تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815157564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش و پرورش:انقلاب اسلامي تحصيل را براي همه فرزندان ايران فراهم كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير آموزش و پرورش:انقلاب اسلامي تحصيل را براي همه فرزندان ايران فراهم كرده است
خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: نظام اسلامي طي 30 سال گذشته اين توفيق را براي خود به ثبت رسانده است كه زمينه تحصيل فرزندان اين مرز و بوم را در اقصي نقاط كشور در جامعه روستايي، جامعه عشايري و شهري فراهم كند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس«توانا»، عليرضا علي‌احمدي در مراسم تقدير از دانش‌آموزان نخبه منطقه 3 آموزش و پرورش با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در رساندن فرزندان به مراتب بالاي علم و فناوري گفت: آموزش و پرورش براي تحقق عدالت آموزشي و دسترسي به تحصيل رايگان براي همه آحاد جامعه وظيفه دارد كه بايد با اولويت كساني كه در سنين واجب التعليم هستند، اين امكان را فراهم كند.
وي افزود: با توسعه دسترسي به آموزش است كه زمينه شكوفايي استعداد دانش‌آموزان فراهم مي‌شود و در بين استعدادهاي فراواني كه در فرزندان ايران زمين وجود دارد، استعدادهاي برتر موفق مي‌شوند به رقابت بپردازند و شكوفايي بيشتري به ارمغان بياورند.
علي احمدي ادامه داد: نظام اسلامي طي 30 سال گذشته اين توفيق را براي خود به ثبت رسانده است كه زمينه تحصيل فرزندان اين مرز و بوم را در اقصي نقاط كشور در جامعه روستايي، جامعه عشايري و شهري فراهم كند.
وي اضافه كرد: نظام اسلامي براي تسهيل دسترسي فرزندان مملكت به امكانات تحصيل از طريق تأسيس مدارس شبانه‌روزي، نمونه دولتي، روستامركزي و ساير شيوه‌هاي آموزشي مثل آموزش از راه دور، آموزش بزرگسالان و نهضت سوادآموزي تلاش كرده است تا بتواند نحوه دسترسي عمومي را به آموزش فراهم كند.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در تداوم چنين روندي است كه اين توفيق براي دولت خدمتگزار نهم حاصل شده است تا ظرفيت آموزش عالي كشور را به حدي گسترش دهد كه امروز همه فرزندان ما وقتي دانش‌آموخته آموزش و پرورش مي‌شوند، مي‌توانند اميد به قبولي در دانشگاه‌ها را داشته باشند.
وي افزود: در حقيقت آنچنان ظرفيتي در آموزش عالي كشور البته در بخش دولتي تا غيردولتي فراهم شده است كه همه فرزندان ما اميد به قبولي در دانشگاه را دارند يعني مجموع ظرفيت پذيرش ساليانه آموزش عالي كشور بيش از تعداد دانش‌آموختگان آموزش و پرورش است.
علي‌احمدي اضافه كرد: از طرفي فرزندان ما ديگر دغدغه حضور در دانشگاه را ندارند و از طرفي بايد همچنان رقابت جدي وجود داشته باشد تا بتوانند در رشته مورد علاقه و دانشگاهي كه برايشان اولويت دارد، تحصيل كنند. اين‌ها افتخارات بزرگي است كه حاصل شده است.
وي اظهار داشت: از طريق توسعه آموزش و پرورش عمومي و آموزش عالي در حد گسترده، زمينه شكوفايي استعدادها بيش از پيش فراهم شده است.
وزير آموزش و پرورش افزود: توسعه كمي آموزش و پرورش و آموزش عالي بستر لازم را براي توسعه كيفي فراهم مي‌كند؛ وقتي ما نتوانيم فرزندان روستايي، عشايري و جمعيت شهري را تحت پوشش آموزش عمومي قرار دهيم، نمي‌توانيم استعدادهاي برتر را شناسايي و پرورش دهيم.
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن