و 500مقاله در پايگاه علمي ISI به ثبت رسانده كه اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن با 50 درصد رشد بالاترين نرخ رشد جهاني بوده است.
وزير علوم تحقيقات و فناوري همچنين گفت : در پايگاه استنادي جهان اسلام( ISE ) كه از افتخارات جمهوري اسلامي ايران و دولت نهم است پيش بيني مي شود امسال حداقل 10 هزار مقاله در اين پايگاه ثبت شود.
وي پيش بيني كرد در سال آينده جمهوري اسلامي ايران با ارائه 26 هزار مستندات علمي در قالب مقالات به مقام نخست منطقه دست پيدا كند.
وزير علوم گفت : تعداد انجمن هاي علمي دانشجويي در سال 83 ، ششصد و چهل انجمن بود كه اين ميزان هم اكنون به بيش از دو هزار و 200 انجمن رسيده است.
زاهدي همچنين افزود : تعداد مراكز تحقيقات در وزارت علوم تا سال 57 ، هشتاد و شش مركز بود كه اين رقم در سال 83 و 87 به ترتيب به 195 و 500 مركز ارتقا يافت.
وزير علوم تحقيقات و فناوري تعداد اعضاي هيئت هاي علمي را در پيش از پيروزي انقلاب اسلامي حدود 5 هزار نفر برشمرد و گفت : پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با گسترش آموزش عالي و بويژه مراكز آموزش غيردولتي در سال 83 و 87 به ترتيب به حدود 40 هزار و بيش از 57 هزار نفر رسيد.
تصوير دارد .

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن