تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819694906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنوز تا قله هاي افتخار فاصله داريم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هنوز تا قله هاي افتخار فاصله داريم
رييس جمهور تصريح كرد: ما بايد به سرعت با روش هاي ابتكاري چارچوب هاي موجود را شكسته و زمينه توسعه سريع علمي كشور را فراهم كنيم.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، محمود احمدي نژاد صبح امروز در كنگره سراسري اقتدار ملي با اشاره به اينكه علم و قدرت از اسماء الهي است، گفت: علمي زيباست كه از درون انسان شكل بگيرد و براي ملتي اقتدار سازنده است كه از درون يك ملت رشد كرده باشد. از اين رو پايه هاي اصلي اقتدار يك ملت توانمندي هاي يك ملت و اتحاد آحاد آن ملت است.

رييس جمهور با بيان اينكه علم ابزار تسلط بر محيط و ابزار شكوفايي استعدادها و چراغ راه است، افزود: بدون يك علم حقيقي، تاريكي ظلمت بر مسير انسان سايه مي افكند و حركت در ظلمات بدون چراغ جز سقوط نتيجه اي ندارد.

احمدي نژاد گفت: حركت بدون علم حقيقي، سرگشتگي است و البته علم حقيقي راه گشاست و پرده هاي ظلمت و تاريكي را مي درد و البته نبايد فراموش كرد علم حقيقي برخواسته از ايمان است.

وي افزود: بدون تهذيب نفس و اتصال به آسمان انسان هيچ گاه نمي تواند به علم حقيقي دست يابد و علم انسان تبديل به حجاب اكبر مي شود.

رييس جمهور تصريح كرد: عزيزان من انقلاب اسلامي راه جديدي را در برابر بشريت گشود و از اين جهت كشور ما نيازمند حركت پر شتاب علمي است.

وي افزود: خدا را شكر مي كنيم كه با هدايت رهبر معظم انقلاب اسلامي و تاكيدات مكرر ايشان شاهد يك ريزش و جوشش گسترده علمي هستيم.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه امروز به فضل الهي حركت هاي علمي در كشور ما يك حركت پر شتاب و افتخار انگيز است، اظهار داشت: من چند توصيه به دانشمندان كشور دارم.

وي ادامه داد: توصيه اول من به دست آوردن علم ايماني است، علمي كه منشأ آن ايمان است، ريشه در اقتدار دارد والا اقتدار ناسالم جز انحطاط و جز سقوط براي انسان چيزي در بر نخواهد داشت.

رييس جمهور افزود: متاسفانه از ابزار علم عليه انسانيت، كرامت و همچنين خواسته هاي فطري انسان استفاده كردند و آن را ابزاري براي چپاول و كشتن انسان ها و انسانيت قرار دادند.

احمدي نژاد گفت: امروز بايد پرچم علم ناب و علم برخواسته از دلهاي نوراني و آسماني كه منشأ اقتدار صالح است به اهتزاز دربيايد و اين مسئله وظيفه شما دانشمندان و محصلين و مخترعين است.

وي افزود: توصيه دوم من ترويج خود باوري است البته به فضل الهي و حاكميت انديشه حضرت امام (ره) و ولايت عظمي خود باوري در كشور ما روز افزون است اما هنوز تا قله هاي افتخار فاصله داريم.

احمدي نژاد با بيان اينكه ما بايد در جهت گيري علمي به نقطه اي برسيم كه علم مبتني بر ارزش هاي اسلامي و الهي را توليد كرده و جايگزين علم برخواسته از دنيا طلبي و لذت جويي بكنيم، ادامه داد: تقاضاي بعدي ما از شما شكستن انحصار علمي است؛ در فرهنگ ناب ايراني ترويج علم موجب پاك شدن و رشد پايدار است.

وي افزود: متاسفانه علم و بسياري از ابزارهاي مورد نياز بشريت در اختيار دنياي سرمايه داري است و بايد با تلاش پيگير و در زماني كوتاه علم را از سيتره مستكبران، خودخواهان و دنيا پرستان خارج كنيم و اين مسئله شدني است.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما در روش هاي تحقيق و پژوهش نيازمند نوآوري هستيم و برخي اصرار دارند يك اصل نادرست را به عنوان اصل قطعي و جزمي بر جهان تحميل كنند و تنها راه رسيدن به قله هاي علمي جهان راهي است كه آنها مشخص كرده اند.

رييس جمهور گفت: اما ما بايد تمام اين چارچوب ها را بشكنيم و راهي تازه در بحث تحقيق و پژوهش باز كنيم. چرا كه در غير اينصورت فاصله ما با مستكبرين و سرمايه داران در زمينه علوم مختلف حفظ خواهد شد.

وي افزود: به عنوان مثال مي توان به تلاش دانشمندان ما در پرتاب ماهواره اميد اشاره كرد كه با برخي از ابتكارات راه هاي سريعي را براي رسيدن به مقصود مورد نظر ابداع كردند.

رييس جمهور تصريح كرد: ما بايد به سرعت با روش هاي ابتكاري چارچوب هاي موجود را شكسته و زمينه توسعه سريع علمي كشور را فراهم كنيم.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اينكه اقتدار صرفاً به معناي اعمال قدرت نيست، گفت: اقتدار را مي توان به معناي كسب علم نيز ترجمه كرد. چرا كه خود توانمندي و اقتدار نيز بر پايه توانمندي علمي قرار دارد.

رييس جمهور در خاتمه افزود: ما بايد دست در دست هم قرار دهيم و با اتحاد و همكاري زمينه پيشرفت و توسعه علمي كشور را فراهم كنيم.

چهارشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن