تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814790182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجازي خبر داد:ايران داراي رتبه نخست رشد علمي دنيا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حجازي خبر داد:ايران داراي رتبه نخست رشد علمي دنيا است
ايران داراي رتبه نخست رشد علمي دنيا است
قم - خبرگزاري مهر: رئيس مركز حراست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از رشد علمي ايران در سال ۲۰۱۱ در سطح دنيا خبر داد و گفت: ايران در رتبه نخست رشد علمي در دنيا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد حسين حجازي قبل از ظهر سه شنبه در همايش جريان‌شناسي فرهنگي و سياسي كه با حضور مسئولان حراست دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي كشور در سالن فرهنگسراي جوان قم برگزار شد، بيان داشت: ايران از لحاظ توليد علم با صعودي چهار پله‌اي نسبت به سال ۲۰۱۰ به رتبه بيستم جهان رسيده است كه نشان از رشد توليد علم در يك ساله اخير دارد.

رسانه ملي نسبت به انعكاس رشد علمي ايران كوتاهي كرده است

وي با انتقاد از رسانه‌ها به دليل عدم انعكاس گسترده اين رشد علمي كه در ماه اخير اعلام شده است، اظهار داشت: اكنون رشد توليد علم ما به جايي رسيده است كه مي‌توانيم با تركيه كه امكانات علمي و سياسي بيشتري نسبت به ما دارد برابري كنيم و تنها دوپله با آن‌ها فاصله داشته باشيم.

مسئول حراست وزارت علوم، تحقيقات وفناوري با تاكيد بر اينكه اين رتبه را در شرايطي به دست آورده‌ايم كه بسياري از مقالات شايسته ما را در مجلات ISI نمي‌پذيرند، اظهار داشت: با اينكه حدود ۱۴ سال با چشم انداز ۱۴۰۴ فاصله داريم اما اكنون به رتبه بيستم توليد علم رسيده‌ايم كه جاي اميدواري و خوشحالي بسياري دارد.

كاهش سه درصدي رشد علمي آمريكا

وي با بيان اينكه آمريكا با وجود داشتن رتبه نخست توليد علم نسبت به سال ۲۰۱۰ سه درصد كاهش توليد علم داشته است، ادامه داد: بعد از ايران كه با رشد ۲۰ درصدي رتبه نخست توليد علم را در سال ۲۰۱۱ داشته چين با ۱۵ درصد، كره جنوبي با ۱۰ درصد، انگلستان با ۶ درصد و آمريكا با سه درصد رشد علمي مكان‌هاي بعدي را كسب كرده‌اند.

حجازي با تأكيد بر اينكه اين همه رشد و پيشرفت حاصل پايبندي به اصول است، گفت: اين رشد نشان مي‌دهد كه طبق فرمايش مقام معظم رهبري پايبندي به اصول رمز و محور پيشرفت و توسعه كشور است و هركس فكر مي‌كند كه پايبندي به ارزش‌هاي نظام سبب ركود ما شده است، نظريه باطل و عبثي دارد.

خروج نخبگان كاهش يافته است

وي با ابراز خرسندي از كاهش خروج نخبگان از كشور، گفت: شك ندارم كه درآينده‌اي نزديك اين خروج‌ها به صفر مي‌رسد و معكوس مي‌شود.

مسئول حراست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يكي از راه‌هاي جلوگيري از فرار مغز‌ها را ارتقا رشته‌هاي كار‌شناسي ارشد، دكترا دانست و افزود: در اين ميان توجه و سرمايه گذاري در رشته‌هاي فني و حرفه‌اي مي‌تواند دانشمندان و نخبگان را پايبند و خدمتگزار كشور كند.

تشكيل جهاد دانشگاهي فني و حرفه‌اي

وي از تشكيل جهاد دانشگاهي فني و حرفه‌اي براي رشد علمي دانشگاه فني و حرفه‌اي خبر داد و گفت: كسب رتبه نخست دانشگاه فني و حرفه‌اي در حوزه پژوهشي درنمايشگاه هفته پژوهش و فناوري كشور، گام مهم اين دانشگاه به سمت نهادينه سازي علم پژوهش و فناوري در رشته‌هاي فني و حرفه‌اي است.

حجازي در ادامه به آسيب‌شناسي تهديدهاي كلان كشور پرداخت و بيان داشت: دشمن برنامه ريزي مفصلي را براي امنيتي كردن و ايجاد التهاب در حوزه علم و فناوري كشور در دستور كار خود قرار داده است.

وي با تاكيد براينكه دشمن از رشد علمي كشور هراس دارد، گفت: دشمن با سرويس‌هاي اطلاعاتي خود جنگ نرم و خطرناكي را براي از بين بردن فرايند علم و انديشه اسلامي آغاز كرده است.

الگوي حراستي دانشگاه فني و حرفه‌اي به ساير دانشگاه‌ها تعميم مي‌يابد

رئيس مركز حراست وزارت علوم، تحقيقات وفناوري از تشكيل دوازده كارگروه علمي و محتوايي حراست دانشگاه فني و حرفه‌اي استقبال كرد و گفت: اين فرايند ارزش و اعتبار حراست دانشگاه‌ها و جايگاه علمي و محتوايي آن‌ها را ارتقا مي‌بخشد و وزارت علوم نيز براي تعميم اين الگوي ارزشي به دانشگاه‌هاي ديگر تلاش خواهد كرد.

وي وظايف حراست‌هاي دانشگاه‌ها را در آستانه انتخابات مجلس بسيار حساس و مهم ارزيابي كرد و بيان داشت: بايد اين بخش مهم با تحليل درست و به موقع خواسته‌هاي صنفي و سياسي دانشجويان، آن‌ها را از انحراف‌هاي احتمالي دور كند.

حجازي با تاكيد براينكه دشمن سخت در تلاش است با ايجاد نا‌امني اجتماعي و فرهنگي در جامعه بويژه در دانشگاه‌ها جنگ رواني ايجاد كنند، افزود: دشمن مي‌خواهد با ايجاد شكاف در بدنه اجتماعي التهاب رسانه‌اي و رواني ميان قشرهاي مختلف جامعه بويژه ميان فرهيختگان و مردم ايجاد كند.

ترور دانشمندان نشانه ضعف دشمن است

وي از تشكيل يك جبهه واحد سياسي – فرهنگي در برابر ملت ايران خبر داد و اظهار داشت: اگر دشمن به ترور دانشمندان ما دست مي‌زند، نشان از ضعف و استيصال مفرط آنهاست.

رئيس مركز حراست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، هدف از ترور‌ها را ايجاد رعب و وحشت در ميان نخبگان كشور ارزيابي كرد و بيان داشت: دشمن از روي ذلت و زبوني دست به ترور شهيد احمدي روشن زد اما با اين اقدام خون تازه‌اي در ميان نخبگان كشور جريان يافت و باعث رعب و وحشت در ميان دشمنان اسلام شد.

وي از نقشه دشمن براي ايجاد علم زدايي و دين گريزي در محيط‌هاي علمي كشور خبر داد و گفت: استكبار جهاني يكي از راه‌هاي تخريب ارزش‌هاي اسلامي را فتنه انگيزي در عرصه‌هاي دانشگاهي مي‌داند و براي اين كار برنامه مفصلي را دنبال مي‌كند.

غفلت از فرمايش رهبري در خصوص ناتوي فرهنگي

حجازي از هوش سرشار و نكته سنجي مقام معظم رهبري در مقابله با ناتوي فرهنگي در كشور تجليل كرد و گفت: حدود ۲۰ سال پيش ايشان از وجود توطئه فرهنگي استكبار جهاني عليه ايران اسلامي خبر دادند، اما متأسفانه آنچنان كه بايد به اين توصيه هوشمندانه توجه نشد كه البته آسيب‌هاي آن اكنون دامن ما را گرفته است.

وي از حراست‌هاي دانشگاه‌ها خواست نسبت به سالم و امن سازي محيط‌هاي تحت امر خود هوشيار باشند و افزود: اگر يك مجموعه حراستي باهوش و تحليل گر باشد و نسبت به استاد و دانشجو دلسوزي كند مي‌تواند شرايط خوب و امني را براي دانشگاه ايجاد كند.

تبديل علم به ثروت تنها راه مبارزه با تحريم هاست

مسئول حراست وزارت علوم، تحقيقات وفناوري، تلاش دشمن براي مصادره بيداري اسلامي را امري مذبوحانه خواند و گفت: دشمن به مرحله سردرگمي و استيصال رسيده است و نمي‌داند چگونه با اسلام خواهان منطقه برخورد كند كه بازخورد آن ميان ديگر مسلمانان و حتي ميان آزاد انديشان اروپا و آمريكا شيوع پيدا نكند.

حجازي تحريم‌هاي استكبار را بر اراده ملت بي‌اثر ارزيابي كرد و گفت: تنها راه مبارزه و بي‌اثركردن تحريم‌هاي نفتي دشمن تبديل علم به ثروت است كه در اين زمينه وظيفه دانشگاه فني و حرفه‌اي بيش از ديگران است.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|11|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن