تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818978585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
ساخت 800 هزار واحد مسكن مهر در سال آينده
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه متقاضياني كه پول خود را به تعاوني‌هاي غير فعال داده‌اند آورده خود را پس يگيرند، گفت: بالغ بر 800 هزار واحد بافت فرسوده، خود مالك و 99 ساله براي سال آينده ساخته مي‌شود.
علي نيكزاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره تعيين تكليف وضعيت تعاوني هاي مسكن مهر اظهار داشت: تعاوني هايي كه تا دو سال پيش از مردم پول دريافت كردند و هنوز كاري را انجام ندادند تعطيل مي‌شوند.وزير راه و شهرسازي افزود: ديدگاه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي هم اين است كه تعاوني هاي غير فعال تعطيل شوند و به همه افرادي كه در اين تعاوني ها ثبت نام كرده اند اعلام مي‌كنيم كه پول خود را پس بگيرند.وي تصريح كرد: بنده قول مي‌دهم كه اين متقاضيان پس از مراجعه به شهر هاي جديد حداكثر 9 ماهه واحدهاي خود را تحويل خواهند گرفت.نيكزاد درباره اينكه برخي تعاوني ها به بهانه فرم (ج) پول متقاضيان را پرداخت نمي‌كنند اظهار داشت: مسئوليت فرم (ج) را بنده قبول مي‌كنم و مردم مطمئن باشند اگر خانه اي دريافت نكرده باشند فرم (ج) آنها قرمز نخواهد بود. بنابراين تعاوني ها حق ندارند پول مردم را پس ندهند. وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: تعاوني هاي غير فعال پول مردم را يا در جيب خود گذاشته اند و يا در بانك سپرده گذاري كرده اند كه در هر صورت بايد اصل پول را به مردم بازگردانند و اين متقاضيان سريع تر از ديگران مسكن خود را دريافت مي‌كنند.

90درصد انحصار گندم، آرد و نان برداشته شد
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت نرخ كنوني آرد در كشور را 410 تومان عنوان كرد و گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌‎ها، 90 درصد انحصار گندم، آرد و نان در كشور برداشته شد.
عباس قبادي گفت: پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و آزادسازي قيمتها در كشور، شرايط جديدي تجربه شد؛ به نحوي كه قيمت آرد از كيلويي 7 تومان به 400 تومان رسيد و امروز نرخ آرد بين 410 تا 420 تومان است.معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: پيش از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها چرخه گندم، آرد و نان در انحصار دولت بود اما اكنون شاهد شكستن اين انحصار هستيم و صرفا مسايل حاكميتي اين حوزه و نگهداري گندم بر عهده شركت بازرگاني دولتي ايران است و ما براي اين اقدام نيز از دولت يارانه‌اي دريافت نمي‌كنيم. وي با اشاره به خصوصي‌سازي در چرخه گندم، آرد و نان ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد انحصار دولت در چرخه گندم، آرد و نان برداشته شده است؛ در عين حال خصوصي‌سازي شركت بازرگاني دولتي ايران به منزله بلاتكليفي نيروي انساني ما نيست.مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران با تاكيد بر خصوصي‌سازي اين شركت اذعان داشت: در شرايط فعلي بايد صرفا به مسايل حاكميتي اين حوزه توجه و به عنوان ديده‌بان عمل كنيم و بدون دريافت اعتبار از دولت شركت‌هاي زيرمجموعه را اداره كنيم.وي با اشاره به اهميت كيفيت گندم، آرد و نان تصريح كرد: مديران آزمايشگاهها نقش موثري در كيفيت نان عرضه شده به مصرف‌كنندگان دارند؛ زيرا آنان به عنوان حلقه اول چرخه گندم، آرد و نان، كيفيت گندم خريداري شده و آرد را تائيد مي‌كنند.

رشد 53 درصدي توليد فولاد خام شركت هاي خصوصي
ميزان رشد توليد فولاد خام و محصولات فولاد شركت هاي بخش خصوصي تا پايان دي به ترتيب با رشد 53 و 23درصدي همراه شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)،‌ عملكرد 10 ماه شركت هاي توليدكننده فولاد در كشور نشان مي‌دهد شركت هاي بخش خصوصي بيش از 4.5ميليون تن انواع محصول توليد كردند. اين در حاليست كه در مدت مشابه سال گذشته عملكرد اين بخش به 3.6ميليون تن رسيده بود.تا پايان نخستين ماه از زمستان امسال كل توليد محصولات فولادي از مرز 14ميليون و 228هزار تن عبور كرد كه اين رقم 7.6درصد بيش از توليد 10 ماه پارسال محسوب مي‌شود. دراين ميان شركت هاي فولاد مباركه،‌ملي فولاد و ذوب آهن به ترتيب در رتبه هاي اول تا سوم قرار گرفتند. در همين حال شركت هاي خصوصي در توليد فولاد خام نيز رشد 53درصدي را به ثبت رساندند به طوري كه ميزان توليد در اين مدت به بيش از يك ميليون و 70هزار تن رسيد.

«ايران خودرو» توليد كننده ممتاز كشور شد
گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان توليد كننده ممتاز كشور شناخته شد و تنديس و لوح ويژه نهمين جشنواره توليد ملي، افتخار ملي را از آن خود كرد.
به گزارش ايكوپرس در مراسم پاياني نهمين جشنواره توليد ملي، افتخار ملي كه شامگاه دوشنبه در مركز همايش هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد، گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان توليد كننده ممتاز كشور معرفي شد و مهندس جواد نجم الدين تنديس و لوح ويژه اين جشنواره را از دست وزير صنعت، معدن و تجارت دريافت كرد.اين جايزه به دليل تلاش مستمر مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو در جهت حل مشكلات مالي و ساختاري ايران خودرو و تبديل اين شركت به يكي از سودآورترين بنگاه هاي صنعتي توليدي، به وي تعلق گرفت.در حاشيه اين مراسم، مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با تاكيد بر لزوم ارتقاي توليد ملي و صنعت داخلي، خواستار توجه ويژه تمامي دستگاه هاي نظارتي به اين امر شد و اظهار داشت: اين گروه صنعتي با برنامه هاي مدون همواره در راستاي تقويت برند ملي و بومي سازي توليد عمل كرده و در نتيجه همين حركت توانسته زنجيره توانمند قطعه سازان داخلي را نيز تشكيل دهد. مهندس نجم الدين، سرمايه گذاري هاي انجام شده در راستاي تقويت توليد ملي در گروه صنعتي ايران خودرو و زنجيره تامين آن را ارزشمند و قابل توجه توصيف كرد و خواهان تسهيل مسير بهره گيري از اين سرمايه ها شد. وي افزود: رونق فعاليت خودروسازي، شكوفايي اقتصاد ملي را در پي دارد، زيرا اين صنعت در تمام دنيا به عنوان موتور محركه صنايع شناخته شده و هر گامي در تقويت آن به معني اشتغال زايي و افزايش درآمد جامعه و رفاه زندگي مردم خواهد بود.در اين مراسم سيد حسين هاشمي رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در سخناني با اشاره به مرحله دوم هدفمندي يارانه ها و نوسان شديد ارز، خواستار حمايت ويژه از توليد و صنعت توسط نهادهاي نظارتي و مالي شد.وي هم چنين خواستار بهره مندي از توان بخش خصوصي در كاهش آثار تحريم اقتصادي و تدوين يك سياست خاص از سوي دولت در زمينه حمايت از توليد شد.

وزير سابق راه، مديرعامل شركت ملي نفتكش ايران شد
با پيشنهاد هيئت مديره شركت ملي نفتكش ايران و موافقت رئيس صندوق بازنشستگي صنعت نفت، حميد بهبهاني وزير سابق راه به عنوان مديرعامل جديد شركت ملي نفتكش ايران منصوب شد.
پيش از اين، محمد سوري مديرعامل شركت ملي نفتكش ايران بود.در حال حاضر تعداد 49 فروند نفتكش ايران نفتكش با ظرفيت حمل روزانه نزديك به 12 ميليون تن نفت خام در ناوگان نفتكش ايران تردد مي‌كند. در شرايط فعلي ايران چهارمين ناوگان نفتكش جهان را در اختيار دارد و پيش بيني مي‌شود با ورود 12 فروند كشتي‌ جديد، ايران تا چند سال آينده به دومين غول حمل دريايي جهان تبديل شود.

تاييد اعضاي هيات مديره بانك صادرات از سوي بانك مركزي
بانك مركزي در بخش مديران داراي تاييديه صلاحيت سايت خود، نام اعضاي هيات مديره بانك صادرات را قرار داد.
به گزارش پايگاه خبري اعتبار، پس از تغيير و تحولاتي كه در راس مديريت بانك صادرات به عنوان گسترده ترين بانك خصوصي كشور رخ داد و مديريت عاملي اين بانك از محمد جهرمي به محمدرضا پيشرو – عضو هيات مديره پيشين بانك صادرات- سپرده شد تغييراتي نيز در فهرست اعضاي هيات مديره اين بانك ايجاد شد.بر اساس اين گزارش، ر مجمع عمومي عادي به صورت فوق‌العاده بانك صادرات با توجه به اتمام دوره دوساله اعضاي هيات مديره قبلي، اعضاي هيات‌مديره جديد اين بانك انتخاب شدند.

دستور ويژه رئيس‌جمهور براي كارگران
رئيس هيئت مديره بانك توسعه تعاون از آماده شدن ساز و كار واگذاري 25 هزار كارت اعتباري خريد كارگري و دستور رئيس جمهور در اين باره خبر داد.
ماشاء الله عظيمي در گفتگو با مهر در خصوص جديدترين اقدامات صورت گرفته براي واگذاري 100 هزار كارت اعتباري خريد كارگران تا پايان سال جاري كه قرار است 25 درصد آن از طريق بانك توسعه تعاون و مابقي نيز از سوي بانك هاي قرض الحسنه و رفاه كارگران انجام شود، گفت: 25 هزار كارت اعتباري خريد كارگران از سوي بانك توسعه تعاون پيش بيني و واگذار خواهد شد. وي اظهار داشت: يكي از بانك هاي حاضر در مرحله اول واگذاري 100 هزار كارت اعتباري خريد كارگران، بانك تخصصي بخش تعاون است كه به صورت داوطلبانه وارد اين طرح شده است.

قيمت سكه كاهش يافت
همزمان با افزايش11 دلاري قيمت جهاني هر اونس طلا، بهاي سكه و طلا در بازار داخلي كاهش يافت.
در صدومين روز از داد و ستدهاي بازار جهاني طلا در هفته كاري جديد، قيمت هر اونس طلا به 1741 دلار صعود كرد. با اين وجود اتحاديه طلا و جواهر تهران از كاهش قيمت ها در بازار داخلي خبر داد.براين اساس در بازار داخلي قيمت انواع سكه روز سه شنبه كاهش يافت به طوري كه تمام سكه طرح قديم830000،تمام سكه طرح جديد،818000،نيم سكه395000و ربع سكه200000 تومان دادو ستد شد.گفتني است، بهاي هر گرم طلاي 18 عيار هم نسبت به ديروز حدود 500 تومان كاهش يافته و به 75 هزار و 400 تومان رسيد. اين در حالي است كه بانك مركزي ديروز نرخ 19 ارز معتبر را كه به صورت تك نرخي عرضه مي‌شود، تغيير داد.

ارسال نظر

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن