تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816244648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي طرح گلايه‌ها از نحوه‌ي برخورد در جشنواره‌ي فيلم فجر، نشست رسانه‌ي شوراي مركزي اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان سينما برپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: براي طرح گلايه‌ها از نحوه‌ي برخورد در جشنواره‌ي فيلم فجر، نشست رسانه‌ي شوراي مركزي اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان سينما برپا شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

شوراي مركزي اتحاديه تهيه‌كنندگان سينماي ايران در نشستي خبري به نحوه برخورد با اين اتحاديه در جشنواره‌ي فيلم فجر اعتراض كردند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درابتداي اين نشست حبيب‌الله كاسه‌ساز نائب رييس شوراي اتحاديه تهيه‌كنندگان با اشاره به عدم حضور مرتضي شايسته رييس شورا دراين نشست گفت: ايشان به دليل فشارهاي رواني كه طي چند روز گذشته وارد شده و مسائلي كه در خصوص جشنواره و شوراي عالي تهيه‌كنندگان مطرح شده است، خيلي نتوانستند تحمل كنند و چند روزي است در بيمارستان بستري هستند و اصلي‌ترين مشكل بر اثر اين اتفاق فشارهاي عصبي اعلام شده است.

وي با بيان اين‌كه تهيه‌كنندگان بخش خصوصي در جشنواره‌ي فجر امسال سينما ندارند به بيانيه روز گذشته شورا در اين خصوص اشاره كرد و اظهار داشت: شوراي مركزي اتحاديه جشنواره‌ي فيلم فجر را به حُرمت سي‌امين سال پيروزي شكوهمند اسلامي ارج نهاده و اعضاي اين اتحاديه به ميمنت اين پيروزي فيلم‌هاي خود در بخش‌هاي اعلام شده كماكان به نمايش مي‌گذارند تا جشن انقلاب هرچه باشكوه‌تر برگزار شود و به كام مردم شيرين باشد.

وي افزود: ليكن اعضاي اتحاديه از حضور در برنامه‌هاي جشنواره خودداري كردند و بدين‌وسيله اعتراض خود را نسبت به بي‌حرمتي به بخش خصوصي سينما از طرف مديريت جشنواره اعلام مي‌دارند.

وي افزود: اتحاديه تنها صنف بخش خصوصي است كه تاكنون هيچ فشاري را براي دولت نداشته است، اما متاسفانه با نگاه مغرضانه‌اي كه طي اين چند سال پيدا شده باعث ضربه به بدنه سينما شده است و اميدواريم بعد از اين نشست، شوراي مركزي اتحاديه تكليف خودش را بداند.

كاسه‌ساز با اشاره به شوراي عالي تهيه‌كنندگان اظهار داشت: ما اين شورا را به رسميت مي‌شناسيم، اما طبق اساسنامه اوليه كه به امضاي آقاي شايسته و معاون سينما رسيده با شيوه برگزاري و نوع نگاه آقايان مخالفت داريم.

مسعود جعفري‌جوزاني هم دراين جلسه با بيان اين‌كه اتحاديه از اين زور‌گويي‌ها خسته شده است، اظهار داشت: اي كاش در سي‌امين سال پيروزي انقلاب راهي پيدا مي‌كرديم تا سينماي‌مان را از عقب‌گرد نجات دهيم.

وي افزود: سال گذشته معاونت سينمايي با انگيزه‌ي پايان‌دادن به اختلاف تهيه‌كنندگان، طرحي را به نام شوراي عالي پيشنهاد داد كه بعد از مذاكرات به تعريف مشخصي رسيد. اما بعد از گذشت سه‌سال اين شورا هيچ اتفاق و دستاوردي نداشته و هيچ‌كس به خرد جمعي اعتقاد ندارد و تمام اين سال‌ها با بحران و درگيري گذشت و هيچ حاصلي نداشت و متاسفانه ظلمي كه در چند سال اخير به اتحاديه شده است، آنقدر بود كه رييس ما را راهي بيمارستان كرد.

محمد نيك‌بين نيز با بيان اين‌كه ما مسيرهاي طبيعي را نتوانستيم طي كنيم و مدام با بم‌بست روبه‌رو شده‌ايم گفت: كسي نبود حرف ما را گوش كند و الان به رسانه‌ها پناه آورده‌ايم. حق و حقوق ما ديده نمي‌شود و شوراي عالي كه براي به‌وجود آمدن حق و حقوق ما تشكيل شد، آن هم ثمري نداشت.

وي افزود: ما خواستاريم به عنوان اتحاديه در قالب شوراي عالي بتوانيم حركت صنفي انجام دهيم. متاسفانه از زماني كه شورا شكل گرفته هيچ حركت صنفي انجام نشده و بيشتر حركت‌ها از طرف اتحاديه بوده است. ما مي‌خواهيم از اين درگيري‌ها خلاص شويم و به كار اصلي‌مان در صنف برسيم.

محمدرضا اعلامي گفت: انشعاب‌هاي مختلفي صورت گرفته و گروه‌هاي مختلفي به‌وجود آمدند كه همه اين‌ها در جهت تضعيف اتحاديه بوده است. اما اتحاديه تنها جايي است كه مي‌تواند به سينماي مستقل كمك كند. وي افزود: اعلام مي‌كنيم تا به‌حال بيشترين ميزان همكاري را داشته‌ايم. اما بيشترين ظلم به ما شده است و از اين به‌بعد مي‌خواهيم فعاليت خودمان را به‌صورت مستقل ادامه دهيم.

سعيد سهيلي اظهار داشت: ما از مسوولين سينمايي فرجام نمي‌خواهيم تنها مي‌خواهيم بگذارند همان مس بمانيم و خواهان طلا شدن نيستيم. بگذارند با پول خودمان فيلم بسازيم و مستقل باشيم و اين قدر بازي را به نفع ديگران برهم نزنند.

حسين فرح‌بخش هم با بيان اين‌كه دوستاني كه مقابل اتحاديه ايستاده‌اند تماميت خواهي مطلق دارند تصريح كرد: متاسفانه معاونت سينمايي متقاعد شده و پس از سال‌ها تلاش توانستند صنف تهيه‌كنندگان را چند‌پاره كنند كه در اين چند پاره شدن مديرعامل قبلي خانه سينما بسيار موثر بود.

وي افزود: 50 درصد از اعضاي شوراي عالي متعلق به اتحاديه است و رييس اين شورا از تاريخ 12 شهريور در اتحاديه به‌عنوان نماينده اتحاديه در شورا نيست و اين روند كل مصوبات شورا را زير سوال برده است.

اين تهيه‌كننده مطرح كرد: اتحاديه تهيه‌كنندگان به‌عنوان تنها جايگاه خصوصي طبق روال سال‌هاي گذشته امسال هم بايد در جشنواره سينماي مستقل مي‌د‌اشت و ما قول سينماي فردوسي را از آقاي جلوه و اربابي گرفته بوديم و قرار بود سينما «آستارا» متعلق به شوراي عالي باشد. اما متاسفانه بدون اجازه‌ي ما بليت‌ها را تحويل فرشته طائرپور از اعضاي شوراي عالي تهيه‌كنندگان دادند و اتحاديه‌اي كه 50 درصد شورا را شامل مي‌شود نه بليت دارد و نه سينما و اين براي ما بسيار تحقيرآميز است.

در اين نشست شايان‌فر، مصطفي شايسته، عبدالله عليخاني، محسن مسافر‌چي و رضا آشتياني نيز حاضر بودند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن